דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפכת הסרטים באיכות HD 

מאת    [ 18/02/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 3019 פעמים ]

 

מי לא אוהב שינויים טכנולוגיים? מי לא נפעם מהשינויים המתרחשים בתחום מסכי הטלוויזיה, נרגש אל מול האיכות המשתפרת תדירות ואל מול טכנולוגיות מובילות דוגמת HD? אין ספק, כי טכנולוגיית ה HD שינתה בצורה משמעותית את האופן בו אנו רואים טלוויזיה ואת הציפיות שלנו מהמסך הגדול (זה שבבית כמובן), עד כי ישנם המשווים את מהפכת סרטים HD לשינוי שעברנו בעת שינוי אופן הצפייה בטלוויזיה משחור-לבן לצבעוני.

 

הקרנת סרטים HD בישראל דרך חברת יס וחברת הכבלים

מהפכת הHD עושה את צעדיה הראשונים בארץ ואחוז החדירה עדיין נמוך יחסית. נכון - תפוצתם של ממירי HD עולה בהתמדה, אולם רבים עדיין ממתינים לראות איזה תוכן יהפוך בדיוק להיות HD בטרם יקבלו החלטה.

האפשרות לצפות במגוון סרטים HD דרך חברות הלוויין והכבלים עומדת לשנות את השוק בצורה משמעותית. חוויית הצפייה של סרטים HD שונה מהותית מצפייה בכל סרט "רגיל", והניסיון מראה כי מי שנחשף אל סרטים HD לא יוכל לחזור אחורה. היחס בין רוחב התמונה וגובהה (16:9) מספק לצופי סרטים HD את התחושה הקולנועית הנהדרת, וזו מועצמת בזכות איכות הסאונד המועברת כחלק מהטכנולוגיה. אם פעם נדרשנו לצאת לקולנוע על מנת ליהנות מאיכות וסאונד, אין ספק כי כיום הקולנוע הוא זה שמגיע אלינו הביתה, ולנו נותר רק להתרווח אחורה ולהתמכר להרגשה.

 

מה נדרש על מנת לצפות במגוון סרטים HD ?

אם ברצונכם לצפות באחד מתוך מגוון סרטים HD תידרשו לממיר HD מתאים. כשמו כן הוא, מאפשר הממיר לראות סרטים HD המשודרים בטכנולוגיה המתקדמת. חיבור של ממיר HD לטלוויזיה המתאימה להקרנת שידורי HD תאפשר כמובן למקסם את החוויה (שאם לא כן, לא תחושו בהבדל).

הממיר של חברת Yes  לדוגמא, מאפשר צפייה בכל סרט HD שתבחרו תוך יישום כל עקרונות הצפייה ברזולוציה מיטבית. בזכות ממיר ה HD של יס תמצאו כי חוויית הסרטים שלכם מגיעה למקסימום האפשרי, כי אתם זוכים לראות את הסרט באיכות מצוינת, וכי למעשה אין כל הבדל בין צפייה בכל סרט HD בסלון הביתי ובין הקולנוע.

שירות סרטים HD של Yes זמין הן במסגרת לוח השידורים הרגיל והן בשידורי Yes VOD. במסגרת שירות הVOD של Yes מוצעת תוכנית DVDBox , המאפשרת הזמנה בתשלום של מגוון סרטים HD , כאשר כל 10 דקות מתחיל למעשה סרט HD חדש באחד מערוצי ה VOD.

 

מונדיאל ברזולוציה גבוהה - הצופים מעדיפים סרטים HD

לקראת המונדיאל האחרון הציעו גם Yes וגם חברת הכבלים למנוייהן את האפשרות לצפות במשדרים בטכנולוגיית HD, או אז נבדקה ההיענות של מנויי החברות. התוצאות - רבים נרשמו לשירות והבטיחו לעצמם מונדיאל באיכות שאין דומה לה, אולם לתפוצה רבה יותר זכו דווקא סרטים HD ותכנים אחרים המשודרים בטכנולוגיה זו, בעיקר בחברת יס. המשמעות היא, כי בסופו של דבר, הגורמים המניעים את מהפכת ה HD  הם תכנים בעלי ערך המאפשרים חוויית צפייה וכאלה בדיוק הם סרטים HD .

 

מהפכת סרטים HD משפיעה כמובן גם על ייצור המכשירים התומכים בטכנולוגיה זו

ההשפעה הכלכלית של הטכנולוגיה על כוחות הייצור היא עצומה, כך שגם החברות המייצרות מסכים מתאימות אותם כמובן להקרנת סרטים HD. המשמעות היא כי כמעט כל מסכי הצפייה המיוצרים כיום תומכים בטכנולוגיית HD ואלה נמכרים כלחמניות טריות. למסכים אלה נלוות מערכות סאונד מתקדמות שמטרתן להעצים את חוויית הצפייה של סרטים HD , כך שכל שרשרת הייצור של מוצרי הטכנולוגיה תומכים למעשה באפשרות להעניק חוויה בלתי נשכחת לצופים הביתיים.

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב