דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה מבלים במדריד? 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 2387 פעמים ]

הספרדים טוענים שבעוד שכל העולם חי בשביל לעבוד הם עובדים בשביל לחיות. הדבר בולט ביותר במדריד. אם יש ברשותך זמן מוגבל לביקור בספרד כדאי לבלות אותו בעיר זאת. כאן מתרכזים כל פלאי ספרד האוכל, המוזיקה, הפייסטות, מלחמת השוורים  ובעיקר ניתן לראות כיצד הספרדים נהנים מהם. האטרקציה העיקרית בעיר הם התושבים ורוח אהבת החיים המפעמת בהם. למרות שמבחינת המראות פריז, רומא ואפילו ברצלונה עולות על מדריד עדיין יש כאן שפע גדול של מראות מיוחדים השונים ממה שרואים במקומות אחרים.  

מדריד היא עיר הבירה של ספרד. העיר ממוקמת במרכז המדינה בגובה של כ 650 מ' מעל פני הים. ממדריד מחשבים את המרחקים והכבישים (ק"מ 0 של כל הדרכים הראשיות בספרד נמצא במדריד). בעיר חיים יותר כ 4 מיליון תושבים  ובה מרוכזת האדמיניסטרציה השלטונית, הממשלה, הפרלמנט וכמובן המשפחה המלכותית. למדריד יש תפקיד חשוב בבנקאות, במסחר ובתעשייה של ספרד. רוב התעשייה מרוכזת בדרום העיר וניתן למצוא שם בתי חרושת לטקסטיל, מזון, מתכות ועוד.

 

לכל אלו שמעוניינים ב עבודה בספרד, יש הרבה סיבות לשהות במדריד. כעיר בירה אירופאית חשובה יש בה פעילות אינטנסיבית בתחומי התרבות, האמנות, הבידור וחיי הלילה. אוספי אמנות משמעותיים מרוכזים במוזיאונים הרבים של העיר. הכיכרות, הפארקים והגנים מאפשרים טיולים רגליים מרתקים. האוכל הספרדי והבינלאומי מוצע במבחר גדול. חיי הלילה מפותחים ומציעים שפע של תיאטראות, בתי קולנוע, מופעי בידור, מועדוני ריקוד, אופרה, הצגות פלמנקו, ריקודי סלסה ועוד.

מדריד היא גם מרכז תחבורה ארצי וניתן להגיע ממנה לכל חלקי ספרד ברכבת או באוטובוס ולעתים גם במטוס.

 מדריד נמצא באזור שער השמש, פוארטה דל סול (Puerta del Sol) ומכאן יש להתחיל את סיור ההתמצאות בעיר. אזור זה משמש נקודת מפגש, מסוף תנועה, אזור קניות של חנויות ודוכני עיתונים. כל אלה לצד בניינים מהמאה ה 19, בתי קפה, בארים, מסעדות והמוני אדם הנעים ממקום למקום. מכאן כדאי לפנות ברחוב מאיור לעבר ככר מאיור (Plaza Mayor) וככר העיר - פלזה דה לה וילה (Plaza de la Vila), השכונה ההיסטורית העתיקה של העיר. ברחוב ארנל (Calle Arenal) תוכל לבקר בארמון המלכותי (Palacio Real) ובית האופרה (Teatro Real). תמשיך בכיוון הנגדי דרך קררה דה סן ח'רונימו (Carrera de San Jerónimo) ותגיע למוזיאון פראדו (Prado). בטיול לאורך רחוב אלקלה (Alcalá) תגיע לבניין הבנק המרכזי ולפארק רטירו (Retiro).

לאלו שנשארים בשביל עבודה בספרד הדרך המהירה ביותר לנוע במדריד היא באמצעות הרכבת התחתית. הרכבות פועלות משעה 6:00 בבוקר עד שעה 1:30 בלילה. ניתן לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת או כרטיסיה ל 10 נסיעות בהנחה. עלות נסיעה היא  יורו בלבד.

 חיי הלילה של מדריד נראים כמסיבה ענקית. אנשים יוצאים בלילות לבלות ובסוף השבוע, המתחיל ביום חמישי, מוצף  מרכז העיר בקהל רב שבא מהפרברים ומהערים הסמוכות לבלות במדריד. הדרך הטובה ביותר  לישראלים שלהם עבודה בספרד לגלות את חיי הלילה של מדריד היא להצטרף לבילוי של מקומיים או לחקות אותם.

ניתן לצפות במדריד במופעים רבים. ריקודי פלמנקו ומוסיקת מוצעים במקומות רבים. יש כ 60 ריקודים ונגינות קלאסיות לפלמנקו חלקם מבוצעים סולו וחלקם בלהקות.

דרך קלה להגיע למופעים אלו היא לשוטט בככר מאיור ולעקוב אחרי מקור הצלילים. המחירים אינם זולים. בבית פאטאס (Casa Patas) ובקנדלה (Candela) יש מופעי פלמנקו.

להקות ריקוד מקומיות ובינלאומיות מציעות מופעי ריקודי בלט ומחול מודרני. כדאי לבדוק מה מוצג בתאטרון צארצואלה (Teatro de la Zarzuela) ובמרכז התרבות העירוני (Centro Cultural de la Villa) בככר קולון..

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב