דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלום של רעידת אדמה מבוקרת 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 4186 פעמים ]

חלום של רעידת אדמה מבוקרת

בפרסומים האחרונים מפחידים אותנו לגבי רעידות האדמה הצפויות בקרוב..."זה רק עניין של זמן"...ומטילים עלינו את האחראיות על התוצאות הצפויות.

לפני הרבה שנים כאשר הייתי במכון וייצמן, עבדתי בין השאר גם במעבדה לגיאופיסיקה. שם עקבנו, ניטרנו ועיבדנו נתונים סיסמיים מרעידות אדמה שהיו בעולם. חלקם לא ממש היו רעידות אדמה, אלא פיצוצים גרעיניים שתרמו או אולי גרמו לאירועים או בוצעו בסנכרון עם רעידות האדמה. על נושא מעניין זה כתבתי בין השאר בספרי האחרון: "The Hungarian Connection."

לפי הסטטיסטיקה ותחזיות לא ממש מדויקות, יש לצפות לרעידת אדמה די גדולה באזורנו. זאת לאור העובדה שאנו נמצאים על השבר הסורי-אפריקני המועד לפורענות... מיותר לציין כי אם וכאשר תתרחש אותה רעידת אדמה, חלק ניכר מ"חיזוקי העמודים" לצערי לא ממש יעזרו...

אבל כל האמור לעיל היה רק לצורך מבוא למה שאני רוצה לספר לכם...במסגרת פנטזיה אישית על גבול המדע הבדיוני...

עם סיום לימודי במכון וייצמן התקבלתי לעבודה ייחודית במרכז החלל האירופאי בגרמניה, שם ביצעתי בין השאר עבודות סימולציה לפענוח תמונות מלווינים. הטכנולוגיה הייתה אז בחלקה מסווגת ושיתוף פעולה עם NASA היה הכרחי בעיקר בתחום עיבוד תמונות. במיוחד היה נושא הגרעין חסוי, ואפשרות אבחנה בין פיצוץ גרעיני לבין אירוע סיסמי היה די מסובך לפענוח.

כאשר עלה נושא רעידות אדמה, הניסיון לחזות מראש אירוע, מיקומו ועוצמתו, מערכת המחשב אפשרה לשנות את מפת העולם במסגרת הסימולציה.

יום אחד השתעשעתי עם הרעיון כיצד היה ניתן לפתור את כל בעיותינו בארץ לו הייתה מתרחשת רעידת אדמה מבוקרת... היות והשבר הסורי-אפריקני עובר בין השאר קרוב לגבול ישראל ירדן, עמק החולה, בקעת כנרות, בקעת הירדן ובקעת ים המלח, ביצעתי סימולציה מאוד מעניינת והתוצאה הייתה...

ישראל נהפכה לאי!

דמיינו התנתקות מהיבשת והזזה של מספר קילומטרים בודדים לכוון קפריסין וזאת ללא לבנון וללא עזה...ביצוע מושלם של "ההתנתקות"...

אגב, אם נזכר בתנ"ך ונשתמש בויקיפדיה...

"בשני ספרים מתוארת רעידת אדמה גדולה לעתיד לבוא שנתפסת כחלק מתהליך הגאולה. בספר יחזקאל מתוארת רעידת אדמה לעתיד לבוא בזמן מלחמת גוג ומגוג: "אם-לא ביום ההוא, יהיה רעש גדול, על, אדמת ישראל...ורעשו מפני דגי הים...ונהרסו ההרים, ונפלו המדרגות, וכל-חומה, לארץ תפול." (יחזקאל ל"ח י"ח-כ'). ובספר זכריה מתואר כי לעתיד לבוא הר הזיתים יבקע ועם ישראל ינוס כמו שהוא נס בזמן הרעש שהיה בימי עוזיהו מלך יהודה (זכריה י"ד ד'-ה')."

תחילה מאוד אהבתי את הרעיון...הרבה נדל"ניסטים היו מצטרפים אלי בחגיגה, בעיקר עם היווצרות "החוף המזרחי" שלנו. כך לירושלים יהיה סוף סוף ים...ולא תהיה להם סיבה להגר לתל אביב...ואריאל על חוף מבטחים תשכון...

רק לחיל הים תהיה עבודה רבה...

מאוחר יותר ירדתי מהנושא, והחלטתי להחזיר את המצב לקדמותו... בעיקר בגלל שהגעתי למסקנה כי אנו זקוקים לאויב מבחוץ אחרת יתחילו או יותר נכון יתעצמו "מלחמות היהודים."

ד"ר גיורא רם

http://www.imexco.com

 

 

ד"ר גיורא רם 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב