דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק ה- VOD בישראל ממשיך להתבסס כמוביל את מהפכת התוכן הטלוויזיונית 

מאת    [ 18/02/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2704 פעמים ]

 

שוק התוכן הדיגיטלי בישראל עבר מספר מהפכות בשנים האחרונות, אחת הגדולות שבהן היא ללא ספק כניסת שירות ה VOD, תחילה אל חברת הכבלים וכעת אל יס, חברת הלוויין. עם יותר מעשרים מיליון הזמנות של תכנים בערוצי VOD השונים, חלקן בחינם וחלקן בתשלום, הרי שאין אלא לעמוד ולהשתאות לנוכח פעילותם של מנויי השירות המבינים את הנוחות, האיכות והרלוונטיות של שירות VOD עבורם.

 

כמה מילים על שירות VOD בכדי שנוכל ליישר קו

שירות VOD מהווה מהפכה של ממש בהרגלי הצפייה בישראל, זאת לנוכח האפשרות של צופי הטלוויזיה לבחור לעצמם את התוכן אותו הם מעוניינים לראות ובמועד הנוח להם. כך יכולים צופי VOD לבחור לצפות בסדרות טלוויזיה לילדים ולמבוגרים, הופעות חיות, תוכניות בישול, בידור ופנאי, סדרות תיעודיות וכל סוג של תוכן המוקרן במהלך שידורי הטלוויזיה הסדירים. תשומת לב מיוחדת יש לתת אל שירות סרטים VOD הפותח בפני הצופים ספריית סרטים עשירה וגדולה במיוחד, מהם יוכלו לבחור סרטים חדשים יותר ופחות, מכל ז'אנר קולנועי.

יתרון משמעותי של VOD עבור הצופים הוא שתוכניות המוקרנות דרך VOD ניתנות לעצירה, להרצה קדימה ואחורה - בדיוק כמו בעת צפייה בווידאו או בDVD, מינוס הטרחה הכרוכה בלגשת אל ספריית הסרטים.

שירות VOD מוענק בתמורה לדמי מנוי חודשיים. חלק מהתוכן המוצע במסגרת VOD כרוך בתשלום נוסף וחלקו מוצע בחינם. מפעם לפעם ישנם מבצעים והנחות המאפשרים לצפות בתוכן VOD ללא עלות נוספת.

 

צעדיו הראשונים של שירות VOD בישראל

חלוצת שירות VOD בישראל הייתה חברת הכבלים, שמזה שנים מספר מציעה שירות VOD ללקוחותיה. על אף ההתחלה הצולעת משהו של השירות, שסבל מתקלות רבות ועיכובים, הרי שלאורך השנים שירות זה הוכיח את עצמו כאטרקטיבי וכמשיג את יעדיו.

אישור VOD לחברת Yes הציב אתגר מעניין לתעשייה

בשנת 2007 אישרה כנסת ישראל גם לחברת Yes להעניק שירות VOD למנוייה, בכך אתגרה משמעותית את תעשיית שידורי התוכן בישראל. אישור זה התקבל לאחר תקופה ארוכה, בה עצר הרגולטור את המאמצים של חברת יס להפעיל את שירות VOD שפיתוחו הסתיים כבר בשנת 2005.

מעניין לדעת, כי שירות VOD של יס פותח בדרך שונה מזו של חברות כבלים אחרות. שירות VOD של יס הוא למעשה השירות הראשון בעולם המשתמש בטכנולוגיות מתקדמות (JAVA) היורדות אל הממיר של הצופה בעת הפעלת שירות VOD  (בין אם סדרות ותוכניות טלוויזיה ובין אם סרטים VOD ). כל שנדרש הלקוח לעשות הוא לחבר את ממיר  Yes שברשותו (בגרסא אחרונה או ממיר Yes Max)  אל תשתית הרשת הביתית, כששארית העבודה מתבצעת למעשה מהצד של חברת יס בלבד.

 

ומה עתיד לקרות בשוק VOD בישראל -

הצפי הוא כי שוק ה- VOD בישראל יחזק את מעמדו ויהפוך לחלק אינטגראלי של תרבות הצפייה. גידול משמעותי צפוי עוד יותר בנושא סרטים VOD , שם הצפי הוא כי סרטי הקולנוע ידחקו בצורה משמעותית לעומת סרטים הניתנים לצפייה דרך ה VOD הביתי (בוודאי לנוכח טכנולוגיית ה HD שגם היא הופכת נפוצה ביותר ויותר בתים).

אם עד לאחרונה היה שירות ה- VOD נכס בלעדי של חברת הכבלים, הרי שמאז שאושר השירות גם בחברת Yes תגבר התחרות בין שתי החברות, סביר כי המחירים יוזלו, שירותי התוכן יהיו טובים יותר וצופי הטלוויזיה יזכו כמובן להיות מרוצים יותר. זאת ועוד - תשתית האינטרנט החדישה של יס, המאפשרת לה לספק את שירות VOD, עומדת לאפשר לה להיכנס אל תחומים נוספים הקשורים בתקשורת הביתית, מה שימשיך ויחזק את מעמדה.

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב