דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לסרי לנקה - אי של גירוש שדים וטבע 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 3498 פעמים ]

 

 סרי לנקה מציעה לתיירים המגיעים לטיול לסרי לנקה את כל מה שרק אפשר – מנהגים מסורתיים, חופי רחצה קסומים, אתרי ארכיאולוגיה ואתרי טבע מדהימים ביופיים. כל טיול בסרילנקה יכול לשלב בין האטרקציות הרבות שיש לסרי לנקה להציע: לצפות בנמרים ובפילים, לחזות בציפורים מיוחדות ולטייל בחיק הטבע ובחופים נהדרים - טיול מאורגן לסרילנקה עם מרום תעופה: טיול במחיר השווה לכל כיס.

ראשונים להתיישב בסרי לנקה היו נוודים, שייסדו בסרילנקה ממלכה עצמאית. ההודים ניסו לפלוש לסרילנקה במשך שנים רבות. הפורטוגלים התיישבו בשנת 1505 בסרילנקה, וסחרו שם בתבלינים וקינמון. אלה סולקו על ידי ההולנדים, שגם הם לא צלחו להכניע את הממלכה של סרי לנקה. האנגלים שכבשו את סרילנקה במאה ה-18 היו המערביים הראשונים שהשתלטו על סרילנקה כולה. עד היום טיול לסרי לנקה יכול לחשוף את התיירים בפני התרבויות שעורבבו להם באי המופלא הזה. ברחבי האי סרי לנקה נטעו האנגלים מטעים של תה, קפה, קוקוס וקינמון, וכדי להיות מסוגלים לעבד את המטעים הרבים הובאו הטאמילים אל סרילנקה פועלים מדרום הודו. בשנים אלה הפכה האנגלית לשפה הרשמית של סרילנקה.

סרי לנקה קיבלה את עצמאותה מהבריטים בשנת 1948, מה שגרם למתחים בין העובדים הטאמילים לסינהאלים (התושבים המקוריים של סרי לנקה), שהכריזו על הסינהאלית כשפה הרשמית. ככל שעבר הזמן גבר המתח בין הטאמילים לסינהאלים, ובשנות השמונים והתשעים התרחשו בסרי לנקה טיהורים אתניים והוקמו בה מחנות פליטים. גם בתחילת שנות האלפיים לא שרר שקט מוחלט בסרי לנקה, ואילו עתה, לאחר שיחות רבות, המצב בסרילנקה נראה טוב משהיה, ולכן זו הזדמנות נהדרת לטיול לסרי לנקה.

טיול לסרי לנקה יוביל אתכם בין התרבויות של שלושת העמים השונים החיים בה, ויציג בפניכם אתרי ארכיאולוגיה ומקדשים עתיקים ומסורות שונות ושוקקות חיים. טיול מאורגן לסרי לנקה יחשוף בפניכם את האמנות המקומית של סרילנקה, שהיא בודהיסטית בעיקרה, לצד שרידים שנותרו עדיין מהתקופה הקולוניאלית בסרילנקה – הולנדיים ואנגליים בעיקר.

כבר לפני יותר מאלפיים שנה הפך אחד מאזורי סרי לנקה לאזור מוגן לחיות הבר, וזו המדינה הראשונה בעולם, כפי הנראה, שעשתה זאת. האקלים של סרי לנקה מאפשר לחיות רבות לקבוע בה את ביתן, ומשום כך תיירות הטבע בסרילנקה מפותחת מאוד, וכל טיול לסרי לנקה לא שלם ללא טיול בטבע

טיול לסרי לנקה הוא הזדמנות טובה גם לצפות בריקוד הסינהאלי, שדומה לריקוד הודי אבל מופיעים בו יותר אקרובטיקה וזריזות. עוד מופע מפורסם בסרילנקה הוא ריקוד גירוש השדים, שהרקדנים בו עוטים מסכות, תיפוף וטקסים מסורתיים. אם בזמן טיול מאורגן לסרילנקה אתם רוצים גם לקנות אמנות מקומית, אנו ממליצים לכם להתמקד בגילופים מעץ, בבדים ארוגים, בצורפות ובאבני חן. באמבאלאנגודה תוכלו למצוא את המסכות הסרילנקיות הטובות ביותר, ואילו ראטנאפורה מתאפיינת באבני חן המוצעות למכירה במרכז לסחר האבנים הטובות בסרילנקה. 

 וצריך גם לאכול לפעמים, לא? בעת טיול לסרילנקה הצטרפו לארוחות של תושבי סרי לנקה – בעיקר אורז ותבשילי קארי למיניהם, מאוד חריפים בדרך כלל. לצידם דגים, בשר וירקות מגיעים במנות קטנות. בשל הקרבה וההיסטוריה הארוכה זה לצד זה, המטבח של סרילנקה מושפע מהמטבח ההודי. מלבד זאת, בחופים אפשר למצוא דגים נפלאים. במהלך טיול לסרילנקה, אל תחמיצו כמה מן המאכלים האופייניים למקום, כמו הופרז, שהוא פנקייק המוגש עם ביצה או יוגורט ודבש.

 כדאי לתזמן את  הטיול לסרילנקה עם הפסטיבלים הרבים שנערכים בסרילנקה לאורך כל השנה, הפסטיבל החשוב והעיקרי של העיר הוא הקאנדי אסאלה פראהארה שנערך ביולי-אוגוסט. במהלך הפסטיבל תוכלו ליהנות מעשרה ימים מופלאים, ובהם זיקוקים, ריקודים, תיפופים ופילים מקושטים ומעוטרים. שיא הפסטיבל נקבע בתהלוכה לכבוד שן הבודהא. מלבד זאת, לאורך השנה מתנהלים פסטיבלים רבים, וכדאי להתעדכן מתי נופל ראש השנה (מארס או אפריל) שבו נערכים מרוצי פילים, משחקי קוקוס ומלחמת כריות. חגים אחרים תמצאו במאי, ויולי או אוגוסט.

 ברור מאליו שטיול לסרי לנקה כולל גם ביקור בחופי רחצה, הפזורים לאורך החוף הדרום-מערבי.

 

מרום תעופה מציעה ללקוחותיה המתכננים חופשות ונסיעות לחו"ל את החופשה המושלמת: מגוון טיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים ליעדים ומדינות רבות מסביב לעולם: טיולים פרטיים, טיולים מאורגנים, טיולי משפחות, כרטיסי טיסה, דילים מבצעים ועוד כי מי לא רוצה קצת חופש לפעמים?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב