דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסה עלחולצות ותלבושת אחידה 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2498 פעמים ]

הימים שלי בבית הספר זכורים לי היטב ואיתם באים כל מיני סימנים נלווים לאותה תקופה, לכולם היו את התיקים הדומים ואותן החולצות. הייתה תלבושת אחידה שהיום כבר לא נהוגה כל כך, עדיין ניתן לראות מעט חולצות, אך נראה שהן נהוגות רק בשיעורי ספורט, וביתר הימים יש אפשרות להגיע בחולצות רגילות. בעבר היינו מגיעים עם חולצות מודפסות בעלות לוגו ושם בית הספר והיא הייתה באה במספר צבעים.

הדפסה על חולצות - חלק מהתלבושת האחידה

ניתן היה להשיג חולצות מודפסות בכל מיני חנויות שהיו מאפשרות לבחור בין צבעי החולצה של בית הספר, לבחור את המידה המתאימה ואז להדפיס עליה. זכורות לי חנויות שהיו מאפשרות הדפסה על חולצות וגם רכישה של אותן חולצות ללא הדפסה. בעבר היו נוהגים להתלבש לבית הספר ללא יותר מדי השקעה, נראה שהיום המגמה השתנתה משום שהצעירים משקיעים יותר להופעה בבית הספר, לעתים נדמה כאילו מתלבשים לקראת עלייה למסלול דוגמנות ולא לכיתה.

חולצות מודפסות – פחות דילמה בבוקר

את החולצות המודפסות יוצרים בעזרת דפוס משי, אשר יוצר מעין הדפסה עמידה יותר מהטכניקות האחרות, שהופכת חולצות שהודפסו בעזרת דפוס משי לעמידות יותר בפני כביסות ומחזיקות יותר זמן. היום כאמור הצעירים בבוקר עומדים לעתים קרובות בהתלבטות מול הארון מה כדאי ללבוש, מאחר והחולצות המודפסות כבר לא נהוגות באופן יום יומי בכל בתי הספר, אז יש להם חופש גדול יותר בבחירת חולצות ובגדים והדילמה בבוקר גדולה. אצל הבנות הדילמה גדולה יותר, מאחר והם משקיעות בהופעה יותר מאשר הבנים.

תלבושת אחידה- הויתור עליה

איני בטוחה שזה היה צעד נבון לוותר באופן חלקי על התלבושת האחידה, משום שהיא מדגישה פערים כלכליים, לא לכולם יש את היכולת להשקיע בהופעה, שהיום הפכה לחלק אינטגראלי מהאופן בו נשפט תלמיד בפני חבריו. כיום נראה שהנוער הפך למעט יותר שטחי, בעוד שבעבר היה תמימות גדולה יותר. כאשר הורידו את התלבושת האחידה הפכו בעצם את נושא הביגוד לנושא ששמים עליו דגש, משום שנתנו חופש לתלמידים ללבוש בבוקר ביגוד ככל העולה על רוחם ונתנו את האפשרות למשוך תשומת לב לעצמם. אף על פי שקיימות הגבלות אי אלו ואחרות, עדיין יש ניסיונות מטעם הדור הצעיר לנסות "למשוך את הכבל" מעט יותר ולהרחיב את הגבולות. שימוש בהדפסה על חולצות להדגשת בית הספר יצרה הזדהות בלתי מודעת של התלמידים, ניתן היה לזהות בקלות ברחוב תלמידים אחרים מאותו בית הספר. כיום ישנו ערבוב ובבית הספר לא רואים כמעט תלבושת אחידה, מעבר לשיעורי ספורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב