דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני והפריה חוץ גופית 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3372 פעמים ]

הפריה חוץ גופית נועדה בתחילה לכל אותם מקרים בהם אובחנה חסימה מכנית בחצוצרות שאינה מאפשרת הפריה באופן טבעי או בהזרעה, מוכרת גם בשמות : הפריית מבחנה, הפריה מלאכותית או IVF.

כיום התרחב משמעותית טווח הטיפולים בהפריה חוץ גופית והוא מהווה כיום אחוז גבוה מכלל טיפולי הפריון. כיום מקובל להציע טיפול זה למצבים רבים ביניהם בעיות זרע חמורות בהם המורפולוגיה וריכוז תאי הזרע נמוכים והדרך היחידה להשגת הפריה מזרע בן הזוג היא בשיטת המיקרומניפולציה (הזרקת הזרע לתוך הביצית באמצעות מחט מיוחדת) או במקרים של קושי בכניסה להריון על רקע לא מוסבר שם מספקת ההפריה החוץ גופית אינפורמציה אבחנתית וכלי טיפולי בעת ובעונה אחת, מכיוון שרק ע"י ביצוע ההפריה החוץ גופית ניתן בעצם לראות את טיב הביציות(האם נוצרים הפריות במפגש הזרע והביצית ומה טיב העוברים).

תהליך שאיבת הביציות מתחיל בסיומו של תהליך הסטימולציה ההורמונאלית שבו מוזרקים לאישה הורמונים גונדוטרופינים כגון : גונל F מנוגון, פיוריגון ועוד על מנת לגרות את השחלות ליצירת  זקיקים, כאשר הזקיקים מגיעים לגודל מתאים ובדיקות הדם מראות על עלייה תקינה של הורמונים מוזרק הורמון נוסף המכיל נגזרת של הורמון מסוג בטא HCG כגון אוביטרל או כוריגון שתפקידו לתזמן את מועד הביוץ (בין 34-38 שעות לאחר הזריקה).

זמן קצר לפני שמתרחש תהליך הביוץ נשאב כל תוכן השחלה באמצעות מחט מונחית אולטרא סאונד ומועבר למעבדה על מנת לברור ולזהות את הביציות . תהליך השאיבה נעשה לרוב בהרדמה מלאה ונמשך כ- 25 דקות . 

בהפריית מבחנה רגילה מאפשרים לתאי הזרע להפרות את הביצית באופן עצמאי אך במקרים בהם איכות הזרע אינה מספיק טובה משתמשים בשיטה בה מזריקים תא זרע  בודד ישירות לתוך הביצית בתהליך שנקרא מיקרומניפולציה(ICSI )  בין 12 ל - 18  שעות לאחר תחילת התהליך בודקים האם התרחשה הפריה והאם היא תקינה ,הפריה תקינה תתבטא בנוכחות של שני גרעינונים (זיכרי וניקבי) במרכז הביצית המופרית. בסיום תהליך הבדיקה מוחזרות הביציות המופרות התקינות אל האינקובטור להמשך התפתחותן עד להחזרתן לאישה.

מתי לפנות לטיפולי הפריה חוץ גופית(IVF)

כיום נוהגים לשלוח נשים לטיפולי הפריה חוץ גופית במצבים בהם נוסו ונכשלו שיטות טיפול אחרות כגון השראת ביוץ (באמצעות איקקלומין או באמצעות גונדוטרופינים בשילוב הזרעה תוך רחמית) . נשים מעל גיל 30 מופנות לטיפולי הפריה חוץ גופית לאחר 3-4 טיפולי הזרעה שנכשלו כאשר נשים צעירות יותר  מופנות לטיפולי הפריה רק לאחר 6 מחזורי טיפול שניכשלו וזאת מכיוון שהסיכוי להריון מטיפולים אלו הולך ויורד לאחר 3-6 טיפולים.

מדוע לשלב דיקור סיני בטיפולי הפריה חוץ גופית?

מחקר שבוצע בגרמניה אשר בדק האים דיקור סיני משפיע על שיעור ההריונות בקרב נשים שעברו טיפולי IVF  פורסם במגזין המדעי Fertility and Sterility באוקטובר 2002 ולהלן פרטי המחקר ותוצאותיו:הניסוי כלל  שתי קבוצות בנות 80 נשים כל אחת עם איכות עוברים טובה אשר הוקצו באופן רנדומלי לתנאי המחקר. הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול בדיקור 25 דקות לפני ההחזרה ואחרי החזרת העוברים כאשר מנגד הקבוצה השנייה לא קיבלה כל טיפול בנוסף להפריה.

תוצאות המחקר מצביעות על שיעור הריונות גבוה משמעותית  בקרב הקבוצה אשר קיבלה את הטיפול בדיקור לפני ואחרי החזרת העוברים (34 הריונות מתוך 80 – 42.5% הצלחה, לעומת  הקבוצה השנייה שבה שיעור ההריונות היה 21 הריונות מתוך 80 – 26.3% הצלחה).

בואו להכפיל את אחוזי ההצלחה : טיפול ברפואה סינית מעלה את סיכויי ההשתרשות בכמעט 60%

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות. הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד. מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב