דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם גם אתם מופיעים בסדרי העדיפויות שלכם בחיים? 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 2229 פעמים ]

אחד מכללי האצבע שאנחנו אוהבים לדקלם בכל הקשור לניהול עצמי הוא : "חשוב לעשות סדרי עדיפויות". כדאי שנדע מה חשוב בחיים שלנו ומה פחות, וכך נדע היכן להשקיע את מירב האנרגיות שלנו. זה כלל אצבע חשוב שכולנו יודעים, אך האם אנחנו יודעים איך ליישם אותו? לא תמיד.

לרוב כשאני מבקש ממתאמנים שלי למנות את סדרי העדיפויות שלהם, אני מקבל רשימה קצרה המכילה כותרות כגון עבודה, זוגיות, משפחה וחברים (לרוב גם בסדר הזה). אלה סדרי עדיפויות אינטואיטיביים וטבעיים, אך כמאמן אישי עולה בי תמיד השאלה : "איפה אתה נכנס בסדרי העדיפויות הללו?".

לעיתים קרובות אני מוצא שכשאנשים מסדרים את סדרי העדיפויות שלהם, הם לא שואלים את עצמם שאלות כגון - מהם הצרכים שלי? מה חסר לי? מה יעשה לי טוב? אומנם, אפשר לטעון שאם נענה על כל סדרי העדיפויות שלנו (עבודה, זוגיות וכד') זה יעשה לנו מאוד טוב, אבל עדיין ישנם את אותם חלקים שהם שלנו ורק שלנו, בשבילנו ולמעננו, ואלו החלקים שלכאורה הכי קל להזניח. אלו בדיוק המקומות עליהם אני עובד עם מתאמנים באימון אישי, ולשם המחשה אתאר לכם אימון שהעברתי.

האימון של אופיר
לפני מספר חודשים הגיע אלי אופיר (שם בדוי) בבקשה להתאמן על ניהול הזמן שלו. התלונה איתה הוא הגיע היתה שהוא לא מצליח לנהל את הזמן שלו באופן אפקטיבי, ולכן הוא לא מספיק לעשות את כל אותם דברים שעושים לו טוב. זהו נושא אימוני שכיח.

בתחילת האימון עשינו מיפוי של סדר היום של אופיר, ובתוכו את כל אותם הדברים שהוא מספיק לעשות, לעומת דברים שהוא לא מספיק לעשות. החוט המקשר בין הדברים החל להתגלות וחשף עובדה מעניינת:
כשאופיר התחייב לעשות משהו בפני אחרים, נאמר הבוס, זוגתו, ההורים - הוא תמיד הספיק לעשותו. לעומת זאת, כשהוא הבטיח לעשות משהו למען עצמו, הוא לעולם לא מצא לזה זמן. לדוגמא, להגיש דוח לבוס, לעשות קניות בסופר, לעזור להורים עם הסתימה - לזה תמיד היה זמן. תמיד. מצד שני דברים כמו להתאמן בחדר כושר, לשתות כוס קפה בשקט בבוקר, למצוא זמן כדי לאזן ארוחות - לזה תמיד לא היה זמן.

באימון אנו קוראים לזה "פרדיגמה" - תבנית של חשיבה ועשייה בחיים. כשניתחנו לעומקה את הפרדיגמה של אופיר, הבנו שמאחוריה מסתתרת הנחה שאומרת - בשביל אחרים חשוב לי להתאמץ, אבל בשביל עצמי אני תמיד יכול "לעגל את הפינה". במילים אחרות - אני בתחתית סדרי העדיפויות שלי (אם בכלל אני מופיע בהם...).

אז איך בדיוק האימון עובד?
ברגע שזיהינו את פרדיגמת החשיבה של אופיר, הקדשנו את המשך האימון כדי לוודא שאופיר יודע ומסוגל להכניס את עצמו לסדרי העדיפויות שלו. את הצרכים שלו. פרטנו את הפוקוס החדש לתרגולות שאופיר הגדיר לעצמו - דברים שהוא יכול היה לעשות במהלך היום כדי לוודא שהוא אכן עונה על הצרכים שלו ורק שלו.

לדוגמא, לקום עשר דקות מוקדם יותר כדי לשתות כוס קפה, להתאמן בחדר כושר 3 פעמים בשבוע וכד'. היה זה תהליך של התנסות ולמידה, ובסופו אופיר הצליח להטמיע בחייו סדר עדיפות חדש, ולייצר מתוכו אורח חיים שהיה נכון ובריא יותר עבורו.

ביום האחרון של האימון ישב לנגד עיני אדם בריא יותר, חיוני ומסופק יותר , שהשיג זאת בכך שמיקם את עצמו בתוך סדרי העדיפויות שלו בחיים, ואז החל לחיות את חייו לאורם. המהלך שמכניס את עצמנו לתוך סדרי העדיפויות שלנו בחיים, יכול לעורר תובנות משמעותיות בכל תחומי חיינו. זה יכול להתבטא בבריאות פיסית, אך זה גם יכול להעלות תובנות מתוך הזוגיות שלנו, העבודה שלנו ועוד. עבודה עם מאמן לאיכות חיים מאפשרת לאנשים לא רק לקבל את אותן תובנות משמעותיות, אלא גם לקבל את הכלים האימוניים כדי ליישם אותן בחיים לאורך זמן .

אם מעניין אתכם לשמוע יותר על אימון אישי , צרו איתי קשר

המאמר לקוח מתוך אתר BeyondCoaching.co.il > מאמרים בנושא אמון לאיכות חיים

שחף שניר, מאמן אישי ועסקי.www.beyondcoaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב