דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחי באך - לא רק רסקיו 

מאת    [ 20/07/2007 ]

מילים במאמר: 793   [ נצפה 3227 פעמים ]

"קול האדם הוא יחודי, לכל אדם נשמה יחודית. כשאנו נותנים למשהו להסית אותנו מהיצירה שלנו, אז נוצר חוסר האיזון..." (ד"ר אדוארד באך)

פרחי באך

פרחי באך הינו שם כולל ל- 38 תמציות צמחים אשר התגלו על ידי ד"ר אדוארד באך בתחילת שנות השלושים כמטפלות במצבים רגשיים שונים. ד"ר באך, רופא והומאופת, האמין שלמצבו הרגשי של האדם השפעה חזקה מאוד על מצבו הבריאותי. הוא הגיע למסקנה שבאמצעות טיפול בבעיות רגשיות ניתן למנוע או לפתור בעיות פיזיות המתעוררות בהמשך.
תמציות פרחי באך מגיעות בבקבוקונים עם טפטפת ונלקחות במינון של 4 טיפות, 4 פעמים ביום.
בפרחי באך אין מצב של מינון יתר בתמציות, הצמחים אינם רעילים, מי המעיינות לא מזוהמים והגוף משתמש במה שהוא צריך ומתעלם מהשאר. התמצית הינה למעשה רטט אנרגטי ומטרתה למצוא את חוסר האיזון הרגשי ולהחזיר אותו לאיזון ולמסלולו התקין. במרבית המקרים מעלה התמצית את הרגש הלא מאוזן מרמת התת מודע לרמת המודע ובכך מאפשרת למטופל לעבוד על הבעיה ולהשאירה מאחוריו.

פרחי באך בתקופת ההריון

! תמציות פרחי באך אינן חודרות שיליה ולא יכולות לפגוע בעובר. לכן כדאי ומומלץ לקחת אותן בשלבים שונים של ההריון ובזמן הלידה עצמה בכדי לסייע בהתמודדות עם מגוון המצבים הרגשיים המלווים את התהליך.

במהלך ההריון עוברת כל אשה באופן אישי ממצב רגשי אחד למשנהו בהתאם להתקדמות ההריון שלה. להלן מספר דוגמאות למצבים רגשיים נפוצים בזמן ההריון הלידה.

ישנן נשים המרגישות שלא בנוח עם המראה שלהן בזמן ההריון. התחושה במהלך היום יום איננה נעימה ועלולה לבוא לידי ביטוי אף בבחילות והקאות. תמצית ה- Crab Apple תסייע לקבלה עצמית של המראה בפרט ושל ההריון בכלל.

כל מעבר דורש הסתגלות וקבלה, והמעבר מחיים רגילים לחיים עם עוד מישהו בתוכך מביא איתו דאגות רבות- האם העובר מקבל מספיק מזון וחמצן? האם טוב לו והוא מרגיש בנוח? ועוד.
תמצית ה- Walnut תסייע להריונית לקבל ולהסתגל למצב הפיזי וההורמונלי החדש בקלות רבה יותר ותעזור לה לקבל את ההריון בפחות לחץ ומתחים ובצורה קלה וחלקה יותר.

במהלך ההריון ישנן נשים המרגישות שפעולות היום יום כמו לקום בבוקר, להתנועע, או אפילו לקום מהכסא נעשות קשות יותר. מצב רגשי זה יביא אותן לעיתים להזניח דברים ולומר לעצמן שיחזרו אליהם לאחר הלידה. תמצית ה-Hornbeam עוזרת ליצור תחושת התרוממות, חשק לפעול ולעשות דברים ולקום עם חשק וחיות בבוקר.

חשוב להדגיש שוב, שמקור התמציות בפרחים בלבד. הן עדינות ביותר, ללא כימיקלים כלל, ויכולות לשמש כמסייע בלבד לשיפור מצבו הרגשי של המטופל. כמו כן לא ניתן להתמכר להן ואין להן כל השפעה לטווח ארוך. הן אינן חודרות שיליה ואין להן השפעה ישירה על העובר. כמובן שכמו כל אחד מאיתנו, מעדיף העובר להיות במחיצתו של אדם רגוע ושמח על פני אדם מודאג, מוטרד, ולחוץ.

פרחי באך לקראת הלידה

בחודשי ההריון המתקדמים נעשה העובר כבד לנשיאה והכל לוחץ ומקשה על ההריונית. כל פעולה הופכת לפרוייקט והיא במקרים רבים חשה עייפה וזקוקה להרבה יותר מנוחה.
תמצית ה-Olive תקטין את תחושת העייפות ותעזור לא לכרוע תחת הנטל במהלך תקופה זו.

נשים רבות חשות פחד מהלא נודע כאשר הן מתקרבות לתאריך הלידה. הן חרדות מבלי שתהיה להן סיבה מלבד העובדה שהן לא יודעות מה הולך לקרות. תמצית ה-Aspen תסייע להוריד את רמת החרדה ולעזור לראות את האור שבקצה המנהרה.

פרחי באך בלידה

יולדות רבות חוששות מהכאבים הכרוכים בתהליך הלידה. הן פוחדות מהמכשירים שנמצאים איתן בחדר וכמובן מסיבוכים בלידה ומלידה קיסרית. תמצית ה-Mimulus תסייע ליולדת להוריד את רמת הפחד, להרגיש חזקה יותר ולחשוש פחות מהמכשירים ומהתהליך כולו.

בשלב הראשון של הלידה, כשמתחילים כאבי הצירים ישנה התפרקות רגשית של מתח ורגשות שליליים נוספים. שחרור המתח חשוב ביותר לרגיעת השרירים בזמן הלידה ויסייע ללידה קלה יותר.
תמצית ה- Rescue Remedy המפורסמת עוזרת להגיע למצב של רגיעה כללית בגוף והרפיית השרירים, ותעזור ליולדת להחזיר את מחשבותיה ותשומת ליבה ל"כאן ועכשיו" - תהליך הלידה.

אם הלידה מתמשכת ומתעכבת והעובר לא יוצא, מתחילות לעלות במקרים רבים אותן המחשבות החוזרות ומטרידות את היולדת ומפריעות למנוחה ולשקט להם היא זקוקה בכדי לעבור את הלידה בקלות - מה יהיה? למה זה קורה לי? מה בכלל קורה כאן? ועוד.
תמצית ה- White Chestnut תעזור למחשבות להתנדף, תאפשר לראש לחזור אל השקט ותרגיע את היולדת בכדי שתוכל לצבור כוחות לקראת המשך תהליך הלידה.

דוגמאות אלה מראות מקצת מהשימושים לפרחי באך במהלך ההריון והלידה. שיטת הטיפול בפרחי באך הינה שיטה עדינה אך אפקטיבית, העובדת יפה גם עם תינוקות, ילדים ואף בעלי חיים. השימוש בתמציות פרחי באך עוזר לנו ללמוד הרבה על עצמנו ומביא אותנו למודעות לרגשות, בעיות וקונפליקטים שחשבנו ששכחנו אך נמצאים אי שם ברקע. אותן הבעיות משפיעות עלינו בחיי היום יום במעורבות שלנו עם הקרובים אלינו בפרט ועם הסביבה באופן כללי.

ניתן לקחת תמציות פרחי באך ללא מרשם, אך תמיד מומלץ לקבל את הטיפול בפרחי באך מאדם שהוסמך לכך. שימוש מקצועי בפרחי באך יעשה באמצעות סינרגיה (שילוב) של מספר תמציות המשולבות לתמצית אחת. בניגוד לרוקח בבית המרקחת, מטפל שהוסמך לטפל בפרחי באך למד כיצד להתבונן בנו מבחוץ באופן ניטראלי, לזהות את התבניות המדוייקות היושבות מתחת לרגשות שלנו, וביכולתו להתאים לנו את סינרגיית התמציות אשר תביא לאפקט המוצלח ביותר והיעיל ביותר לטיפול במצב הרגשי של כל אחד מאיתנו.
אלה ווהל-תאומים, בעלת תארי Nh.D , Lic.Ac בשיטות רפואה אלטרנטיביות. דולה מוסמכת, מטפלת ברפואה סינית ? אקופונטורה ויעוץ תזונתי, מטפלת שיאצו בכירה עם התמחות בטיפול בנשים בהריון, פרחי באך, וורטקסהילינג ורייקי מאסטר. מנחה סדנאות שפת הטף, עיסוי תינוקות, שיאצו לזוגות
ורייקי 2 + 1.
מנהלת פורום "רפואה משלימה ועוד" בפורטל דולה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב