דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים או תכנות? 

מאת    [ 18/02/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3217 פעמים ]

מקצוע התכנות הוא מכובד, מבוקש, ויש לו פוטנציאל למשרה נחשקת ומשכורת יפה. מתכנת מתחיל ללא ניסיון, עם תואר ראשון, עשוי להתחיל בשכר "רעב" של 8,000-10,000 ש"ח .תוך שנתיים שלוש הוא יכול להתקדם לאט למשכורת יפה מאוד, אם הוא מנתב את הקריירה שלו נכון, ומכוון לשפות התכנות ה"חמות" בשוק. לעומת זאת, האדם שעובד לצידו במחלקת עיצוב אתרים מרוויח שכר שהוא הרבה פחות אטרקטיבי. הרבה פעמים השכר של גרפיקאי במחלקת עיצוב אתרים הוא פשוט מחפיר.  

בשוק יש שפע של גרפיקאים שמסתובבים בחוץ ורעבים למשרת עיצוב אתרים גם במשכורת מינימום. לעיתים אנחנו, המעצבים, עובדים בחברת עיצוב אתרים שנותנת לנו הרגשה שהיא עושה לנו טובה שהיא בכלל מעסיקה אותנו. תמיד יהיה איזה גרפיקאי מתחיל בחוץ, רעב לניסיון, שיהיה מוכן לקחת את הג'וב שלנו במחלקת עיצוב אתרים תמורת 4000 ש"ח.  

עיצוב אתרים זה מקצוע נפלא, יצירתי, מלא השראה. כך חושבים כל המעצבים, עד שהם מגיעים למשרד עיצוב אתרים. במיוחד אם זה משרד עיצוב אתרים קטן וכעור שהוא המקבילה הגרוטסקית של אחיו, משרדי הפרסום הנוצצים והגדולים. כל ההתחלות קשות, ובתור מעצב מתחיל וחסר ניסיון שנופל על משרד "קקמייקה", יכולים לדחוס אותך בחדר של 16 מ"ר בלי חלון, עם עוד ארבעה מעצבים. יכולים להושיב אותך בשירותים. אל תצפה שיהיה במשרד מיקרוגל. או מקרר. או חלב. או נייר טואלט. מובן שסביבת עבודה מדכדכת, כעורה ומחניקה, כשמטר לידך יושב הבוס שלך ורודה בך, היא לא בדיוק אחד מהזרזים של יצירתיות, ולא של השראה אמנותית. מעצב כזה עשוי למצוא את עצמו עקר וריק מהשראה, כמו השטיח מקיר לקיר המאובק והסתמי שמרפד את חדרו הקטנטן במשרד.

הרבה פעמים הגרפיקאי המדוכדך העובד בחברת עיצוב אתרים מדכאת נושא את עיניו מעלה וחולם לעבוד במקום אחר, בסביבה אסתטית הולמת... בחברת היי טק שאוחזת במחלקת עיצוב אתרים מרווחת ומעוצבת, עם שכר נאה. הבעיה היא שחברות היי טק עם מחלקת עיצוב אתרים אמנם מציעות תנאים אטרקטיביים וטובים, אבל בתמורה דורשים את נשמתך ואת חייך. תשכח מחיי חברה, חיי פנאי. תשכח מבילויים. תשכח מהכול – כי החיים שלך עכשיו עומדים להיות עבודה, עבודה, עבודה. אתה הולך לבלות תשע-עשר שעות עבודה, לא כולל שעות נוספות, בקושי לראות את משפחתך, להזניח לאט לאט את אשתך, ולאבד את נישואייך. אולי אפילו תתפתה לאיזה רומן מיותר מהצד עם מישהי יפה במשרד הנוצץ, כי עם סביבת עבודה כל כך נחשקת ונעימה, זה פשוט יקרה מעצמו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב