דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרדף אחר הדיאטה המושלמת 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2638 פעמים ]

בשנים האחרונות סוגיית המשקל עלתה לראש סדר היום הציבורי, ונדמה כי יותר ויותר אנשים מבקשים כעת לשמור על בריאותם וגזרתם. כיום ניתן למצוא סוגי דיאטות ושיטות הרזיה רבות ומגוונות והשאלה היא: כיצד ניתן להתאים דיאטה למבנה הגוף ולאורח החיים?

התייעצו עם תזונאית

עוד לפני שתתחילו לחפש מידע על סוגי דיאטות, מוטב שתתייעצו עם תזונאית. זו תוכל לקבוע כמה קילוגרמים עליכם להשיל ממשקלכם ותתאים עבורכם תפריט דיאטה מאוזן. חשוב להיוועץ עם איש מקצוע כזה עוד לפני תחילת התהליך, כדי לוודא שאתם נמצאים על המסלול הנכון ולא מסכנים את גופכם.

דיאטה וכושר גופני

כדי לשמור על בריאות הגוף, חשוב לתחזק לא רק דיאטה מאוזנת אלא גם לשמור על כושר גופני. ניתן לבצע תרגילי כושר באופן עצמאי בבית, אך אם אתם זקוקים למוטיבציה גדולה יותר, לא מן הנמנע שתצטרכו להירשם לחדר כושר. שם תוכלו לקבל הנחיות ברורות באשר לסגנון ההתעמלות שתצטרכו לאמץ.

במידה ואתם מעדיפים להתחיל את שגרת הכושר הגופני בצעדים קטנים, תוכלו לסגל לכם שגרה בריאה הכוללת טיולים ארוכים או ריצות קלות. בעזרת פעילות זו תזכו לשיפור בסיבולת לב ריאה וברמת הכושר הגופני שלכם. בהמשך, אם תרגישו צורך בכך, תוכלו לשלב תרגילים אירוביים בשגרת הספורט ולהירשם לחדר כושר.

דיאטות ארוכות ומתונות

דיאטה עשויה להיות קצרה ומרוכזת או ארוכה ומתונה, תלוי בפרק הזמן בו תרצו להשיל את הקילוגרמים העודפים. ככלל, רצוי להימנע מדיאטות קצרות, משום שהן אינטנסיביות מאוד ועשויות לפגום באיכות חייכם ובמידת האנרגיה שלכם.

הדרך הבטוחה ביותר להרזות היא באמצעות דיאטות מתונות ומבוקרות. דיאטות מסוג זה אומנם דורשות מידת סבלנות גדולה יותר וזמן ארוך יותר, אך ככל שתתמידו בהן תוכלו להשיג תוצאות יציבות לאורך זמן.

דיאטה לילדים - היום יש דבר כזה

גם אם הילד שלכם סובל מעוד מקל, אל תנסו להרכיב עבורו תפריט דיאטה באופן עצמאי. חשוב להיוועץ עם תזונאית במיוחד במקרה כזה, משום שתפריט דיאטטי לילדים שונה מתפריט דיאטה למבוגרים, ודורש התייחסות מיוחדת.

במידה והחלטתם בכל זאת להוריד ממשקל גופו של ילדכם באופן עצמאי, קצצו באופן משמעותי את צריכת החטיפים והשוקולדים שלו, וספקו לו במקום מאכלים כמו חטיפי אנרגיה מסוכרים או פירות יבשים. אלו בריאים לאין שיעור ביחס לחטיפי השוקולד הרגילים.

רוצים שילדכם יתחיל לעשות גם פעילות גופנית וספורטיבית? חשוב לעשות זאת בצורה מתונה והדרגתית. זכרו כי גופו של הילד שונה מגופו של אדם מבוגר, ולכן חשוב להימנע מלהעמיס עליו בצורה מיותרת. ישנם חדרי כושר שמציעים תוכניות מיוחדות המותאמות לילדים. תוכניות כאלו עשויות להתאים עבורם מבלי ליצור עומס יתר וישתלבו עם כל דיאטה.

דיאטה משותפת

במידה והחלטתם שאחד מדיירי הבית צריך להרזות, נסו להפוך את שגרת האכילה בבית לבריאה יותר עבור הדיירים כולם. כך תיצרו אווירה מהנה יותר, במקום לגרום לאותו אדם להרגיש שהוא נענש. יצירת אווירה בריאה תטיב עם כל בני המשפחה ותגרום לכולם לרדת במשקל ולהיות בריאים ושמחים יותר.

את החוויה השיתופית ניתן ליישם גם על פעילות גופנית. לעתים, פעילויות משותפות מעניקות מוטיבציה להתמדה, עד לקבלת תוצאות. אם ילדכם סובל מעודף משקל, הכניסו הליכות משותפות לרוטינה היומיומית שלכם. פעולה זו תאפשר לשניכם לרדת במשקל וליהנות מזמן משותף. זכרו: דיאטה יכולה להיות מהנה, במידה והיא נעשית בחכמה.

לרדת בקלות - דיאטה ותזונה נכונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב