דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חושן חקירות חקירת יכולת 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2301 פעמים ]

 

בתחום החקירות הפרטיות, מהנפוצים שבנושאים הבין-אישיים שמגיעים למשרדי חקירות היא חקירת יכולת. מדובר בתת התמחות בתחום החקירות הכלכליות, חקירת יכולת עוסקת בברור ומעקב אחר יכולתו הכלכלית של הנחקר.

חקירת יכולת למעשה מתרחשת בד בבד עם מערך משפטי, לפניו או בעקבותיו, והיא רלוונטית במיוחד במקרים של גירושין בהם הצד הפונה מבקש לחשוף את הונו של הצד הנחקר. ודאי וודאי במקרים בהם לזוג המתגרש ישנם ילדים, חקירת יכולת כלכלית תיתן תמונת מצב ברורה לגבי היקף יכולתו של הצד הנחקר לשלם דמי מזונות, ולסייע כלכלית בגידול ותחזוקת הילדים באופן נלווה.

הסטטיסטיקה בימינו עומדת על שיעור גרושים של מעל 50 אחוזים. עם סטטיסטיקה כזו קשה שלא לחשוב על הצעד הבא באם הנישואים מגיעים לקיצם מכל סיבה שלא תהיה. כמובן שאין הדבר נועד לפגוע ברומנטיקה שכרוכה במעמד הנישואין, אך יש בה בכדי להציע אזהרה ודרכי התמודדות פרקטיים באם כך קורה. כשם שחוזה ממון לפני הנישואים כבר מזמן אינו הטאבו שהיה פעם, כך גם השימוש השירותי חקירה במטרה לבצע מקירת יכולת של בן/בת הזוג הם כבר אינם אות קלון ומהווים הליך שגור במצבי גרושים רבים.

ובאמת, ככל שהיינו רוצים לחשוב שנישואינו יהיו לעד וככל שהיינו רוצים לבטוח שבן/בת זוגנו יהיו כנים איתנו בכל הנוגע למצבם הפיננסי, גם לעת פרידה, ניסיון החיים מלמד שאין הדבר בהכרח כך. בעיתות מצוקה כגון גירושים, וממניעים של דוחק כלכלי או כעס על בן/בת הזוג, רבים וטובים מסתירים חלקים מנכסיהם, ממעיטים באמצעיהם ומרמים ברכושם. חקירת יכולת כלכלית נועדה לבדוק בדיוק את הפרטים האלה.

בחקירת יכולת יבדוק החוקר כל פרט ופרט בעיסוקיו הכלכליים של הנחקר, מהוצאותיו החודשיות (ואף היומיות לעיתים), ועד הכנסותיו הזעומות ביותר. משכורות, משכורות משניות, רכוש כגון דירות, בתי עסק, מגרשים, אדמה חקלאית וכו' יבדקו בקפידה. כמו כן, חקירת יכולת תעקוב אחר קצבאות מחברות ביטוח פרטיות וממשלתיות (כגון קצבאות נכות או אובדן כושר עבודה באם מגיעות לנחקר) קצבאות ממשלת גרמניה באם מגיעים לניצולי שואה, קצבאות ממדינות אחרות, פיצויים ממקומות עבודה, ותגמולים שונים על סוגיהם. 

כיוון שהנחקר עשוי היה לרשום חלק מנכסיו ו/או הכנסותיו תחת שם אחר בכדי להרחיקם מהישג ידו של בן/בת הזוג בעת הגרושים, במסגרת חקירת יכולת יבדוק החוקר גם את הכנסותיהם ונכסיהם של קרוביו של הנחקר, לרבות הורים, ילדים, ילדים מנישואים קודמים, בני זוג נוכחיים (אם באופן פורמאלי ואם לא), שותפים עסקיים וחברים קרובים. כמובן שאין בחקירת אנשים אלה בכדי להבטיח שהעברת הכנסות או רכוש של הנחקר על שמם הינה בלתי חוקית וניתן יהיה לערער עליה, אך ייתן מאד שכן מדובר במעשי תועלת כאלה או אחרים אשר אינם קבילים בפני החוק.      

    חושן חקירות ייעוץ ומידע בהנהלת רונן דוד חדשנות, שינוי, נועזות .  www.choshen-inv.co.il href="mailto:Choshen.inv@gmail.com" Choshen.inv@gmail.com">target="_blank">Choshen.inv@gmail.com טיפול מקצועי, דיסקרטי וזמינות 24 שעות  052-3898920




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב