דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות ביחד וגם לחוד 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 3304 פעמים ]

כל אחד מאיתנו, כבן אדם, למרות שהוא חי בתוך מערכות יחסים שונות, בחברה, בקהילה ובתרבות מסוימת, הוא אדם בפני עצמו. יש לו עולם מלא ועשיר, התנסויות חיים, דפוסי התנהגות שונים, עולם שלם של מחשבות, רגשות, צרכים, ערכים, אמונות, חלומות, ציפיות ומשאלות. וזה מי שהוא כאדם. ייחודי, אינדיבידואלי, מובחן ונפרד ואסור לנו לשכוח את זה.

בתוך העולם הפנימי שלו, האדם יכול להיתקל בקשיים, משברים, דילמות, מחסומים, אמונות מגבילות ובעיות בכל מהלך שלבי ההתפתחות שלו בחיים. יכולים להיות לו קשיים עם עצמו, מאבקים וקונפליקטים פנימיים, פחדים שונים. יש לזה השפעה והשלכות על עצמו, על התפקוד שלו השוטף היומיומי ועל מערכות היחסים שלו עם כל הסובבים אותו.

יחד עם זאת, לרוב, אנחנו כבני אדם לא חיים באי בודד. אנחנו חיים בתוך מערכות יחסים שונות , במעגלים קרובים יותר ורחוקים יותר ויש לכך השפעה עצומה והשלכות על מי שהוא כבן אדם, מה הוא מרגיש, חושב, רוצה וצריך. האדם נולד, צומח ומתפתח מתוך משפחת המוצא שלו ויש לכך השפעה מרובה על מי שהוא יהיה כאדם בוגר .

הוא מביא איתו משם את כל ההתקשרויות הראשוניות שהיו לו עם הדמויות שטיפלו בו, שהיוו מודל ובסיס עבורו לקשרים שהוא בונה עם אחרים גם בחייו הבוגרים ולאיכות שלהם. הוא מביא איתו את כל ההתנסויות, הטובות וגם הקשות שהיו לו בילדות ואת הדרכים שהוא למד איך לחיות איתן, את דפוסי ההתנהגות, המנהגים, החוקים, הערכים והנורמות התרבותיות והחברתיות שנהוגות במשפחתו ובחברה הסובבת אותו. 

כל מה שקורה לנו עם הסביבה ועם כל האחרים, איתם אנחנו נמצאים ביחסים, משפיע גם על ה'אני' האינדיבידואלי ועל מה שמתרחש בעולם הפנימי שלנו.

אנחנו רואים, שלמעשה, יש השפעה הדדית על מי שאנחנו כבני אדם במהות שלנו על מערכות היחסים שלנו וגם ההיפך, איזו השפעה יש ליחסים שלנו עם אחרים על עצמנו, על העולם הפנימי שלנו על כל הרבדים שלו, על ההרגשה שלנו, המחשבות שלנו ועל התפקוד שלנו. אנחנו בעצם, גם אנשים נפרדים ייחודיים ועצמאיים, אך גם תלויים באנשים איתם אנחנו בקשר , איתם אנחנו נמצאים במערכות יחסים שונות, כמו בני הזוג, הילדים שלנו, ההורים, האחים, בני המשפחה המורחבת, החברים, הקולגות לעבודה, שכנים, ועוד.

עלינו לראות את עצמנו גם כבני אדם נפרדים וייחודיים וגם כבני אדם שנמצאים ביחסים עם הסובבים אותנו בכל מערכות הקשרים שיש לנו בחיים.  

נקודה נוספת חשובה מאד שאנחנו צריכים לזכור היא שגם אם אנחנו נתקלים בקושי או בעיה כזו או אחרת במהלך החיים שלנו, עם עצמנו או ביחסים שלנו עם אחרים, אנחנו צריכים לזכור שאנחנו עולם ומלואו, בעלי היסטוריה והישגים שונים, יכולות, כישורים, כוחות, ידע, תכונות וכד' ולא הבעיה עצמה.

לפעמים, אנשים מתבלבלים ורואים את עצמם, את מי שהם כבעיה, הם הבעיה, הם חושבים שיש בהם משהו פגום, מקולקל או לא שווה ואז הם מרגישים חלשים, חסרי ערך ומשמעות, עם הערכה עצמית נמוכה ושלילית, בדידות, הם מפוחדים, פסימיים, מיואשים, חסרי אונים וחסרי ביטחון ובדיכאון, מה שגורם להם לא לנסות להתמודד עם הקושי או הבעיה שלהם והם נשארים תקועים בתוך המצוקה, הסבל והכאב שלהם.

תזכרו,  אנחנו לא הבעיה. אנחנו בני אדם שמתמודדים עם בעיה, וזה עושה את כל ההבדל.

לקבלת סדרת הטיפים איך להתאהב בבן זוגכם, לחצו על הקישור

 

להיות ביחד וגם לחוד, זה גם שמה של תוכנית הרדיו האינטרנטית החדשה שלי ברדיו החיים הטובים ואם אתם רוצים לשמוע את השידור החוזר של התוכנית הראשונה שמדברת על הנושא הזה לחצו על הקישור לחצו כאן 

אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר מעניק ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד. אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, מגשרת, 29 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה, כמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה ובקליניקה פרטית. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב