דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה פעמים ושום דבר לא קרה... האם החזרה על המסר פעמים רבות טובה לנו או מזיקה? 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2068 פעמים ]

מה הקשר בין תדירות – כמות – איכות המסר השיווקי ובין יכולת ההקשבה של הלקוח שלנו?  האם חזרה על מסר אחד, מספר רב של פעמים אפקטיבית יותר ממסרים מרובים המרמזים על המסר העיקרי ותומכים בו?

מה קורה לקהל הקוראים שלנו, כאשר אנחנו חוזרים וממחזרים מסר אחד, בערוצי תקשורת שונים, האם אז גדלה יכולת ההקשבה שלו או קטנה?

אחד הדברים שאני רואה תדיר קורים ברשת החברתית, הוא שבעלי עסקים נוטים לחזור ולהודיע את אותה ההודעה מספר רב של פעמים.  בזה יש מן הפספוס.  כאשר אנו חוזרים על אותה אמירה פעמים רבות, ללא תוספות או שינוי, סביר להניח שקהל הלקוחות שלנו כבר לא שומע אותנו.

הדבר דומה להתנהגותנו כהורים...  כמה פעמים מצאת את עצמך חוזר ומבקש מילדך לסדר את החדר? כמה פעמים ביקשת שיוריד את הצלחת מהשולחן? כמה פעמים ושום דבר לא קרה...  כך גם בשיווק.  אם אנחנו רוצים שהמסר השיווקי, שההודעה שלנו אודות אירוע מסוים, יגיע ללבם של לקוחותינו, עלינו לספר להם את הסיפור כל פעם מזווית אחרת.

וכאן אני מרשה לעצמי לקחת דוגמא מהחיים:

אם בעל עסק של טיולי אופניים המארגן טיול מיוחד לחופשת הפסח.  הדרך בה נקט עד כה הייתה להוציא לאוהדים שלו בדף הפייסבוק הודעה חוזרת על ההרשמה לטיול האופניים, עם הזמנה לטיול הכנה מהנה ומלא חוויה.  אני כאוהדת רואה הודעה זו פעם ראשונה, חושבת אולי מתאים לי ואולי לא, פעם שניה אומרת לעצמי, וואלה, אולי כן ואולי לא... פעם שלישית, רביעית, חמישית כבר מתעלמת מההודעה.  לא כי לא מעניין אותי, כי בים המידע והידיעות האינטנסיבי ברשת החברתית, הודעה שחוזרת על עצמה, כמוה כבטלה, כבר ראיתי אותה, התייחסתי אליה (גם אם באופן פאסיבי) ולכן סביר שלא אתייחס בשלישית.

אז מה כן כדאי לעשות במקרה דומה? בהנחה שכבר יצאת לטיול אופניים עם לקוחות אחרים, בקש מהם לספר חוויות בפרופיל שלהם, עם תמונות כמובן, ועם תיוג (@ ושם דף האוהדים), כך כל האוהדים שלך ייחשפו לחוויה בדרך שאינה נתפסת כפרסום, וממי שבאמת כבר נהנה מהשירות שלך.  בדף האוהדים הכנס פוסטים / פתקאות הקשורות לאזור הטיול המדובר בפסח, תמונות מעוררות השראה, סיפורי חוויה מטיולים קודמים.  ובכלל, מידע רחב הקשור באופן עקיף לאותו טיול מדובר, בכל פוסט, הזכר במשפט אחד קצר את הטיול (עם קישור לדף ההרשמה), למי שרוצה לשמוע, למי שהחוויה הנוכחית יוצרת אצלו סקרנות ועל פי רוב בעקבות הסקרנות מתעוררת ההקשבה. 

לסיום – חישבו על הרשת החברתית בהיבטים החברתיים שלה, מקסמו את המסרים השיווקיים בדרכים שונים, אל תחזרו על אותו המסר באופן זהה מספר רב של פעמים, כל פעם ספרו את הסיפור מזווית אחרת, רגשו את הקוראים, הפתיעו אותם בכל פעם מחדש.  בדרך זו ריבוי המסרים מכיוונים שונים, יגדיל את הסיכוי שבאמת נתתם מענה רחב לצורך המתעורר אצל הלקוחות שלכם.

טל בן משה מומחית בשיווק, עורכת המדריך המקוצר "בדרך להפוך את פייסבוק לעובד המצטיין עסק"


 http://www.facebook.com/pages/pyysbwq-lhzlhh-bsqym/185622004786439?v=app_4949752878&ref=sgm




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב