דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבעת השלבים לבסס אסטרטגיית IT Business Alignment 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3870 פעמים ]

מה זה IT Business Alignment ?

IT Business Alignment זו תוכנית פעולה שמטרתה לבחור מערכות מידע ומחשוב שיעזרו לארגון להגיע אל המטרות והיעדים שלו. כלומר, בוחנים פתרונות מחשוב ומערכות מידע בהתאם לתרומה שלהם בקידום מטרות הארגון - השאלות עסקיות ולא טכנולוגיות.

בארגונים רבים מרכזים את קבלת ההחלטות לגבי המחשוב ומערכות המידע בידי מנהל מערכות המידע או מנהל המחשוב. בארגון שבו מיושמת אסטרטגיית IT Business Alignment, קבלת ההחלטות נעשות קודם ברמת ההנהלה ולאחר מכן בשיתוף עם המנמ"ר על מנת למצוא פתרונות טכנולוגיים שעוזרים לממש את היעדים העסקיים של הארגון.

מהו מעגל IT Business Alignment ?

על מנת ליישם אסטרטגיית IT Business Alignment יש להשתמש במסגרת ורסטילית ופשוטה ליישום, המתאימה לכל ארגון, בכל תחום פעילות - "Cycle IT Business Alignment ".

מעגל IT Business Alignment מורכב מארבע שלבים עיקריים: תכנון, מידול, ניהול ומדידה. על מנת להגיע לאופטימום ביצוע של השלבים מומלץ מאוד להשתמש בכלי בקרה ובכלי הנדסת תעשייה וניהול כגון: ניתוח תהליכים, שיפור תהליכים, ארגון ושיטות וכו'.

בכל אחד מהשלבים חשוב מאוד שהמנהלים ואנשי מערכות המידע יקבלו את ההחלטות ביחד על מנת ליצור יציבות והמשכיות ביכולות המחשוב של הארגון.

1.      תכנון: תרגום הדרישות הארגוניות, כלומר המטרות שאליהן רוצים להגיע אבל כרגע לא מסוגלים, לדרישות טכנולוגיות. יש לבצע ניתוח תהליכים יסודי (BPM) על מנת להבין מה הפערים שיש לארגון, כיצד ניתן לשפר את התהליכים ואילו פתרונות טכנולוגיים דרושים לכך. התכנון יכול להיות לטווח הזמן הנוכחי (מה חסר לנו כרגע) ולטווח הזמן העתידי (מה יהיה דרוש לנו בעתיד כאשר הארגון יגדל?). תוכנית אב למחשוב מסוגלת לעזור לקצר תהליכים ולבדוק את מידת התאמתה לארגון.

2.      מידול: תכנון התשתית הטכנולוגית הדרושה על מנת להגיע לאופטימום ביכולות העסקיות של הארגון. בשלב זה יש לזהות ולכמת את המשאבים הדרושים לספק את רמת השירות הנדרשת של מערכות המידע והמחשוב בארגון.  לכן מומלץ לבצע מיפוי של המשאבים הקיימים כרגע בארגון, תעדוף המשאבים החסרים ורמת השירות הנדרשת (SLA).

3.      ניהול: ניהול הפרויקט מבוצע על ידי מנהל מערכות המידע או מנהל המחשוב של הארגון. מנהל הפרויקט הוא הסמכות המקצועית לוודא שהפתרונות הטכנולוגיים הדרושים לארגון מיושמים כהלכה.

מומלץ מאוד להכין שיטה לתעדוף הדרישות הטכנולוגיות לפי מידת ההשפעה שלהן על תהליכי הארגון ולתכנן תהליכי בקרה ומדידה על מנת לוודא שהדרישות מבוצעות כהלכה (SLA שנקבע).

4.      מדידה: המדד העיקרי להצלחה הוא עד כמה תורמות מערכות המידע והמחשוב במשימות שחשובות למנהלים, כלומר מהו ההחזר על ההשקעה (ROI)?. שלב זה הוא "חוצה ארגון" על מנת למדוד עד כמה אפקטיבי "התרגום" הטכנולוגי בביצועים העסקיים של הארגון. בלי ההקשר העסקי אין טעם למדידה של הפתרונות הטכנולוגיים משום שאין את הדרך למדוד את ההחזר על ההשקעה עליהן.

אסטרטגיית IT Business Alignment קשורה לתחום ניהול רזה (Lean Management) בכך שהיא ממקדת את הפעולות הטכנולוגיות לתת ערך אמיתי ומדיד לארגון ומצמצמת את חוסר היעילות (MUDA) הטכנולוגית בארגון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב