דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוח שנתי למס הכנסה 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 3129 פעמים ]

 

אם במהלך השנה הטיפול בהנהלת חשבונות תופס יחסית מעט מזמן העיסוק, לקראת סוף השנה הוא עובר אל חזית הבמה, בשל הצורך להתכונן לדו"ח השנתי. הדו"ח השנתי מורכב לא רק מהנתונים היבשים שהפקנו מתוכנת הנהלת חשבונות, אלא גם מתיקונים, שינויים וחישובי זיכויים וניכויים המאפשרים לרואה החשבון יצור מאזן שונה במעט. בכדי לאפשר זאת לרואה החשבון יש לדעת מה כדאי וצריך לעשות לפני סוף השנה. 

 

מס הכנסה - מקסום זיכויים וניכויים
אחד הגורמים האחראיים על שינויים בדו"ח השנתי ביחס למאזן הנהלת החשבונות המוכר, הוא ההתנהלות מול רשויות המס, חברות הביטוח וביטוח לאומי. מכיוון שהמדינה מעודדת בעלי עסק לחסוך באמצעות זיכויים על סכומי ההפקדה, מומלץ לבעלי עסקים להכיר את ההטבות השונות ובהסתמך על ההכנסות הנגזרות מנתוני הנהלת חשבונות העסק, להפקיד לפני סוף השנה את לקרנות, קופות וביטוחים על מנת למקסם את ההנאה מההטבות.

בשל הרצון לעודד בעלי עסק עצמאי לחסוך, המדינה יצרה תשתית ניכויים עבור הפקדות לקרנות השתלמות, גמל, פנסיה וביטוחים. כך למשל ניתן לקבל זיכוי ממס הכנסה עבור 35% מהפקדות לקרנות פנסיה וגמל, זיכוי של 7% על הפקדות לקרנות השתלמות, וזיכויים של 25% ו-3.5% על הפקדות לביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה בהתאמה. מכיוון שההטבות תלויות תקרה, מומלץ להציג בפני רואה חשבון נתוני הנהלת חשבונות המצביעים על גובה ההכנסות, ולשמוע להמלצה שלו לגבי אפיקי החסכון הרצויים והסכומים הנדרשים להפקדה בהם.

 

אם זיהינו כי קיים פער בין ההכנסות לשנה זו אותן צפינו בסוף השנה שעברה, להכנסות אותן מציגה מערכת הנהלת חשבונות העסק, כדאי למהר ולהגדיל את מקדמות הביטוח הלאומי, שכן מכיוון ש-52% מתשלום זה מזכה בניכוי מס, נוכל לשלם פחות. מנגד, כדאי לוודא כי שלמנו מספיק למס הכנסה בכדי להמנע מקנסות הנובעות מחסר מהותי.

 

אחזקת הרכב ושווי השימוש

נושא המיסוי על רכבים עבר שינוי בשנים האחרונות, והשנה מתאפשר לבעלות עסקים לבחור בקיזוז של 45% מהוצאות הרכב הכוללות או בקיזוז של כל הוצאות הרכב בניכוי שווי שימוש שנתיים, בהתאם לאפשרות הטובה עבורם. ההכרה בהוצאות של הרכב מסובכת יותר, וכוללת שאלות ייעודיות כגון האם נעשה בו שימוש גם לנסיעות פרטיות והאם הוא פרטי או מסחרי. רואה החשבון יכול לבחור את התמהיל הנכון לבעל העסק ולספק את התשובות המתאימות. מכיוון שקיים שוני בין ההוצאות המדווחות בתוכנת הנהלת חשבונות להחלטות רואה החשבון, חשוב לשמור ולאסוף לקראת סוף השנה את כל הקבלות והאישורים הקשורים לרכב ולאחזקתו.

 

השוני בין החישוב השוטף של הוצאות הנעשה על ידי מחלקת הנהלת חשבונות או תוכנה, לבין הדו"ח השנתי נובע מכך שלא כל הוצאה מוכרת על ידי מס הכנסה. בדו"ח השנתי רואה החשבון מוריד מהחישוב את ההוצאות שאינן מוכרות, מעדכן הוצאות המוכרות חלקית, ומוסיף הוצאות חישוביות כגון פחת, ניכויים וזיכויים. פגישה עם רואה החשבון לפני סוף השנה יכולה לסייע לכן לשלם פחות מס, ועל כן כדאי לנצל את חלון ההזדמנות לפני סוף השנה האזרחית.

 


קריאה נוספת:


הנהלת חשבונות - כספית , התוכנה הקלה והמשתלמת לעוסק מורשה ופטור.


החזר מס הכנסה - כספית ייעוץ פיננסי, בדוק חינם ברשת זכאותך לקבלת החזרי מס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב