דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת החשמל ברכב 

מאת    [ 24/01/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 5217 פעמים ]

למה לטפל במערכת חשמל הרכב במוסך בילי?
כאשר המכונית הוצגה לראשונה היו בה חלקים חשמליים מעטים. תעשיית הרכב התקדמה, וכמובן חשמל הרכב ומקצוע חשמלאות הרכב והרכיבים החשמליים של המכונית. בעידן המודרני תפקידה הראשוני של מערכת החשמל ברכב לייצר ולאחסן את האנרגיה החשמלית שצריכה לספק את צרכי חשמל הרכב.
מערכת חשמל הרכב מורכבת, מהסוללה-בטריה ?מצבר , מתנע- Starter, אלטרנטור- מחולל סולנואיד הרגולטור-מייצב מתח-תיבת פיוזים-נתיכי הגנה. הסבר בסיסי מאוד של איך מערכת החשמל עובדת?
האלטרנטור-מחולל המתח מטעין את הסוללה בסביבות 12 ולט כמתח תקני עבור כל צרכי חשמל הרכב. אלטרנטור מחובר למנוע על ידי חגורה ומייצר את החשמל הדרוש לטעינת הסוללה. המתח שנוצר בין הסוללה מזין את המתנע ואפשר לך להניע הרכב שלך על ידי סיבוב מתג ההצתה. במוסך בילי מתמחים בחשמלאות רכב מיקצועית לטיפול מסור ויעיל ברכבכם

המרכיב העיקרי בחשמל הרכב שכולם מודעים לו כנראה ומשתנה כמה פעמים במהלך החיים של המכונית שלכהם הינו המצבר-סוללה. האנרגיה החשמלית האצורה בסוללה מפעילה את מנגנוני העזר כגון שעון, רדיו,מחוונים, מחשב הרכב, מערכת האזעקה, מזגן, מערכת הצתה, תאורה פנימית וחיצונית.

הסוללה-מצבר מורכבת שישה תאים לכל תא קוטב חיובי ושלילי. הקטבים מחוברים בטור מופרדים באמצעות מבודדים כל תא מכיל אלקטרוליט,אשר הינו שילוב של מים וחומצה גופרתית. אלה שישה תאים המייצרים ומאחסנים את האנרגיה החשמלית הנדרשת למכונית.

אלטרנטור מייצר את החשמל המשמש לטעינת המצבר . האלטרנטור דורש טיפול ניקוי ותחזוקה שנעשית על ידי חשמלאי רכב מיומן. אלטרנטור מונע על ידי חגורה המחוברת למנוע מייצר חשמל AC אשר מומר מכן לזרם ישר DC לטעינת המצבר
עוד מרכיב חשוב של מערכת החשמל הרכב הינו המתנע-STARTER. זה בדרך כלל נעשה שימוש בו רק מספר פעמים ביום. המתנע הינו צרכן החשמל-זרם הגדול ביותר והוא מייצר את ההכוח עבור התנעת המכונית. עבודת ה- Starter מבוצעת על ידי סיבוב גל הארכובה של המנוע באמצעות גלגל תנופה ובכך מתחיל את תהליך הבעירה בצילינדרים.תהליך הבעירה מייצר דחיסה בתוך הגלילים. ניצוץ הפלג-מצת מתוזמן מצית את התערובת ומניע את גל הארכובה.
מערכת השעונים-מחוונים הינה המרכיב העיקרי והסופי של מערכת החשמל ברכב. כל אביזרי-צרכני החשמל ברכב שלך מחוברים דרך תיבת הנתיכים ידי חוטים ואו רתמות חיווט. תיבת הנתיכים נמצאת בדרך כלל ליד הלוח מעל רגלי הנהג או בתא הכפפות. בתוך תיבת הנתיכים, כפי שאתה יכול לנחש, יש נתיכים רבים. נתיכים אלו באים להגן על המכונית שלך מפני קצרים ועומס יתר שייצור זרם גבוה מדי שיכול לגרום לשריפה ולנזק גדול. כאשר עומס רגעי מתרחש נתיך עלול להתפוצץ. כאשר זה קורה זה צריך להיות מוחלף כי אותו מעגל חשמלי אינו יכול לפעול יותר.

על מנת להיות רגוע שאל אותנו במוסך בילי אייך ניתן לשפר את מערכת החשמל ברכב שלך?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב