דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אותנטיות באימון אישי, ומדוע טמונה בה עוצמה כה גדולה 

מאת    [ 29/01/2011 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 2770 פעמים ]

בשפה האימונית, אותנטיות משמעותה "לפעול במתאם למחויבות שלנו". לכאורה מדובר בהגדרה טריוויאלית, שכן רובנו מניחים שאנחנו אותנטיים באופן טבעי. לדוגמה, אני יוצא כל יום לעבודה כי אני מחויב לעצמאות הכלכלית שלי. אך לעיתים קרובות ההבחנה הזו לא ברורה עבורנו. לעיתים אנו מוצאים עצמנו פועלים באופן טבעי כנגד המחויבות שאנו מצהירים עליה. יתכן ונמצא עצמנו במצבים כאלה כאשר יש לנו מספר מחויבויות מתנגשות, או שחסרים לנו הכלים או היכולות לענות על המחויבות שלנו. ולעיתים פשוט לא הגדרנו לעצמנו באופן מודע את המחויבות שלנו ולכן קשה לנו לענות עליה.

האימון של שרון על אותנטיות
כדי להדגים את עוצמתה של אותנטיות, אתאר לכם את האימון האישי של שרון (שם בדוי). שרון היא אימא של יוני (שם בדוי) - בן 15. בתחילת האימון שיתפה שרון כי היא ויוני נמצאים במצב מלחמה מתמיד סביב הנושא של הכנת שיעורי בית (נושא מוכר להורים רבים). שרון חוקרת לגבי שיעורי הבית, מזכירה ועוקבת אחר הכנתם על בסיס יומי, והדבר מייצר מתח באופן קבוע, שלעיתים אף מתדרדר לאלימות מילולית. האווירה בבית טעונה, ושרון עייפה ומתוסכלת מהמצב. מיותר לציין שגם יוני לא מרוצה מהמצב. שרון מאוד רצתה לשנות את המצב, אבל ניסיונה לימד אותה שבכל פעם שהפסיקה לעקוב אחר הכנת שיעורי הבית, הם פשוט לא נעשו, והמצב בלימודים של יוני התדרדר משמעותית.

תחילת האימון הוקדשה להגדרת המחויבות של שרון בבית, ושרון הגדירה אותה כך: "לייצר אווירה משפחתית והרמוניה בבית, ולהפוך את בנה לאחראי על לימודיו". עבור שרון, עצם ניסוח המחויבות המחיש לראשונה את הפער בין המחויבות שלה לאופן שבו היא פועלת במציאות: במקום הרמוניה היא יוצרת מתיחות וקונפליקטים, ובמקום להשאיר את האחריות על הכנת השיעורים אצל בנה, היא לוקחת את האחריות על עצמה בכך שהיא מזכירה, עוקבת ומוודאת שאכן השיעורים נעשים.

מתוך הפער שזיהינו, החל תהליך חקירה אחר אסטרטגיות תקשורת אלטרנטיביות, אשר יוכלו לממש את המחויבות של שרון בבית. חקרנו מה בדיוק שרון רוצה לבקש מיוני, וכיצד עליה לבקש זאת - מה תהיה השפה, הרציונאל והמכוונות של הבקשה. מתוך תהליך החקירה הזה, ולאחר הכנה קצרה, שרון ניהלה שיחה מאוד אפקטיבית עם יוני, במהלכה היא הבהירה לו שהיא לוקחת צעד אחד לאחור בנושא הלימודים, כי היא סומכת עליו מספיק כדי להשאיר את האחריות אצלו. שרון מעולם דיברה באופן הזה עם  יוני. 

התוצאה המשנית של האימון היתה שיוני החל להכין את שיעורי הבית שלו, תוך לקיחת אחריות מלאה על הנושא.  אך יותר חשוב מכך, התוצאה המרכזית של האימון מומשה, ושרון מימשה לראשונה את המחויבות שלה בבית - האווירה בבית השתפרה, וההרמוניה החדשה שנוצרה אפשרה ליוני להפוך לאחראי על לימודיו.

איפה אתם לא חיים במתאם למחויבות שלכם?
רובנו מוצאים עצמנו על בסיס יומי בפערים בין ההתנהלות שלנו במציאות לבין המחויבות המוצהרת שלנו. כמה מאיתנו מצהירים שאנו מחויבים בראש ובראשונה למשפחה שלנו, אך לא מוצאים את הזמן או האנרגיה שהיינו רוצים להשקיע בה? כמה מאיתנו מצהירים שהרמוניה ואהבה בזוגיות היא הדבר החשוב ביותר, אך אנו עסוקים רוב הזמן ב"לתקן" או "לחנך" את בן/בת הזוג? כמה מאיתנו מחויבים להגשמה ולביטוי העצמי שלנו, אך תקועים יותר מדי זמן בעבודה שלא מספקת לנו אף אחד מהם?

עובדות חיינו משקפות את המחויבות הממשית שלנו. הפערים הללו בין המחויבות המוצהרת למחויבות הממשית שלנו, מייצרים מתח, לחץ, תסכול ורפיון ידיים, ואלה הופכים לעיתים לחלק בלתי נפרד מהיומיום. חלקנו למדנו להשלים עם הפער הזה, משכנעים את עצמנו שמדובר בפשרה זמנית או בוויתור מודע, אך הרציונאליזציה לא מורידה את תחושת התסכול.

אימון אישי
באימון אישי אנו מנסחים את המחויבות שלנו בכל אחד מתחומי חיינו (לעיתים לראשונה), ובוחנים את הפער הקיים בינה לבין המציאות. רק מתוך זיהוי הפער לאשורו, ניתן לגשר עליו. כאמור, יתכן כי מה שחסר כדי לגשר על הפער הוא כלי אימוני, הבחנה חדשה או ניווט בין מחויבויות סותרות, ואת כל אלה מציע תהליך של אימון אישי. 
בעזרת השאלות הנכונות, והכלים האימוניים המתאימים, תוכלו לגשר על פער בחייכם שאולי עכשיו, אחרי קריאת הכתבה, כבר אינכם מוכנים להשלים איתו.

לתיאום פגישת אימון אישית, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר

המאמר לקוח מתוך אתר beyondcoaching.co.il > מאמרים בנושא אימון אישי

שחף שניר, מאמן אישי ועסקי.www.beyondcoaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב