דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי ודיני תעבורה - מה הקשר ? 

מאת    [ 29/01/2011 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 1683 פעמים ]

עורך דין פלילי ודיני תעבורה – מה הקשר ?

 

אנשים רבים לא יודעים זאת, אבל בדר"כ עורך דין פלילי עוסק בשני תחומים – הראשון הוא העבירות הפליליות "הרגילות" והשני הוא תחום דיני התעבורה. מה הקשר בעצם בין שני התחומים - הקשר הוא בהגדרת המושג "פלילי". הכוונה בפלילי הוא תחום משפטי שהתובע בו הוא המדינה עקב עבירה שעבר האזרח. בכך דיני התעבורה (מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות וכו') דומה במהותו לדין הפלילי (שוד, מרמה, הלבנת הון, תקיפה וכו').

 

תחום נוסף שיש נטיה להתבלבל לגביו הנו התחום המנהלי, שגם בו התובע הוא המדינה אבל הוא עוסק בהחלטות מנהליות שהתקבלו ע"י רשויות המדינה כגון עיריות, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים. במקרים אלו גוף ציבורי דורש ביצוע של פעולה מסויימת או הימנעות מפעולה מסויימת, ונענש במידה ומפר אותה. דינים שנמצאים בהקשר זה הנם דיני תכנון ובניה, תשלומי ארנונה וכדומה. כך למשל נאמר בבג"ץ  6055/95 צמח נ' שר הבטחון ואח' כי "...מהותו של ההליך המינהלי: הליך זה עוסק בהחלטה שנתקבלה על ידי הרשות מטעם הציבור ולמען הציבור...".

 

אז לכאורה אנחנו צריכים עורך דין פלילי בכל פעם שאנחנו מקבלים דו"ח - התשובה היא שברוב המקרים לא, אבל זו אפשרות שבחלק מהמקרים בהחלט כדאי לשקול אותה בחיוב ! בעולם התעבורה נהוג מהלך שנקרא "ברירת קנס", שמשמעותו שכשמוגש מעין "כתב תביעה" בדמות דו"ח מהירות או דו"ח חניה כנגד אזרח יש לו את הברירה אם לשלם את הקנס ובעצם להודות בעבירה שבוצעה או לבחור להישפט בבית משפט לתעבורה. חשוב להבין שבית משפט לתעבורה מתנהל בצורה דומה לכל בית משפט פלילי אחר, ובו יש תובע מצד רשויות המדינה ומהצד השני – אתה, האזרח. באפשרותך לייצג את עצמך אבל במקרים כאלו מאוד מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין פלילי שמתמחה בדיני תעבורה. עורך דין פלילי בעל ידע וניסיון בתחום התעבורה יוכל להביא אתו לא רק ניסיון רב בהתמודדות שוטרים שמעידים ובחינה יסודית של העובדות בעין משפטית, אלא גם יוכל להציג את העובדות בשטח מול בית המשפט כך שהתוצאה תוכל להיות זיכוי !

 

חשוב להבין שיש כאן רכיב חשוב של עלות-תועלת מבחינתנו כאזרחים. לפעמים עדיף לשלם קנס חניה של 100 ש"ח אפילו אם זה על עבירה שלא עשינו, מאשר להסתכן במשפט שבו התוצאות לא ידועות ואף ייתכן מצב שהשופט יפסוק קנס גדול מדו"ח החניה המקורי ובמקרים קיצוניים – גם גזר דין חמור מזה. לעורך דין פלילי שמתמחה בדיני תעבורה יש כמובן גם עלות שגם אותה כדאי לקחת בחשבון. חשוב להבין שגם אם בעינינו ברור לחלוטין שהדו"ח ניתן לנו שלא כדין – לא מובטח שזו תהיה החלטת השופט !

 

לכן מומלץ במצבים כאלו לפנות לגוף הקונס כגון העירייה או המשטרה אם בדו"ח מהירות ולנמק במכתב ברור ורגוע למה ראוי לבטל את הדו"ח, ולא ישר לרוץ לבית המשפט. שימו לב שעצם הפניה בכתב אינה מאריכה את מועד תשלום הקנס... רק במצבים עקרוניים או שעלות הקנס מצדיקה את ההליך המשפטי - מומלץ ליצור קשר עם עורך דין פלילי בדיני תעבורה.

 

נושא נוסף שחשוב לדעת הוא שיש הבדל ברישום הפלילי של דיני תעבורה לזה של הדין הפלילי, אבל זה כבר במאמר אחר שיתמקד בתחום מורכב זה של רישום פלילי.

פורטל עורך דין ועוד www.Lawdinet.co.il הנו פורטל ייחודי של עורכי דין פליליים בלבד בכל הארץ, המאפשר לך לבחור בפשטות וביעילות עורך דין פלילי לפי תמונה, תחומי התמחות וישוב פעילות - צור קשר עם עורך דין בפורטל ועו"ד פלילי יתקשר אליך עוד היום !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב