דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק גני אירועים בעידן האינטרנטי 

מאת    [ 19/07/2007 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 5118 פעמים ]

בס"ד 01/07/2007
"גני האירועים בעידן האינטרנטי".
מאת: בר דניאל.
מנהל שיווק ומכירות- גן סיטי אירועים.
לתגובות ושאלות: db09@walla.com

השיווק בגני האירועים עובר תהליך מעניין שלא היה קיים בעבר והחל לתפוס תאוצה.
השיווק ובהתאמה לכך, המכירות החלו בשנה האחרונה ויחלו יותר בשנים הקרובות להיות תלויים יותר ויותר במשתנה אחד ועיקרי: האינטרנט. כיום, גן אירועים שמכבד את עצמו בדומה, לכל נותן שירות אחר חייב להופיע ברשת האינטרנט.
האינטרנט הוא בעצם, כלי כמעט ללא גבולות שמספק מידע לגולשים ולזוגות נותן אפשרויות שלא היו קיממות לפני העידן האינטרנטי כמו לראות ולהתרשם מגן האירועים גם, בלי להגיע למקום. לעיתים, הזוגות יוכלו לקבל הצעות מחיר ודו"ח תאריכים פנויים ואף לצ'וטט עם מנהל המכירות של המקום.
האינטרנט הוא בעצם, תחום חדש בשיווק בכלל, ובענף גני האירועים בפרט. האינטרנט החל תופס חלק ניכר יותר מתוך תקציב הפרסום של גן האירועים וקמפיין פרסומי של גן אירועים מכיל בתוכו גם באנרים ברשת מעבר, לפרסום חוצות או קמפיין ברדיו. עובדת היותו תחום חדש מונעת אפשרות של הוותיקים בענף "להתחבר" אליו כך, שמנהלי השיווק החדשים "שולטים" ברשת והוותיקים ממשיכים עם שיטות המכירה והפרסום הישנות שעבדו בעבר אבל, חלקן אינן רלוונטיות. רוב המנהלים הוותיקים אינם מיודדים עם המחשב ומעדיפים לעבוד בצורה מסורבלת שכבר חלפה לה מן העולם. תופעה זו אינה ייחודית לענף האירועים אלא, למנהלים מכל התחומים שעדיין מעדיפים לעבוד עם דף ועט ונמנעים ממגע עם מקשי המקלדת והעכבר.
חברה גדולה אמרה פעם: "מי שלא שם לא קיים". האימרה פשוט הקדימה את זמנה. רשת האינטרנט מכילה היום כמעט, את כל נותני השירותים בענפים ומסוגים שונים ובכללם, כמובן, האולמות, גני האירועים, תקליטנים, צלמים, מעצבי חופות ובאמת, מי שלא שם כבר לא קיים...
זה התחיל בפרסום קטן (באנר), בבניית אתר/ מיני אתר והמשיך בקידומים במנועי החיפוש המובילים ("גוגל", "גוגל" ושוב פעם "גוגל"). והלהיט החדש היום, הוא תשלום לפי הקלקה מה שמכונהPay per click . כלומר, התשלום הוא ל"גוגל" פר כניסה לאתר. שירות אחר, הוא תשלום פר כניסה דרך אתרים אחרים שקרובים בנושא לגני אירועים.
הקידום הכדאי הוא דווקא, קידום מקצועי בתשלום ע"י חברת קידום אתרים או מקדם אתרים וזאת, כדי להיות בעמוד הראשון בחיפוש ב"גוגל" כלומר, קידום ללא תשלום (ל"גוגל") אך, עם תשלום (למקדם). קידום זה מכונה: קידום אורגני.
הנה כמה עצות לגני האירועים המתחילים "להכנס" לרשת:
1. ראשית, התייד עם המחשב. הכר את הפונקציות ב-Office, את האינטרנט ויכולתיו. יש קורסים בתשלום למתחילים ולמתקדמים אבל, הכי כדאי זה פשוט לגשת לילדים שלכם, מה שהם יודעים...
2.בנה אתר מקצועי לגן האירועים. שלב בו תמונות יפות, קליפים, המלצות, מאמרים, מתכונים, דרכים ליצירת קשר, מפת הגעה וכו'... האתר חייב להיות גדוש בתכנים מחד, אך נעים לצפייה ולגלישה מאידך.
3. פרסם באתר אינטרנט ייחודי לענף וצרף קישור לאתר הבית. היום יש אתרים רבים שמרכזים את כל נותני השירותים בתחום האירועים. פרסום באתר "כל-בו" שגן אירועים נמצא ליד זגגים, מוסכים ומסגרים פשוט מיותר ולא ייתן שום פידבק.
4. פרסם באתר שייפנה לקהל היעד. דוגמאות: גן אירועים שעובד עם ציבור דתי או שמעוניין לעבוד עם הציבור הדתי יוכל לפנות לאתרים שמתמחים בחתונות לציבור הדתי. גן אירועים שפונה לעשירון העליון ייפרסם באתרים הפונים לפלח שוק זה.
5. פעל לקידום האתר של גן האירועים בכל רשת האינטרנט. אם עפ"י הקלקה ב"גוגל" או ע"י מקדם אתרים מקצועי ו/או ע"י באנרים באתרים אחרים. אתר יפה ומושך, ללא מבקרים לא מועיל.
6. פעל לשיתוף פעולה עם אתרים נוספים. למשל: אתר של צלמים יוכל להכניס קישור לאתר של גן אירועים ולהיפך. הדבר משתלם לשני הצדדים.
7. תמיד תהיה עם "אצבע על הדופק". בדוק מה המתחרה עשה עם איזה אתר הוא עובד? האם נפתח אתר חדש? יש היום שיטות חדשות: מכרזים, שליחת לידים ועוד...
8. בדוק תמיד מה אפקטיבי. האם הלקוחות הגיעו דרך אתר זה או אחר? האם בכלל הגיעו מפרסום חוצות? בדוק כל לקוח שנכנס לעסק מהיכן הגיע. כך, תגלה את ערוצי הפרסום הרלוונטיים לעסק שלך.
9. האינטרנט הוא מדיה חדשה ותחרותית מאוד. השווה ובדוק מחירים באתרים שונים. אך, חשוב לציין מחיר של פרסום באינטרנט זול יותר ואפקטיבי יותר מפרסום במדיה הכתובה והמשודרת.

אאחל בהצלחה לכולם!
דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות פרילנסר.
מנהל שיווק בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות, יח"צ והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב