דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעודת הוראה לאקדמאים 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 5557 פעמים ]

מקצוע ההוראה נחשב עד לשנים האחרונות למקצוע בעל מוניטין ירוד יחסית. השכר הלא גבוה בתחום הביא להעדר תחרות ועקב הביקוש הדל ללימודי חינוך והוראה, גם לרמת השכלה מוטלת בספק של המורים בארץ. לאחרונה חל שינוי מהותי. הממשלה מבינה סוף סוף את משמעותו הרבה של החינוך בארץ ואת החשיבות של העסקת מורים ומחנכים באיכות גבוהה כמקור לעיצוב הדור הצעיר. עקב כך חלה עליית שכר משמעותית בשנים האחרונות, עלייה שרק צוברת תאוצה מיום ליום, ובנוסף - נפתחים יותר ויותר מסלולים שונים של הסבת אקדמאים להוראה. המודעות הגוברת לתחום ההוראה, מביאה גם יותר ויותר אקדמאים אשר מאסו במקצת בעבודה בחברות השונות, ומחפשים תחום מלא סיפוק והגשמה עצמית כקריירה שנייה. הנהירה הגוברת אחר תעודת הוראה לאקדמאים מבטאת היטב מגמה זו.

היכן ניתן להשיג תעודת הוראה לאקדמאים ומה לומדים?

הן המכללות השונות לחינוך והן האוניברסיטאות פתחו זה מכבר את שעריהן עבור אקדמאים המעוניינים לעסוק בחינוך. לימודי תעודת ההוראה נמשכים כשנה במסלולים גמישים וקלים יותר מאשר לימודים לתעודת הוראה במסגרת תואר ראשון בחינוך, ובסופם מקבלים האקדמאים את התעודה המיוחלת מטעם משרד החינוך, תעודה שמאפשרת להם לעסוק בפועל בתחום מאתגר ורב עניין.

למידע נוסף על הסבת אקדמאים לחינוך והוראה וקבלת מידע ממוסדות הלימוד המובילים

לאקדמאי ישנה אפשרות להתמחות בהוראת המקצוע אותו למד לתואר, למשל - בעל תואר ראשון במתמטיקה יוכל ללמוד במסלול של הוראת מתמטיקה, מי שקיבל תואר במדעי החברה יוכל להיות מורה לאזרחות וכן הלאה. במסגרת לימודי תעודת הוראה לאקדמאים ילמדו הסטודנטים באופן מעשי כיצד לעמוד בכיתה ולהעביר בצורה יעילה את הידע הרב שצברו באקדמיה, וכן ילמדו חומר עיוני בנוגע לשיטות הוראה, ההסטוריה והפסיכולוגיה של החינוך וכ"ו. מעבר להתמחויות במקצועות ספציפיים, ניתן גם להתמחות במגוון מסלולים ותכניות כאשר ביניהם: הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד, הכשרת אקדמאים לחינוך לגיל הרך, תעודת הוראה לבית ספר יסודי ועל יסודי, ועוד. לאחר השגת תעודת הוראה לאקדמאים ייפתחו בפני הבוגרים שערי מוסדות החינוך בדיוק כפי שקורה למורים רגילים: כל אחד בהתאם למסלול ההכשרה שעבר יוכל לבחור אם להיות צורה ביסודי, מורה בתיכון, מורה לגיל הרך או מורה לחינוך מיוחד. כמו כן - גם מוסדות חינוך פרטיים למיניהם מהווים אופציה מצויינת לעיסוק בתחום חשוב זה.

לסיכום- תעודת הוראה לאקדמאים היא דרך מצויינת לעשות מהפך בחיים: מעבודה המיועדת לרווחים כספיים בלבד שבצדה לחץ בלתי פוסק של השגת יעדים חומריים כאלה ואחרים, לעבודה בעלת מהות ומשמעות אמיתית: חינוך הדור הצעיר להשכלה וערכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב