דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ שיווקי - חשיבות התהליך לכל בית עסק 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2486 פעמים ]

בעלי עסקים קטנים ובינוניים לרוב לא מעסיקים מנהל שיווק, כיוון שאינם יכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית. אנשי שיווק טובים דורשים משכורות גבוהות, תנאים סוציאליים ובונוסים המעמיסים הוצאות גדולות על בעל העסק. בעלי עסקים נדרשים למיומנויות רבות ומגוונות, בתחומי ניהול, תפעול שיווק ומכירות, ניהול פיננסי ועוד. העבודה השוטפת סוחפת ושואבת ופעמים מרגישים קושי אמיתי לטפל באופן ייסודי בכל אחד מן התחומים.

בעל עסק יכול למצוא את עצמו עסוק בעניינים הבוערים והדחופים של העסק כמו אתגרים ניהוליים, בעיות תפעוליות, התמודדות וקונפליקטים מול לקוח ולזנוח את הפעילות השיווקית שדורשת תשומת לב והשקעה יומיומית.

שיווק הוא ליבו של העסק והמפתח להצלחתו. פעילות שיווקית מצריכה חשיבה יצירתית, התמדה ועבודה אינטנסיבית, לפעמים סיזיפית ברמה המקומית והכלל ארצית.

תהליך שיווקי לעסק מחייב ידע וניסיון בתחום שכולל שימוש נכון באמצעי התקשורת השיווקית, הבניית תהליך מיתוג, יצירת שיתופי פעולה בניית רשת עסקית חברתי, ועוד.

יתכן ובעל עסק שאינו פנוי להשקעה אינטנסיבית בשיווק או טוען שאינו מבין בתחום (ולא יכול להעסיק איש שיווק ) עלול להזניח את הפעילות השיווקית ולגרום לפגיעה בצמיחת העסק.

בעלי עסקים מדווחים פעמים רבות על קושי אמיתי בתפקוד ובניהול היומיומי וללא יכולת לעצור לרגע  להרים את הראש ולחשוב... מה הלאה... לאן...??

בשלב כזה או בשלבים מוקדמים יותר כאשר מזהים את הפוטנציאל המפוספס בחוסר עשייה שיווקית  מומלץ להעסיק יועץ או יועצת שיווקית חיצוניים. בחשיבה ובעשייה משותפת יוכלו לעזור לבעל העסק בכל הקשור לפן השיווקי.

חשיבות הייעוץ שיווקי ושלבי העבודה

אין ספק שכל בעל עסק קטן כמו גדול צריכים לשווק את בית העסק שלהם. בין אם מדובר בעצמאי העוסק בתחומי האינטרנט כגון קידום אתרים או עיצוב גרפי ובין אם מדובר בעסק גדול המעסיק עובדים רבים כגון חברת תקשורת או חברת תעופה. בתהליך הייעוץ השיווקי שנעשים ע"י יועץ או יועצת שיווקית ניתן לזהות 3 שלבים מרכזיים: 

השלב הראשון של תהליך ייעוץ שיווקי, יברר היועץ מהן הפעילויות השיווקיות שבוצעו עד כה ואלו מבין הפעילויות הללו הצליחה למשוך קהל לקוחות חדש. מהם ערוצי השיווק שעובדים - האם שימוש באחד מערוצי התקשורת השיווקית או שילוב של מספר ערוצים, האם פרסום מודעה בעיתון או קמפיין פרסומי באינטרנט, פלייר, כתיבת מאמרים או פשוט שיווק מפה לאוזן.

כמו כן, בשלב זה המהווה למעשה שלב של אבחון בתהליך הייעוץ השיווקי יהיה חשוב לבחון את עוצמת התחרות בשוק, לבדוק את מתחריו של העסק, להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. כמו כן להבין ולאפיין את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים ואפילו לבקר כלקוח סמוי אצל מתחרים ולשמוע שיחות עם לקוחות. המטרה בשלב זה היא ליצור תמונה ברורה יותר של השוק ושל העסק כבסיס לבניית תוכנית פעולה התואמת את צרכי העסק ובעליו.

בשלב השני של התהליך, יערוך היועץ עם בעל העסק תהליך חשיבה וסיעור מוחות שבו יציג היועץ השיווקי לבעל העסק את מסקנותיו הראשוניות מתהליך האבחון. היועץ או היועצת השיווקית יוכלו גם להציג בפני בעל העסק חלופות אפשריות לפעילות השיווקית הנכונה לעסק. דיון זה הוא חשוב וקריטי להמשך התהליך. החשיבה המשותפת יוצרת סינרגיה בין הידע והניסיון שמביא עימו היועץ לבין הידע והניסיון שמביא בעל העסק לתהליך. יחד בונים למעשה את תוכנית הפעולה המתאימה לעסק.

השלב השלישי של תהליך הייעוץ השיווקי הוא למעשה שלב היישום. בעל העסק עם היועץ שלוקח חלק פעיל בתהליך מבעים צעד אחר צעד את תוכנית הפעולה. בדרך כלל תוכנית הפעולה כוללת פעילות מקבילה בערוצים שונים כמו- פנייה ישירה לארגונים רלוונטיים כדי ליצור פגישות מכירה או שיתופי פעולה ובמקביל אפשר לפעול לשדרוג האתר של העסק וקידומו. כמו כן יצירת שיתופי פעולה עסקיים עם עסקים אחרים מתחומים שונים הפונים לאותו קהל יעד יכולים להניב אף הן תוצאות חיוביות .פעילות יחסי ציבור , פרסום ועוד.

השלב השלישי הוא דינאמי ונבחן מדי תקופה. כל פעילות נמדדת בטווח המיידי ונבחנת גם בניתוח רבעוני או שנתי וכדומה.

בתהליך ייעוץ שיווקי למעשה יוצרים עבור בעל העסק כלי עבודה שיווקיים שמטרתם לאפשר לבעל העסק לקיים פעילות שיווקית שוטפת ואפקטיבית לקידום העסק שלו.

 

יעל עובדיה, יועצת עסקית ויועצת שיווקית בכירה בעלת ניסיון בייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי, ליווי עסקים ופיתוח עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב