דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשל מחסור במנהיגות-צפו בקרוב לתשלום אגרה בגין שאיפת אוויר 

מאת    [ 29/01/2011 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 1869 פעמים ]

קברניטי המשק במדינת ישראל לא מפספסים שום הזדמנות לפספס. כך הדבר קרה במשק המים, בשוק הדיור , בהעלאת מחירי הדלק  ובקרוב נשלם כנראה גם על האוויר!.

משק המים

בשנים האחרונות תחת הסברים שונים  ומשונים העלו את מחיר המים לאזרחי והכול תחת משבר המים, מוצר שלכאורה נמצא במחסור.

יוזמי העלאה,  פקידי האוצר, הם גם אלו שהביאו במו ידם והחלטותיהם למצבו העגום של משק המים.  להצדקת טיעוניהם הם  פעלו לחקיקה שהביאה להקמתם של תאגידי מים  שלכאורה אמורים היו לייעל ולהפחית את מחירי המים אלא שבדיעבד התברר שהללו שימשו מסחטה של כסף מהציבור הרחב .  כדי שהליך זה והליכים נוספים כמו  היטל המים שהושת על האזרחים יתקבל ללא  התנגדות מרובה, עשו  הפקידים הכול ל"בזבז"  כ- 10 שנים ממשבר המים האחרון שהיה בתחילת שנות האלפיים מבלי להביא פתרונות  אמיתיים שישפרו את מצבו של משק המים.

נוצר מצב מוזר  שבו בעולם כולו ידועה  מדינת ישראל כמומחית לניצול וייעול במים  עד כדי כך שהפיתוח הישראלי  משמש ברחבי העולם  ואילו כאן הסנדלר הולך יחף.

אם  נחפש היטב נמצא פקידים בכירים לשעבר  שלהם השפעה רבה על מצבו העגום של משק המים ושהיום מציעים כיזמים פתרונות למשבר המים, משבר שיש לו השלכות קיומיות על אזרחי המדינה.

שוק הדיור

שוק הדיור ומצבו, הוא דוגמא  נוספת למצב בלתי אפשרי. בעוד מדינת ישראל באמצעות ממ"י שולטת בכ-93% מהקרקעות ויכולה בעצם  להשפיע יותר מכל מדינה אחרת על ערכה של הדירה, משמשת היום בעצם כרגולטור הפועל נגד אזרחיו.

במצב נורמאלי, היה על קברניטי המדינה להציע פתרונות מהירים ובמחירים סבירים לכל משפחה צעירה חסרת דיור על מנת לתת לה בטחון  אישי. אין מדובר במוצר לעשירים, שכן קורת גג היא תנאי בסיסי להתפתחותה של משפחה נורמטיבית.

אוזלת היד שמגלה המדינה באמצעות מנהיגיה מביאה צעירים רבים להסתבכות עם הלוואות שמראש היה אסור להם לקחת וזאת מחוסר ברירה ובמקרים רבים אחרים צעירים דוחים  הקמת משפחה, עוזבים את הארץ בייאוש או עוברים לגור בבית הוריהם, דבר שמביא למתחים.

שר השיכון וממ"י יוצאים כל שבוע בכותרות על פתרונות, אך כותרות אלו  בפועל אין להם ממש..

המדינה חייבת לתת לכל זוג צעיר קרקע בחינם או במחיר סמלי והיא יכולה שתנאים אלו יהיו רק באזורי עדיפות לאומית ובכך תחוזק הפריפריה ותצומצם "מדינת תל אביב". אפשר לקבוע כי מענק הקרקע ו/או מענק הדיור יותנה במגורים למספר שנים, אך די לדיבורים, שכן הזמן אוזל.

מחירי הדלק

בימים אלו התברר שהשימוש ברכב, הינו מסחטת כסף נוספת לאוצר. בדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ כרמל שמאה הכהן .  מרכז המחקר של הכנסת מצא כי מרווח המיסים בישראל מהדלק (בלו ומע"מ) הוא  0.78 סנט לעומת 0.67 סנט בשוק האירופאי ופער השיווק גדול בישראל כ-80% לעומת הממוצע באירופה.  אם נוסיף על כך את מיסי הקנייה על רכב הרי שרכישת רכב והשימוש בו הפך בישראל למקור לא אכזב לתקציבי המדינה.   בעוד במרבית העולם המערבי כל הכסף הנגבה חוזר לתשתיות כדי להבטיח נהיגה בטוחה, הרי שבישראל  פחות ממחצית הכסף הנגבה חוזר לתשתיות .

ברור עתה שלעליית מחירי הדלק, לא הייתה לה סיבה אמיתית בשל עליית מחירי הדלק בעולם, ומטרתה היחידה הייתה להיכנס  שוב לכיסו העמוק  והמדולדל של האזרח ולגזול ממנו עוד ועוד.

 

במדינה נאורה, פועלים קברניטיה לחיזוק  הכלכלה בעיקר באמצעות המעמד הבינוני המהווה שדרה חשובה שבאמצעותה המשק יכול להתפתח ובכך גם נבחן חוסנה.  מדינה מפותחת משאירה בידי האזרח מספיק משאבים לרווחתו ולקידום עתידו.

עשרים משפחות עשירות המחזיקות בידיהם  למעלה ממחצית העושר של המדינה מהווה איום על הדמוקרטיה. הפערים בין עשירים לעניים גבוה מאי פעם והדבר צריך להדיר שינה מנבחרי העם באשר הם. 

 

בישראל, זה שנים שאין מנהיגים  ראויים שעומדים מאחורי  מצעי הבחירות שלהם וגם מקיימים אותם.  קריאה אקראית של הכותרות תגלה שאותנו מנהלים, פקידי האוצר , הפרקליטות ומבקר המדינה.  מנהיגות אחראית מובילה ולא מובלת, משנה ולא מקטרת, נותנת תקווה לאזרחים ולא משדרת ייאוש.  נבחרתם להנהיג, אז תפסיקו לחפש פתרונות תחת הפנס,  שכן לרוב האזרחים זה כבר נמאס. קיבלתם מנדט מהעם להנהיג מדיניות בתחומי הכלכלה והחברה לעתיד אך גם להווה-אז  תתחילו להנהיג עכשיו ואל תסתתרו מאחורי הפקידים, הם לא נבחרו להנהיג!

הכותב, עו"ד ומשמש כמזכ"ל האיחוד החקלאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב