דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפלקסולוגיה: תעודה זה טוב 

מאת    [ 18/02/2011 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2625 פעמים ]

לימודי רפלקסולוגיה הם תחום שכבר כמה עשורים כבודם במקומם מונח, היות ורפלקסולוגיה עצמה היא תורה שהוכיחה עצמה בפועל וקבלה הכרה בינלאומית בנוגע ליעילותה ויכולתה להגיע לתוצאות ממשיות.

משנה לשנה יותר ויותר סטודנטים לעתיד מנסים להתקבל למוסדות לימוד יוקרתיים המתמחים במקצועות הרפואה האלטרנטיבית, ובפרט כאלו הנותנים תעודה של לימודי רפלקסולוגיה . העלייה בביקוש נובעת, כאמור,מהסיבה שהרפואה האלטרנטיבית תפסה מקום של כבוד ברמה המוסדית- חברתית. שיטות טיפול כמו רפלקסולוגיה, טווינה, ודיקור הם שיטות שהוכיחו את עצמן כיעילות, וכל בית חולים ציבורי או קופת חולים בשירות הציבור מעניקה טיפולים כאלו במחיר מסובסד ולעיתים אף ללא תשלום.

אם בעבר, סיפורי ההצלחה של הרפואה ההוליסטית המשלימה היו בגדר "סיפורי סבתא", הרי שהיום הם הצלחה מדעית מגובה בעובדות. זה כמובן הוביל לדרישה גוברת למטפלים מוסמכים כאלו שיש בידם תעודת לימודים המראה כי הם למדו ממקור מוסמך את דרכי הטיפול השונות. בתחום הרפלקסולוגיה, מטפל שרוצה להתקבל למוסד ציבורי כמו בית חולים או קופת חולים חייב להיות בעל תעודה של לימודי רפלקסולוגיה, ממש כשם שאחיות ורופאים חייבים להיות בעלי הסמכה מקצועית.

תעודה של לימודי רפלקסולוגיה היא גם הכרחית לא רק כדי להתקבל לעבודה במוסדות הציבוריים אלא גם בשוק הפרטי. השוק הפרטי אינו פרוץ אלא מבוקר היטב, גם בגלל שהמטופלים עצמם דורשים לראות תעודות לימודים בטרם הם נרשמים לסדרת טיפולים במכונים פרטיים, וגם בגלל שבעלי המכונים עצמם דורשים מטפלים מקצועיים ומיומנים עם תעודה של לימודי רפלקסולוגיה.

את לימודי רפלקסולוגיה ניתן ללמוד במוסדות יוקרתיים, בהם כל שיעור מכיל מאות תלמידים  או ניתן ללמוד אותם במקומות קטנים יותר עם כיתות אינטימיות ויחס אישי יותר. מקומות אלו של לימודי רפלקסולוגיה הם מקומות מוכרים ובעלי אישור ללמד את התחום, ועל אף שיתכן והם פחות מפורסמים אין הם פחות יוקרתיים, להיפך פעמים רבות מוריהם הם אנשים בעלי ניסיון של שנים בתחום הנלמד, אנשים אשר אף פיתחו שיטות מוצלחות משלהם.

הלימודים עצמם מורכבים ממספר שלבים. ראשית לפני שנוגעים בפועל בתחום של לימודי רפלקסולוגיה, הסטודנט לומד לשנות את תפיסתו לגבי ההתמודדות עם מחלות שונות, ולומד איך להסתכל על הגוף האנושי ותחלואיו בצורה הוליסטית, של יחידה אחת. בניגוד לגישה המערבית הקונבנציונלית, לימודי רפלקסולוגיה כוללים סקירה מורחבת של תחום זה.

כמו כן הלימודים כוללים למידה מעשית במקביל ללמידה תיאורטית. הלמידה התיאורטית כוללת למידה לעומק של "מפת כף הרגל", קרי למידת כל הנקודות השונות שנמצאות על כף הרגל ולחיצה עליהן משפיעה על איברים שונים בגוף. למשל, האצבעות מייצגות את חללי הפנים ולחיצה עליהן יכולה לפתור בעיות  בדרכי הנשימה או מחלות דלקתיות כמו סינוסיטיס.

מאחר והלימוד הוא לימוד מקצועי שבסופו של דבר אמור להכשיר את תלמידה להיות מטפלים מוסמכים, חלק גדול מאוד של לימודי רפלקסולוגיה הוא מעשי. כאן הסטודנט לומד איך להפוך את ידיו לכלי ריפוי המביא לרפואה שלמה או חלקית של המטופל. שעות רבות יבלו הסטודנטים בהתנסות מעשית לפני שיקבלו את התעודה הנחשקת.    

בנוסף ללמידה מעשית, יש גם אפשרות להתמקצע בהתמחויות שונות. למרות שכל הסטודנטים לומדים על מגוון רחב של בעיות רפואיות, ועל מטופלים מסוגים שונים, מי שמעוניין לשים דגש על טיפול בילדים או נשים יכול להרחיב את ידיעותיו בנושא על ידי תגבור הקורסים העוסקים בתחום במהלך לימודי רפלקסולוגיה. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב