דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חנות וירטואלית קוד פתוח 

מאת    [ 27/01/2011 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 3708 פעמים ]

מהו קוד פתוח


בפעמים רבות אנו נתקלים באפשרות ליצירת חנות וירטואלית קוד פתוח. אך מהו קוד פתוח?. כחלק מהרצון של גולשים, בעלי ידע לא מועט בתכנות, נוצרו "תנועות" שונות שהחליטו לצאת כנגד המחירים שדורשות חברות תוכנה עבור רכישת התוכנות שהן מייצרות. כך קרה, שבין אם מדובר בבנייה של חנות וירטואלית קוד פתוח ובין אם מדובר ביצירת תוכנה לכל שימוש שהוא בקוד פתוח, המוצר הסופי הוא כזה שמשווק עם הקוד שלו, בצורה שבה ניתן לא רק לראות אותו אלא גם לערוך בו שינויים מקצועיים. הרעיון של קוד פתוח הוא שבעזרת הצגתו לציבור המשתמשים, יכול כל מי שמבין בתכנות, לערוך שינויים שישפרו את המוצר הסופי, כשכל זאת מתבצע ללא עלות כספית עבור הצרכנים השונים. חנות וירטואלית קוד פתוח תהיה כזאת שתתהדר בשינויים, כל עוד משתמשים מקצועיים ייראו צורך לשנות ולשדרג משהו בקוד הבסיס שלה.

הדרישה לרמה גבוהה יותר של ידע


כחלק ממוצר שאינו עולה כסף, כך גם חנות וירטואלית קוד פתוח, היא דבר שיכול לסייע לכל מי שמעוניין לבנות עסק וירטואלי ולצמצם את העלויות הכרוכות בכך. בקוד פתוח לא משלמים על התוכנות עצמן, אך ניתן לדרוש כסף על דברים כמו הטמעה וכד', כך שעדיין מדובר בעלויות שוליות אם בכלל. ישנה בעיה עבור מי שאינו בעל יכולות תכנות מסוימות או שאינו חושב כי הוא מסוגל לפתח כאלו בעתיד. לכן חנות וירטואלית קוד פתוח יכולה שלא להשיג עבור בעלי החנות את המטרות שהם רוצים, מאחר והיא דורשת ידע לא פשוט בתוכנה ו/או בקוד שלה. מעבר לבנייה של חנות וירטואלית קוד פתוח יש גם את שאר השלבים שחייבים להתייחס אליהם, כמו עיצוב, התקנת מודלים, תיקון באגים, העלאת תמונות ותכנים, והגדרת שרת בכדי שיאפשר ביצועים אופטימאליים אל מול מנועי החיפוש, למשל. אילו דברים שללא ידע מתאים, יכולים להיות בעייתיים עבור חלק מאתנו.

יתרונות וחסרונות


חנות וירטואלית קוד פתוח היא בעלת יתרון בכך שכל משתמש בעל ידע נכון יכול להתאים אותה לצרכיו בצורה מושלמת. ישנן תוכנות המסייעות לבדיקות שונות, כמו JMETER, שגם היא תוכנת קוד פתוח, הבודקת עומסים שונים באתר ומסייעת לבעליו לעשות את ה"כיוונונים" השונים שיעניקו לו חנות וירטואלית קוד פתוח איכותית וזמינה הרבה יותר. מדובר ביתרון גדול שבו ההתאמה המעולה שיכול ליצור בעל עסק לחנות שלו יכולה להביא לידי ביטוי את חזונו של העסק ואת האיכויות הרבות שלו בצורה טובה הרבה יותר. אך החיסרון הוא לא רק בכך שחסרי ידע בתכנות קוד התוכנה אינם יכולים ליהנות ממנה כנדרש, אלא גם שתוכנות קוד פתוח מגיעות לרוב כמו שהן. כך שניהול חנות וירטואלי קוד פתוח יכול להיות מאוד בעייתי ללא חברה המספקת אחריות לתוכנה שממנה נבנתה החנות. במקרה שכזה, כל "באג" יאותר ויטופל על ידיכם בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב