דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מבוסס תוכן. המילה האחרונה בעולם השיווק שכדאי לכל בעל עסק להכיר! 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 871   [ נצפה 2703 פעמים ]

מהפכת המידע של גוגל, ומהפכת הצרכנות של הרשתות החברתיות שבאה בעקבותיה, חוללו שינוי בלתי הפיך בכל מה שידענו ובדרך בה פעלנו בתחום השיווק. מה משמעות השינוי שחל בתרבות הצרכנות והשיווק? איפה אנחנו, המשווקים, בתמונת השיווק החדשה? ולמה רק שיווק מבוסס תוכן הוא הפתרון שמאפשר לנו לתקשר עם הלקוחות בצורה נכונה, שמתגברת על החסמים ומייצרת מכירות? על כך ועוד במאמר שלפניכם

איפשהו באמצע שנות ה- 70' של המאה הקודמת התחוללה לנגד עינינו מהפכה צרכנית. עד אז, כל אימת שרצינו לרכוש מוצר כזה או אחר - היה עלינו לצאת אל העולם, ולכתת רגליים בין החנויות. כדי למצוא שולחן - נדדנו לאורך רחוב הרצל. כדי לרכוש מנורה - עברנו את רחוב וולפסון מקצה לקצה... ואז נחתו לנו בבית מדריכים עסקיים מסווגים עם דפים משונים בצבע צהוב ולחיינו פרצה מציאות חדשה: "תנו לאצבעות ללכת במקומכם". וואלה! דפי זהב. במשך עשרות שנים הפכו המדריכים הצהובים למקור היעיל והזמין ביותר לאיתור מוצרים ושירותים בשיחת טלפון, בלי לצאת מהבית ובלי לבזבז זמן מיותר. את המהפכה הצרכנית של דפי זהב ליווי סלוגנים נהדרים, קליטים וזכירים - והנפלא שבכולם היה, כמובן "אם אתה לא שם - אתה לא קיים". הוממממ... מעניין, מה....

ואז הגענו לשנת 1999 ואל מהפכת הצרכנות הבאה: גוגל. באיבכת קליק עברנו מהקשה טלפונית להקלקה ממוחשבת (ומי שעוד לא עבר - יעבור במהרה), והחיים הצרכניים עברו לרשת. מדריכי הנייר המסווגים הצהובים של דפי זהב נעלמו מהבתים. כן, גם הם עלו לרשת, אבל גוגל יש רק אחד.

אז מה בעצם קרה פה, ולמה זה צריך לעניין אותנו - בעלי העסקים? כי מהפכת גוגל שינתה את כללי המשחק של השיווק כפי שהכרנו אותם עד אז.

השינוי הראשון: הצרכנים שלנו עלו לרשת והפכו לצרכני מידע עצמאיים
נגמרו הימים שבהם היה נוחת לנו בחנות או במשרד לקוח מבולבל וחסר כל מידע ושותה בצמא כל מילה (או כל שטות) שבחרנו לומר לו (שלא לומר לדחוף לו). את הצרכנים של היום כבר אי אפשר להאכיל בכפית. הם דעתנים, מתוחכמים ומחוברים היישר אל צלחת המידע - בלי הכפית שלנו. הם מגיעים אלינו מצוידים בכל המידע, ולעיתים הם מכירים את עולם המוצרים שלנו אפילו טוב מאיתנו, אחרי שעות של נבירה אינטרנטית ואיתור תשובות, פריטים, מגמות והמילה האחרונה בכל מה שקשור במבוקשם.

השינוי השני: הצרכנים שלנו דוחים את שיטות השיווק הפולשניות
התופעה השנייה המאפיינת את הצרכנות העכשווית היא בריחה מודעת מהשיווק הפולשני המוכר. למה הכוונה? יותר ויותר צרכנים, למשל, מעדיפים להקליט תוכניות טלוויזיה, כי קצה נפשם בתשדירי הפרסומת המציקים, שקוטעים את רצף השידור מבלי שיש באפשרותם להשפיע, לדלל או לברור את תכניהם. יותר ויותר צרכנים מפעילים סינון טלפוני כדי לאתר ולהתעלם במתכוון משיחות טלמרקטינג מעיקות. יותר ויותר צרכנים בוחרים באופציה של חסימת באנרים קופצים, שרומסים את פרטיות הגלישה שלהם ברגל בוטה. גורו השיווק סת' גודין הגדיר את השיווק המסורתי כ"שיווק פולשני", בהשוואה לשיווק העכשווי, אותו הוא מכנה "שיווק מורשה" (permission marketing), המתבסס על הרשאה מקדמית ומפורשת של הצרכן לקבלת המידע השיווקי (על כך, בהרחבה, במאמרים הבאים).

השינוי השלישי: הצרכנים שלנו חולקים מידע - לטוב ולרע - עם חבריהם לרשת  
בשפה האינטרנטית קוראים לזה "באזז ויראלי", והוא יכול להיות התגשמות חלומותיו של כל משווק, ממש כשם שהוא עלול להיות התממשות חלומות בלהה - תלוי במידע שאותו חולקים הצרכנים, מבלי שיש לנו כל יכולת להשפיע, לעצור, לכוון או לקדם את התפתחותו של הבאזז. אותו תהליך התייעצות חברי של פעם, על בסיס מי מכיר מי יודע (חשמלאי, מטפלת, שיפצניק ועוד...) השתכלל ברשתות החברתיות לכדי מדע לא מדויק אבל מאוד אפקטיבי של עצות, הצעות ו... הבה נודה על האמת... גם השמצות - מבוססות על ניסיון אמת כמו גם על נקמנות עלובה וחסרת בסיס.

כן, כוחה של הנוכחות ברשת הוא חרב פיפיות, המידע העצום שבה מחייב נבירה מושכלת ויכולת שיפוט אדירה, אבל קיומה, חיוניותה והיותה חלק דומיננטי בעולם הצרכנות והשיווק הם עובדה קיימת שלא ניתן לעקוף אותה בשום סיבוב. והיא פה כדי להישאר...

אז איפה אנחנו, בעלי העסקים, נכנסים לתמונה ומגייסים אותה לטובתנו, למרות הכל?
התשובה היא שלוש מילים: שיווק מבוסס תוכן.

שיווק מבוסס תוכן נשען על הידע המקצועי של כל בעל עסק, ומאפשר לו למנף את הידע הזה לתוצאות שיווקיות שמביאות לידים, לקוחות ומכירות.

מה הסוד?
פשוט מאוד: במציאות שבה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים תשובות באינטרנט - אנחנו רוצים להיות במקום שבו הם מוצאים את התשובות. אנחנו רוצים להיות התשובה באותו מקום שבו הצרכנים שלנו קשובים, מעוניינים, צמאים ופתוחים לקבל תשובות.

איך אנחנו עושים את זה?


    • ראשית, אנחנו מבינים ומפנימים שחוקי המשחק השתנו ושצריך לשנות את הדרך שבה אנו משחקים כדי לנצח במשחק החדש
    • שנית, אנחנו מאמצים לעצמנו גישה חדשה, והגישה הזאת אומרת שאנחנו מוכרים לא רק שירותים ומוצרים, אלא ובעיקר - ידע, אותו ידע מקצועי שהוא חלק בלתי נפרד מאיתנו - כל אחת ואחד בתחום העיסוק שלו, ושאת הידע הזה אנחנו רוצים לחלוק עם הצרכנים - הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות בפועל שלנו - בכל מקום, בכל דרך, בכל צורה, וללא תמורה (!), לפחות לא מיידית 
    • שלישית, אנחנו רוצים ללמוד לעשות את זה נכון, שפירושו לפתח נוכחות תוכן ברשת האינטרנט (ומחוצה לה) בצורה מושכלת, שיטתית ומגמתית, בעזרת הכלים ועל פי הכללים של שיווק מבוסס תוכן.  

עד כאן - טעימה ראשונה מהעולם המרתק, החדשני והחם של שיווק מבוסס תוכן. במאמרים הבאים נראה מה נדרש כדי להניע תהליכים של שיווק מבוסס תוכן, מה זה אומר מבחינת העסק או הארגון, למה זה כדאי ואיך עושים את זה - הלכה למעשה. השארו אתי. יש לנו המון על מה לדבר...  

עידית נעמן היא המומחית מס' 1 בישראל לבניית אסטרטגיות שיווק מבוסס תוכן למגזר העסקי. מי שרוצה לדעת עוד על שיווק מבוסס תוכן כבר עכשיו - מוזמן להירשם לניוזלטר שלי "דוקטור תוכן" שבו אני סוקרת מידי שבוע בשבוע כל מה שחם וחכם בשיווק מבוסס תוכן. אני מזמינה אתכם להצטרף אל דף הפייסבוק שלי "פתרונות תוכן לשיווק מנצח", להיכנס לבלוג שלי "בת התוכן", ולהאזין לתכנית האירוח היוטיובית שלי "ראיונות עם פתרונות". המעוניינים להכיר מקרוב את הכלים והכללים של שיווק מבוסס תוכן - מוזמנים להירשם למפגשי החשיפה שאני עורכת מידי חודש, בהתאם לביקוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב