דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים במשבר . האם יש אושר בעולם ? במה תלוי האושר? 

מאת    [ 19/02/2011 ]

מילים במאמר: 1431   [ נצפה 4303 פעמים ]

 

נשים במשבר – האם יש אושר בעולם - במה תלוי האושר - / ריקי קאופמן

 

נורית (שם בדוי )נראית נפלא.גבוהה. פנים נאות. שיער בלונדיני חלק.  גוף נאה. קול נעים ודבריה אומרים חוכמה.

היום, היא בת 35 ואינה מבינה מה קורה לה.  כשהגיעה אליי בפעם הראשונה ,היא הכריזה,כי הכול טוב בחייה רק שהיא פשוט לא מאושרת והיא ממש לא יודעת למה. לדבריה, יש לה בעל נפלא, שני ילדים –בן בכור ובת קטנה , חברים רבים וקריירה בנסיקה.

אלא שכבר במפגש ראשון נדמה היה שיש  משהו עייף  באופן דיבורה  ושפת גופה שידר חוסר באנרגיה.

מה מחפשת נורית? אושר?   

מה זה להיות מאושר ? מסתבר שלמושג אושר יש משמעויות אין ספור. מה שברור הוא שאושר הוא עניין מורכב ויותר מכך, עניין אינדיווידואלי, חמקמק ולא ברור.זה מושג שמחבר את כל החיובי שבשפה, וכשאדם חווה חוסר בכך, הוא מרגיש זאת בכל נימיו הקטנים ביותר . 

מה ניתן לעשות או לא לעשות כדי להרגיש את אותה תחושה של שמחה ,סיפוק ,הנאה ועידוד והערכה ועוד כל המילים שמרכיבות את המושג – אושר ?  

במה תלוי האושר ? 

נורית היא לא האישה היחידה ,שהגיעה אלי לקליניקה עם משבר האושר. (לאחר עשור ויותר של טיפולים אני יוצרת הכללה של מאפיינים הדומים אצל כל אותן נשים  ויכולה לכתוב שאין זה מחקר מדעי כמותי אלא איסוף של מידע ותובנות מחדר הקליניקה הפרטית שלי  ).

 

הן דיברו על חייהן המקצועיים, על חיפוש דרך להתפתחות וחלק מהן גם הגיע להגשמה מקצועית , אך כבר בתשאול הראשוני על ענייני עישון ,מצאתי כי  המשותף לכל אותן בחורות אינטליגנטיות היה אחד – כולן מעשנות ג'וינטים. אף אחת מהן לא הגיעה לטיפול  על מנת להפסיק לעשן .כולן ייחסו לזה עניין שולי. רק לאחר מספר פגישות החלו לספר על כך בהרחבה והביעו את הרצון להפסיק.  כל אחת התחברה לעישון  במסיבה עם החברים  ובתחילה זה היה  אחת לתקופה ואח"כ  בהדרגה העישון הפך להיות חבר יומי. רובן מעשנות למעלה מעשור שנים  וחיות עם בני זוג אשר גם בשבילם הג'וינט הוא חבר טוב.

 

אם כך , מה יש בג'וינט - הג'וינט יוצר ג'וינט( איחוד ).

 

הג'וינט הוא מרכיב חברתי קרדינאלי. כשמו כן הוא, הג'וינט יוצר ג'וינט :איחוד . החבר'ה מאוחדים סביבו. חברות שלמות של בני 20-50 חיות היום על בסיסו. הם נפגשים בקבוצות ומעבירים יחד ערבים חברתיים, שהמרכז אינו לרוב טלוויזיה או מחשב אלא החברה, ממש כמו פעם ,בשנות ה- 60 -לפני עידן הטלוויזיה , משהו שכולם מתגעגעים אליו . הם יושבים, אוכלים, שרים מסביב למדורה בים, רוקדים טרנס במסיבות ענק ובעיקר מעשנים. הם לא לבד, לעיתים, גם כל המשפחה בעניין, אבא, אימא וילדים קטנים שמסתובבים, גדלים עם הג'וינט וריחו הוא ריח ביתם. כולם חיים באווירת הג'וינט. כן, הם לא נפגשים רק בערבי שישי או שבת אלא גם ברוב ימות השבוע ,שהרי הצורך לעשן עבור רבים הפך לצורך יום-יומי .

ידוע לכל, כי  ההשתייכות לחברה היא צורך בסיסי וערכי עבור בני אדם . ההשתייכות לקבוצת חברי הג'וינט מספקת צורך קיומי זה וכך מזמנת תחושה נפלאה עבור כל חבריה. כמובן, כל עוד הינך חלק מפולחן הג'וינט .

 

 

 

 

"הוא מוחק לי חצי מהמוח ונותן לי לנוח מקשיי היום "

הוא גורם להן לשכוח מהבעיות, וכמו שנורית אמרה: "הוא מוחק לי חצי מהמוח ונותן לי לנוח מקשיי היום ". לכאורה נשמע לא רע. רובן  גם מציינות בתחילה ,כי אין שום פסול בג'וינט והעישון לא ממש מפריע לתפקוד  היום-יומי .

אכן , כך גם אני חשבתי בתחילת הדרך שלי כמטפלת . אבל היום , אחרי מספר רב של טיפולים ,הבנתי ,כי לא כך הם פני הדברים.

כולן הגיעו לטיפול ,משום שהן הגדירו, כי משהו בחייהן השתבש והן נעות ממצב רוח אחד למשנהו. הן מאד מבולבלות ולא מוצאות את הדרך להמשיך .... וגם אם מוצאות הגשמה בתחום המקצועי, בחייהן האישיים הן נמצאות במצב רוח 2 ( בסולם מ-1 -10 ). לכאורה , בעיות המשותפות לקהל רחב של אנשים בלי שום קשר למריחואנה , או לגראס או לג'וינט (ובטח יש עוד שמות נרדפים נוספים) .

 

אם יש סקס בכלל אז זה במינונים נמוכים מאד !!!

הגילוי הבא גרם לי לבדוק את הנושא לעומק ופתחתי חלון אינטרנטי ובו קראתי על נזקי הג'וינטים למיניהם. הן לא סיפרו  זאת במפגש הראשון וגם לא בשני ,אלא ברמזים קלושים במהלך התשאול .

אף אחד ואף אחת אינו רוצה לחשוף את המקומות האינטימיים שלו . מסתבר שהן ובני זוגן אינם מקיימים כמעט יחסי מין. כששאלתי את נורית התמירה והיפה "כמה פעמים אתם מקיימים סקס בשבוע ?" היא תקנה אותי ואמרה :"כמה פעמים בחודש ואולי גם בשנה ?"  וכל זה לא בגלל רומנים מהצד ולא בגלל שלא אוהבים ולא בגלל שאין זמן ומטלות החיים קשות עליהם ,אלא בגלל השפעותיהם של הצמחים הללו.  הקאנביס גורם לירידה בהורמון הטוסטסטרון. אותו הורמון הגורם לגברים לחשוק בנשים ולנשים לחשוק בגברים. עישון רציף גורם לירידה בחשק המיני. הפעם זה לא מאמר מרוחק שקראתי בירחון שהודפס לפני שנים על הסכנות שבעישון ועל האיסור החוקי ועל תפיסת סוחרי סמים אלא פה בקליניקה שלי. אני רואה נשים מדהימות , מלאות כישורים, אשר מקריבות את חייהן האישיים והאינטימיים שלהן על מזבח הצמח .

 

 אז איך זוג צעיר חי בלי יחסי מין -

כמו זוג ששכח מזמן למה הם ביחד !!!

ואז כמובן , מתחילות בעיות נוספות , מה שנקרא בעיות בזוגיות .

כל אחד שומר על הטריטוריה שלו והמשותף ביניהם הולך ואוזל ויש דיבורים על פרידה ויש אוירה כללית כבדה ולא נעימה ואז יש פתרון – לפגוש את החברה בערב . כן , שכחתי לכתוב זאת קודם . הן חושבות כל היום על הערב בו ישבו עם החברה או לבד ויעשנו את מנת היום שלהן ,ככה כדי להרגיע את  הראש.

איך מתנהל הטיפול  בשיטת "מוח אחד" ?

"מוח אחד" זו השיטה שעוסקת בשחרורי מתח בכלל ובנושא התמכרויות בפרט.

בשפת המקצוע אלו מכונים: דפוסי פחד. התמכרויות – הן תגובות של פחד בזמן הווה על פחדים שנוצרו בעבר ומשפיעים על ההווה ועל העתיד של אותו אדם .הכנסה של חומר רעיל לגוף באופן מתמשך היא תגובה של פחד.

בתהליך הטיפולי אנו מנסים להפסיק את תחושת הצורך שבתת מודע. המטרה של הטיפול היא לגרום לאדם לדבוק בהווה ולהרגיש טוב ככל האפשר ,דבר שיגרום למטופל/ת להרגיש את התקווה של החיים , תקווה שיוכל ליצור לעצמו עתיד טוב יותר.

ב"מוח אחד" מתבצע איתור הפחד בעברו של המטופל .לצורך כך אני נעזרת בטכניקה  שנקראת- ירידה בגיל – בעזרתה מגיעים לגיל הסיבה לפחד.(מידע נוסף ומפורט על מוח אחד תוכל למצוא באתר שלי www.rickyk.co.il )

מה היה גיל הסיבה שבו נורית חוותה טראומה ?

אצל נורית גיל הסיבה של הפחד היה אותו גיל בו הוריה התגרשו. היא עברה תקופה לא קלה של השפלות ,צעקות ואיומים בין הוריה. אכן , גירושים,מחלה וטראומות שונות משפיעות על הילדים ומסתבר כי זה לא עובר. אולי המודע שוכח זאת לתקופת מה,אבל התת-מודע פועל כמו ספוג הוא זוכר ואינו יכול לשכוח דבר. לעיתים,  שנים אח"כ טראומה זו תיתן את ביטויה בחולי פיזי,נפשי או בהתמכרות.

לאחר האיתור נעשה שחרור המתח בטכניקות מקצועיות של "מוח אחד" ומכאן ימשיך ההליך הטיפולי ליצירת התנהגות חדשה בהווה. התנהגות חדשה זו תחליף את הצורך בסם, תחליף את הפחד באומץ,בחוזק  ותגדיל את הסיפוק של האדם מעצמו ומחייו בהווה. אצל נורית השינוי ההתנהגותי חל כאשר נוצר חיבור לפאן היצירתי בחייה. היא החלה למצוא שקט בתוך ציור , נרשמה לחוג לציור והתמסרה לציור משותף יחד עם ילדיה .

כאן תמצא התשובה לשאלה הנצחית של האושר בחייו של האדם.

ומה קרה בסוף ?

פשוט זה לא היה !! בכלל, יש נטייה נוספת של מעשני גראס למיניהם והיא:חוסר עקביות.

פעמים רבות דחו את מועד הטיפול ויותר מכך ,עשו הפסקות רבות בתהליך . הפסיקו וחזרו לעשן.הורידו מינון וחזרו לטיפול וכן הלאה .ובהכללה , צפיתי במקרים רבים בקושי עצום להתחייב לתהליך הטיפולי ובעיקר לעצמם. וכך , קרה גם לנורית עד לטיפול בו עסקנו בשחרור מתח העוסק בהתחייבות שלה לעצמה. מאותו רגע לקחה על עצמה את האחריות.

ואיך שיטת "מוח אחד" עזרה לה ? 

שיטת "מוח אחד" עקפה  את המודע של נורית ופעלה על התת –מודע שלה כדי לבחור בחיים ולפני הכול לבחור להפסיק להיות קורבנות של צמח !!!

ריקי קאופמן "איזונים"

יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "  (  (THREE IN ONE  CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה .  מטפלת בכירה בהילינג , קניסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת בכירה לסו- ג'וק.

שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות  ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.

M.A במנהל ציבורי וחינוכי . מדריכה ומנחת מורים במשרד החינוך. 

rickyk@013.net  , www.rickyk.co.il. 054-6827767

 

ריקי קאופמן
יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "(THREE IN ONE CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה.מטפלת בכירה בהילינג, קניסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת מוסמכת לסו- ג'וק.
שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.
B.A בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת ת"א.
M.A במנהל ציבורי וחינוכי , ניסיון רב במערכת החינוך.
/>rickyk@013.net , http://www.rickyk.co.il 054-6827767




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב