דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורו של גיבור 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2413 פעמים ]

 

יש אור בקצה המנהרה (וזה לא רכבת שבאה ממול)

ד.ש. פנה למיצוי זכויותיו לאחר שמחלקת נפגעי האיבה במשרד הראשי של ביטוח לאומי בירושלים החליטה חד צדדית להפסיק לו את "תגמולי הנצרך" מתוך הקצבה שקיבל כנפגע פעולות איבה. לאחר תהליך ארוך וממושך הנפגע קיבל את כל המגיע לו לרבות תשלומים לאחור - בימים אלה.

מעשה שהיה כך היה:

בשנת 2002, בפיגוע חבלני בת"א, בו נהרגו מספר יושבי מסעדה - יצא בידיים ריקות גיבור סיפורנו כדי להכניע את המחבל בלי לדעת אם אזלה לו התחמושת (המחבל ירה אש אוטומטית). התחמושת אכן אזלה אך המחבל, שהיה מצויד בסכין גדולה ודקר את האיש האמיץ עשרות פעמים בכל חלקי גופו. המחבל נורה ונהרג אח"כ. גיבורנו הובהל לבית החולים כשסיכוייו להישאר בחיים קלושים ושהה במחלקות טיפול נמרץ חודשים רבים.

שיקום:

בעניינו, דן הביטוח הלאומי, לאחר שהגישה המשפחה תביעה לפגיעת איבה בעניינו. האיש הוכר ונקבעה לו נכות בשיעור העולה על 90%. סיפור שיקומו של נפגע זה לא יקנה למוסדות המטפלים בכך בישראל - תהילת עולם, ואלמלא הקהילה היהודית במקסיקו שטיפלה בנפגע שם - היה מגיע לפת לחם מהר מאוד.

בתוך תקופת אשפוזו הממושכת איבד איש יקר זה את העסק שהיה לו בעיר בה שהה במקסיקו, ואף שהוא אזרח ישראלי, כאשר חזר לחו"ל והוא נכה בשיעור גבוה - ולפניו חורבן גמור, הן פיזי והן עסקי, אספה אותו כלאחר כבוד הקהילה היהודית במקסיקו והבטיחה את קיומו (אוכל ומגורים), תוך כך נשען הנפגע על הקצבה שקיבל בישראל כנפגע איבה (כ- 2500 $ לחודש) וזאת עד לפני כשנה.

ולפתע:

לפני כשנה לערך, כרעם ביום בהיר, הפחית הביטוח הלאומי מהקצבה את "תגמול נצרך" המשולם למי שהוא חסר כושר עבודה ואין לו הכנסה, וזאת פתאום וללא כל הודעה מוקדמת. תגמול זה מהווה יותר מ- 60% מהקצבה.

הנפגע פנה לבית הדין באמצעות בא כוחו, בדרישה להשיב את מעמדו אל כנו - נפגע זה לא זכה לשיקום בישראל, כך נטען - אין ראוי ממנו לקבל את הזכויות המלאות המגיעות לו, בעיקר כאשר מצבו הכלכלי (עקב פגיעתו הקשה בפיגוע) בכי רע.

הביטוח הלאומי ביצע בעקבות הפניה לבית הדין בדיקות רבות וממושכות שהסתיימו בימים אלה בהכרה כי אכן יש להשיב את מלוא הזכויות לנפגע זה ולשלם לו את הפרשי העבר כמגיע.

מילה לסיום:

במקרה זה דוגמה קלסית בצורך בעמידה על הזכויות גם כאשר אך טבעי שהמדינה תעמוד לצידו של נפגע שקם להגן על אזרחיה ונפגע תוך כך בפיגוע טרור.

עזרא שילוני, עורך דין ביטוח לאומי, נזקי גוף, תאונות דרכים

 

ע. שילוני עו"ד מומחה בנזיקין ובתביעות לביטוח לאומי - 30 שנות וותק והצלחות. משרדים בכרמיאל ובחיפה, שירות בכל מרכז - צפון ישראל.  http://www.shilonican.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב