דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכסוך בין מיקרוסופט למפיצה ישראלית יידון בבית המשפט באירלנד 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 2151 פעמים ]

עו"ד עומר וגנר, עו"ד גיל נדל

פעמים רבות, כאשר פורצת מחלוקת בין גורם ישראלי וגורם זר, מעוניין כל אחד מן הצדדים להביא את הנושא בפני בית המשפט בארצו. אך מה קורה כאשר כל צד מגיש תביעה בבית המשפט בארצו, האם בתי המשפט בשתי מדינות ידונו במקביל בנושאים כמעט זהים?

נושא זה עלה לדיון בהחלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שניתנה לאחרונה.

עובדות המקרה וטענות הצדדים:

חברת אי איי אם טכנולוגיות (החברה) שימשה במשך שנים רבות כמפיצה מורשית של חברת מיקרוסופט באירלנד, עד לסיום מערכת היחסים בין הצדדים בשנת 2005. מיקרוסופט אירלנד הגישה תביעה נגד החברה בבית המשפט באירלנד, על סך 2.4 מיליון דולר, בטענת הפרה של הסכמי ההפצה ומתן דיווחים חסרים בנושא תמלוגים ומכירות.

בשנת 2006 הגישה החברה בבית המשפט בישראל תביעה נגד מיקרוסופט אירלנד ומיקרוסופט ישראל על סך 10 מיליון ש"ח, בטענת אובדן רווחים לאחר סיום מערכת היחסים, וירידה לטמיון של מגעים שהתנהלו בין הצדדים לרכישת החברה על ידי מיקרוסופט, ואי תשלום כספים שהיו מגיעים לחברה על פי הסכמי ההפצה.

בהליך נוכחי זה, מבקשת חברת מיקרוסופט למחוק את התביעה המתנהלת בארץ או לעכבה, בשל קביעת בית המשפט באירלנד כי הסמכות הייחודית לדון בסכסוך מסורה לו, לאור תניית שיפוט בהסכם בין הצדדים.

מנגד, טענה החברה הישראלית כי אף שיש חפיפה מסוימת בין התביעה שהגישה לבין ההליכים המתנהלים באירלנד, אין חפיפה מלאה, היות וחלק רב מהתביעה בארץ עוסק באירועים שהתרחשו לאחר סיום הסכם ההפצה (שאינם נדונים באירלנד), ולכן קיימת הצדקה לאפשר את המשך הדיון גם בארץ. 

החלטת בית המשפט:

בית המשפט קבע כי שתי התביעות (באירלנד ובישראל) מתבססות על הסכם ההפצה שהיה בין הצדדים, ולכן קיימת בין שתי התביעות חפיפה רבה. בית המשפט לא ייחס חשיבות לכך שקיים הבדל מסוים בין התביעות, וקבע כי ההבדל נובע, מטבע הדברים, מכך שתביעה אחת הוגשה על ידי מיקרוסופט, והשנייה על ידי החברה הישראלית.

בסופו של דבר, קיבל בית המשפט את בקשת מיקרוסופט והורה על עיכוב ההליכים בתביעה הנדונה בארץ, עד להכרעת בית המשפט באירלנד בתביעה, אך לא הטיל הוצאות על מי מן הצדדים. 

(ת.א. (מחוזי ת"א) 2417-06 אי.איי.אם. אינטרנשיונל אלקטרוניקס בע"מ נ' Microsoft Corporation ואח', החלטה מיום 2.12.10, הרשמת אסתר נחליאלי-חיאט; שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה).

 

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב