דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר קצר על חיפוש פטנטים 

מאת    [ 31/01/2011 ]

מילים במאמר: 931   [ נצפה 2400 פעמים ]

בשנים האחרונות חברות רבות יוצאות לשוק עם הצעות מפתות עבור יזמים, ממציאים וחברות פיתוח והנדסה. סוג אחד של חברות המתמקדות בנתח השוק הזה, הן חברות חיפוש פטנטים .

חברות חיפוש פטנטים מציאות לכם דבר מאוד פשוט: אתם "תספרו לנו" על הרעיון שלכם עוד לפני פיתוחו וקידומו, אנחנו נסרוק את מאגרי ה פטנטים ברשת האינטרנט ונגיד לכם אם מצאנו פטנטים דומים אחרים.

חיפוש פטנטים מסוג כזה, יעלה לכם בדרך כלל בין כמה מאות שקלים, עד אלפי שקלים בודדים. החיפוש לוקח לחברת חיפוש הפטנטים כשעתיים, וכולל קריאה של כמה עשרות עמודי טקסט מתוך מנועי חיפוש הפטנטים של גוגל או מאגרי פטנטים נוספים. לאחר התשלום, אתם תקבלו מייל המכיל רשימת פטנטים "דומים" שנמצאו בזמן החיפוש.

 

אז למה זה טוב?

חיפוש פטנטים יכול לחשוף בפניכם המצאות נוספות שנרשמו בעבר, אשר עשויות לפגוע בסיכויים שלכם לקבל פטנט על המצאתכם. במקרה כזה, יכול להיות שתמנעו מלהתחיל בתהליך הפיתוח והרישום של הפטנט. 

ממה צריך להיזהר?

פשוט מאוד. חיפוש פטנטים שנעשה עלידי "חברות חיפוש פטנטים" אינו דומה לחיפוש שנעשה עלידי משרד עורכי פטנטים או חברת פיתוח הנדסי. לא מדובר פה על "מציאת פטנט דומה" או "אי מציאת פטנט דומה", שכן, ישנן דקויות משפטיות והנדסיות לגבי ההגדרה המדוייקת של "דמיון" או "שוני".

ישנם מצבים רבים, בהם חברת חיפוש פטנטים החליטה ש"מצאה" פטנט דומה (וברוב הגדול של המקרים, החברה אכן מצהירה שמצאה פטנטים דומים), אך במציאות, ישנם פרטים בחידוש אותו אתה מציע, אשר אינם מוגנים בפטנטים שכבר רשומים ונמצאו על ידי המחפשים.

כלומר, לא מדובר פה על תשובה של "כן" או "לא".. "מצאתי" או "לא מצאתי".. חיפוש פטנטים חייב להיעשות על ידי האנשים העוסקים בעבודת הפיתוח האמיתית, ברישום הקניין הרוחני או בפיתוח ההנדסי של המוצר לפני רישומו כפטנט.

כמו כן, יכולים להיות פטנטים או פרסומים קודמים, אשר לא נתגלו בחיפוש על ידי "חברת החיפוש" בגלל שלא הכילו מילות חיפוש זהות או שרטוטים דומים מספיק, אך במבט קרוב יותר, ההגנה המשפטית שהתקבלה במסגרת הפטנט עשויה בכל זאת להפריע לך לרשום את הפטנט שלך.

לדוגמא. יש לך רעיון למוצר חדש - מדף שאינו דורש מסמרים או ברגים לצורך חיבורו לקיר. בוצע חיפוש פטנטים על ידי חברת חיפוש פטנטים עבור מוצר זה, לפי מילות חיפוש מתאימות. בחיפוש לא נמצאו פטנטים המתארים מדפים מסוג זה. עם זאת, חברת חיפוש הפטנטים לא מצאה פטנט המתאר לוח שנה גדול, אשר עושה שימוש בדבק דו צדדי לצורך הדבקתו לקיר. לרוע המזל, גם אתה תיכננת להשתמש בדבק דו צדדי לצורך קיבוע המדף לקיר.

במקרה המתואר, חיפוש מעמיק שמבוסס על "תביעות" והתיאור הטכני של הפטנט, היה עשוי למצוא פרסומים קודמים אשר לא התגלו על ידי חברת חיפוש פטנטים, אשר ביצעה חיפוש לפי מילות חיפוש וביטויים "קשורים".

חיפוש פטנטים יכול גם לפגוע?

בוודאי. עם רישום הפטנט, אתה מחוייב לספק לבוחנים את כל החומר שברשותך לגבי הפטנט, כולל דוחות של חיפוש פטנטים. במקרים רבים, סכסוכים עיסקיים על מוצרים כאלה ואחרים נגמרים בבית המשפט. במקרה כזה, הצד השני (בין אם הם תובעים אותך, או נתבעים על ידי החברה שלך) עשויים לקבל את דוחות החיפוש מחברת חיפוש הפטנטים אשר ביצעה את החיפוש עבורך. חברות חיפוש פטנטים עשויות למכור את המידע הזה, ולעשות בו שימוש בשביל לערער את המעמד החוקי של הפטנט שלך, או לפגוע בהיקף ההגנה שתוכל לקבל במדינות שונות.

מי יכול לבצע חיפוש פטנטים בצורה הטובה ביותר?

דבר ראשון, אתה!

מנהל הפרויקט או היזם, הוא שמכיר את המוצר בצורה הטובה ביותר, ולכן ידע מה בדיוק לחפש במנועי חיפוש הפטנטים. זכור כי יש לך את אותם כלים שקיימים אצל כל חברת חיפוש פטנטים כזו או אחרת.

דבר שני, עורך הפטנטים שלך!

משרד עורכי הפטנטים שישרת אותך בזמן עריכת הפטנט, יתן את המענה המקצועי ביותר לבדיקת הדקויות המשפטיות של הפרסומים שימצאו בזמן חיפוש פטנטים במאגרים שונים. עורך פטנטים יודע להפריד בין פטנטים "מאיימים" לבין פטנטים שאינם מאיימים על סיכויי קבלת הפטנט שלך.

ואחרונים, חברות הפיתוח וההנדסה!

כאשר מדובר על פטנטים הכוללים מידה זו או אחרת של הנדסה וטכנולוגיה, האנשים שמכירים את דקויות ההמצאה בצורה הטובה ביותר, הם המהנדסים אשר עובדים על פיתוח המוצר. רק המהנדסים יוכלו להפריד בין עיקר לתפל במבנה המוצר ובצורת תיפקודו, ולחשוב על שינויים אפשריים לצורת הפעולה של המוצר, במידה וימצאו פטנטים דומים בזמן חיפוש פטנטים במאגרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב