מה הקשר בין תדירות – כמות – איכות המסר השיווקי ובין יכולת ההקשבה של הלקוח שלנו? האם חזרה על מסר אחד, מספר רב של פעמים אפקטיבית יותר ממסרים מרובים המרמזים על המסר העיקרי ותומכים בו?
מה קורה לקהל הקוראים שלנו, כאשר אנחנו חוזרים וממחזרים מסר אחד, בערוצי תקשורת שונים, האם אז גדלה יכולת ההקשבה שלו או קטנה?
אחד הדברים שאני רואה תדיר קורים ברשת החברתית, הוא שבעלי עסקים נוטים לחזור ולהודיע את אותה ההודעה מספר רב של פעמים. בזה יש מן הפספוס. כאשר אנו חוזרים על אותה אמירה פעמים רבות, ללא תוספות או שינוי, סביר להניח שקהל הלקוחות שלנו כבר לא שומע אותנו.
הדבר דומה להתנהגותנו כהורים... כמה פעמים מצאת את עצמך חוזר ומבקש מילדך לסדר את החדר? כמה פעמים ביקשת שיוריד את הצלחת מהשולחן? כמה פעמים ושום דבר לא קרה... כך גם בשיווק. אם אנחנו רוצים שהמסר השיווקי, שההודעה שלנו אודות אירוע מסוים, יגיע ללבם של לקוחותינו, עלינו לספר להם את הסיפור כל פעם מזווית אחרת.
וכאן אני מרשה לעצמי לקחת דוגמא מהחיים:
אם בעל עסק של טיולי אופניים המארגן טיול מיוחד לחופשת הפסח. הדרך בה נקט עד כה הייתה להוציא לאוהדים שלו בדף הפייסבוק הודעה חוזרת על ההרשמה לטיול האופניים, עם הזמנה לטיול הכנה מהנה ומלא חוויה. אני כאוהדת רואה הודעה זו פעם ראשונה, חושבת אולי מתאים לי ואולי לא, פעם שניה אומרת לעצמי, וואלה, אולי כן ואולי לא... פעם שלישית, רביעית, חמישית כבר מתעלמת מההודעה. לא כי לא מעניין אותי, כי בים המידע והידיעות האינטנסיבי ברשת החברתית, הודעה שחוזרת על עצמה, כמוה כבטלה, כבר ראיתי אותה, התייחסתי אליה (גם אם באופן פאסיבי) ולכן סביר שלא אתייחס בשלישית.
אז מה כן כדאי לעשות במקרה דומה? בהנחה שכבר יצאת לטיול אופניים עם לקוחות אחרים, בקש מהם לספר חוויות בפרופיל שלהם, עם תמונות כמובן, ועם תיוג (@ ושם דף האוהדים), כך כל האוהדים שלך ייחשפו לחוויה בדרך שאינה נתפסת כפרסום, וממי שבאמת כבר נהנה מהשירות שלך. בדף האוהדים הכנס פוסטים / פתקאות הקשורות לאזור הטיול המדובר בפסח, תמונות מעוררות השראה, סיפורי חוויה מטיולים קודמים. ובכלל, מידע רחב הקשור באופן עקיף לאותו טיול מדובר, בכל פוסט, הזכר במשפט אחד קצר את הטיול (עם קישור לדף ההרשמה), למי שרוצה לשמוע, למי שהחוויה הנוכחית יוצרת אצלו סקרנות ועל פי רוב בעקבות הסקרנות מתעוררת ההקשבה.
לסיום – חישבו על הרשת החברתית בהיבטים החברתיים שלה, מקסמו את המסרים השיווקיים בדרכים שונים, אל תחזרו על אותו המסר באופן זהה מספר רב של פעמים, כל פעם ספרו את הסיפור מזווית אחרת, רגשו את הקוראים, הפתיעו אותם בכל פעם מחדש. בדרך זו ריבוי המסרים מכיוונים שונים, יגדיל את הסיכוי שבאמת נתתם מענה רחב לצורך המתעורר אצל הלקוחות שלכם.
טל בן משה מומחית בשיווק, עורכת המדריך המקוצר "בדרך להפוך את פייסבוק לעובד המצטיין עסק"
http://www.facebook.com/pages/pyysbwq-lhzlhh-bsqym/185622004786439?v=app_4949752878&ref=sgm