דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלבומים מעוצבים - האלבומים של פעם, עם היתרונות של היום 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2220 פעמים ]

 לרובנו יש כמה דיסקים עם אלפי תמונות, ואלבומים ישנים מהילדות או מהחתונה של ההורים. על מה אנחנו מסתכלים יותר? דווקא על האלבומים הישנים. לא כי הם איכותיים יותר. להיפך, טכנולוגיית הצילום רק השתפרה עם השנים. אנחנו מסתכלים עליהם כי הם שם, וזה נוח. נוח לשלוף אלבום מהמדף, מאשר להדליק את המחשב ולהעביר אלפי תמונות.

 לעומת אלבומים מעוצבים, לאלבומים הישנים יש כמה חסרונות:

 הדיו נמרח

באלבומים שקונים בחנות יש שתי פתרונות "שימור" –

האחת היא "כיסי ניילון" המסודרים בצורת ריבועים, בערך 3 ריבועים בטור. לתוך הכיסים מכניסים את התמונות. אחרי שהתמונה נשארה שם עשרים שנה, דבוקה לניילון ודחוסה בין דפי האלבום, הדיו נמרח והתמונות מיטשטשות.

כמובן שלא כל התמונות מגיעות בגדלים המתאימים לכיסי הניילון.יש גם כאלה שמעדיפים לסדר את התמונות ב"מדרגות" במקום בשורות, ולהוסיף כמה תיאורים ועיטורים. בשבילם נועדו האלבומים עם נייר הדבקה שקוף. פשוט מניחים את התמונה על הדף, ועליה את הנייר הדביק. במצב זה, לא רק שהדיו נמרח, גם נשארות על התמונות סימני הדבקה.

 הצבעים משתנים

כידוע, איכות הצילום של פעם היתה פחות טובה מהיום. עם השנים, גם הצבעים השתנו. בתמונות החינה של ההורים למשתתפים יש פנים חומות-סגלגלות. בתמונות מהטיול השנתי, לבנים יש פיאות לחיים בצבע אדום, ולבנות יש צמות אדומות.

 האלבום מתפרק 

רוב האלבומים הישנים מתפרקים, ובמיוחד אלה עם הספיראלה. לפעמים תמצא על המדף כמה אלבומים שהדפים הראשונים שלהם יצאו. יש כאלה שהדביקו אותם בסלו טייפ שצבר אבק והצהיב, ויש כאלה שפשוט הניחו את כל הדפים שנפלו בתחילת האלבום, סגרו אותו והחזירו למדף.

 תיאורים

הדוד שמחה ידע שהוא יצטרך להסביר למה יש לו כיפה גבוהה ומשולשת על הראש, אז הוא כתב "בר מצווה" מתחת לתמונה. בגלל שלא היתה אפשרות להדפיס את התיאורים, הוא עשה זאת בכתב יד, בעט פיילוט. הדיו נמרח עם השנים, והכתב של שמחה לא היה קריא בגיל 13.

 עיצוב אלבומים כיום

כיום חברות הדפוס מבינות את הצורך להחזיק אלבום שאפשר לדפדף בו. קיימים גם פתרונות שונים לכל התופעות שצוינו. פיתרון אחד הוא עיצוב אלבומים עם מומחה בבית דפוס. עם זאת, לא לכולם יש את התקציב לעשות את זה, ובמיוחד לא לאנשים שיש להם אלבום מכל בילוי בפאב. בשביל זה יש תוכנה להורדת עיצוב אלבומים. התוכנה מאפשרת לך לבחור את התמונות שתרצה לדפדף בהן בעתיד, להוסיף את העיטורים והרקעים שאתה רוצה, וגם להוסיף תיאורים. את התוצאה שלחו לחברת Gprint, ותוך 4 ימי עבודה תקבלו אלבום מודפס.

  

אלבומים מעוצבים, כפי שאתם יוצרים בתוכנה, מודפסים באיכות גבוהה, וכך האלבום שומר על איכותו גם אחרי עשרות שנים. התיאורים ברורים, הצבעים נשמרים, וכך ברור שהתמונות נלקחו בחינה ולא במסיבת חתונה של חייזרים סגולים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב