דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מגייסים תורמים לעמותה 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2783 פעמים ]


גיוס תורמים לעמותות הוא חיוני להישרדותן ועבודתן. האיתור מצריך השקעה רבה ויכולת. התרומות לעמותות ניתנות מקרנות בארץ ובחו"ל ומופנות למטרות רבות כמו מתן סיוע לקשישים, עזרה לתלמידים ממשפחות מעוטות יכולת ועוד.

מסר לתורמים
מגייס התרומות חייב להעביר לתורמים שזמנם יקר, מסר קצר וקולע. חשוב שהמתרים יותיר רושם ראשוני מכובד והמסר חייב להיות משכנע ומעניין. במסר צריך לפרט מי הם המבצעים של הפעילות, מה היו פעולות העמותה בעבר וכו'.

שקיפות
אחד המרכיבים החשובים לתורמים הוא עניין השקיפות. העמותה צריכה לפרט את השימוש שנעשה בכספים שנתרמו לה ועליה לתת דו"חות המפרטים את השימוש שלהם. על הארגון להציג מיזמים שהפעיל בעבר, לדווח על המצב העכשווי, מידת ההצלחות של הפרויקטים אם בכלל, אילו תקציבים ישנם ומה עושים איתם, ממליצים וכו'.

פניה אל האנשים הנכונים
מגייסי העמותה צריכים לדעת לזהות את התורמים הפוטנציאלים שאליהם יש לפנות. תפקיד המגייסים הוא להשיג מידע לגבי  התורם הפוטנציאלי, הנושאים הקרובים ללבו, מה הם התרומות שהעביר בעבר ועוד. במגזר העסקי, העמותה צריכה לפנות אל מקבלי ההחלטות בארגון שאכן יכולים לקבוע אם תינתן התרומה או לא. איתור התורמים הוא מורכב ויש להפעיל כוחות שכנוע, כושר ביטוי ומחקר מקיף.



הקשרים עם התורמים
בשלב האיתור, מגייס המשאבים צריך לבנות קשרי אמון בין התורם לעמותה. התורם צריך לדעת שמדובר על גוף אמין ושכספיו ינוצלו למטרות לשמם תרם. התורם צריך להרגיש הוקרה על מעשיו ויחס מקצועי. העמותהחייבת להתקשר עם התורם בצורה מקצועית ולדאוג לשמר את הקשרים איתו.

יחסי ציבור
העמותה צריכה לפרסם את עצמה וליצור לעצמה שם טוב על מנת למשוך תורמים. יחסי הציבור כוללים: חוגי בית, ארוחות ערב עם תוכנית אומנותית וכו'. העמותה יכולה לפרסם תגובות והודעות בעיתונים ובאינטרנט לארגן מסיבות עיתונאים, לפרסם בתקשורת את המיזמים שביצעה וכו'.

חברת ייעוץ מקצועית
שכירת שירותיה של חברת ייעוץ מקצועית תשפר את התנהלות הארגון ואת יכולת גיוס הכספים שלו. החברה תבדוק אילו קרנות יכולות להתעניין בארגון בישראל ובחו"ל, מה הם קהלי היעד המתאימים לארגון, האם הצוותים הפועלים בתחום הכספים הינם מקצועיים ומוכשרים לכך וכו'. בגיוס משאבים הם מיומנים ומתאימים ועוד. חברת הייעוץ תסייע לארגון לבנות אסטרטגיה, בהפקת חומרי תדמית להתרמה, תפיק ערבי התרמה, תפעל להידוק העבודה המשותפת של מתנדבים ועובדים מקצועיים, תנחה את הארגון כיצד לגייס חסויות עסקיות ותדאג להפעלת מערך של טלמרקטינג, פרסום, שמירת קשר עם התורם והוקרתו,
הקמת ועדות, קביעה של שיטות להתרמה, העברת השתלמויות לעוסקים בגיוס הכספים, איך לפנות לקרנות, איך להשתמש באינטרנט ובמדיה לקידום המטרות ועוד. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב