דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו טיפול זוגי 

מאת    [ 18/01/2011 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 3054 פעמים ]

 

מהו טיפול זוגי

מהו הטיפול הזוגי - טיפול זוגי הוא אמצעי לפתרון בעיות וקונפליקטים המופיעים בקשר הזוגי ואשר אין באפשרות בני הזוג לפתור בעצמם ללא התערבות מטפל זוגי. טיפול זוגי יתקיים בדרך כלל בהשתתפות של שני בני הזוג אם כי לעיתים הטיפול הוא בהשתתפות אחד מהם ולאחר מכן בהשתתפות שניהם. רצוי שאת הטיפול יבצע מטפל זוגי מוסמך ומנוסה (בדרך כלל פסיכולוג או פסיכולוגית). מטרת הטיפול היא לגרום לבני הזוג להכיר ולהבין טוב יותר מאשר לפני הטיפול את בני זוגם (וגם את עצמם). כדי שיוכלו להבין ולהחליט מה הם רוצים לשנות בהתנהגותם, אילו דפוסים עליהם לזנוח או לאמץ, מה יהיה טוב יותר לבני זוגם ועוד שאלות כגון אלו שיאפשרו להם להחליט האם הם רוצים להמשיך בקשר הזה ואם כן כיצד או שהם לא מעוניינים בהמשך הקשר וברצונם להפרד.

טיפול זוגי מיועד לכל סוגי הזוגות כמובן לזוגות נשואים, לבני זוג החיים יחדיו ללא נישואין, זוגות שנישאו בנישואין שניים וזוגות חד מיניים.

 מהן הבעיות שאיתן פונים לטיפול זוגי - זוגות נעזרים בתהליך הטיפול הזוגי לפתרון בעיות רבות ומגוון רחב מאוד של נושאים. כמובן, שכל אחת מהבעיות שונה במעט ולעיתים שונה בהרבה וכל מקרה הוא ייחודי ודורש התייחסות פרטנית ואישית. הבעיות המרכזיות המביאות בני זוג לפנות לטיפול זוגי הינן: בעיות בתקשורת בין בני הזוג, מריבות רבות ותכופות ובעוצמות חזקות, ויכוחים כמעט על כל נושא ובתדירות גבוהה מאוד, חוסר סיפוק רגשי מהקשר או מבן הזוג, בעיות בתקשורת המינית, בגידה של בן זוג, בעיות הקשורות למצב כלכלי קשה הגורם למחלוקות ומריבות, והתמודדות עם קונפליקטים הנוצרים כתוצאה מהיחס לילדים.

לעיתים קרובות נשאלת השאלה מדוע יש צורך לפנות לטיפול זוגי עם הבעיות היומיומיות הללו, שכן לרובם של הזוגות יש קונפליקטים ומריבות והם פותרים אותם ללא טיפול וללא עזרת מטפל. התשובה לשאלה זו הינה שהפנייה לטיפול זוגי איננה נובעת מבעיות שונות או מיוחדות, הפנייה לטיפול זוגי מגיעה ברוב המקרים לאחר שבני הזוג ניסו להתמודד עם אותן בעיות "רגילות" ולא הצליחו לפתור אותן ומסיבה זו הם פונים לקבלת עזרה.

לפעמים, חוסר סיפוק או תסכול מתמשכים של אחד מבני הזוג גורמים לפניה לטיפול. ישנן מקרים הפנייה לטיפול נובעת מכך שהבעיות הנראות לעין אינן הבעיות האמיתיות אולם אלו שעולות לפני השטח מחביאות תחתן את הבעיות האמיתיות המוסתרות שאיתן בני הזוג אינם יודעים להתמודד לבדם. יש זוגות שהגורם לפנייתם לטיפול זוגי הינה בגידה שהתגלתה, רומן מחוץ לקשר של אחד מבני הזוג, מחלה קשר או אירוע טראומתי אחר כגון אובדן מישהו קרוב ויקר.

 מיהו המטפל הזוגי האידיאלי – ישנם אנשים רבים העוסקים בטיפול זוגי ברמות שונות. מטפל זוגי הינו אדם שהוכשר בצורה מקצועית לקיים טיפול זוגי והוא בעל יכולת להאזין לבני הזוג, להבין את תחושותיהם והרגשותיהם, לעזור להם להבין ולזהות את הבעיות האמיתיות המציקות להם וגורמות להם לבעיות בקשר הזוגי וכמובן לסייע להם בבניית הדרך הנכונה והטובה ליצירת זוגיות טובה ומתמשכת לאורך תקופה ארוכה. בדרך כלל אנשים מקצועיים העוסקים בכך הינם פסיכולוג או פסיכולוגית או עובדת סוציאלית שהוכשרה לטיפול זוגי (יש אנשי מקצוע מעטים מתחומים טיפוליים נוספים שלעיתים עוברים הכשרה לטיפול זוגי).

 אחת הבעיות הינה שתחום הטיפול הזוגי בישראל פרוץ למדי ויש אנשים רבים אשר נוטלים לידם את החירות לטפל בזוגות טיפול זוגי ולפעמים אפילו טיפול פסיכולוגי פרטני (ללא קשר לשם שבו הם מכנים את אותו טיפול) ללא כל הכשרה או לאחר קיום הכשרות קצרות, לא מקצועיות או לא רלוונטיות לתחומים אלו. רק פסיכולוג או פסיכולוגית או עובדת סוציאלית או לעיתים גם אנשים ממקצועות טיפוליים אחרים אשר עברו הכשרה לטיפול זוגי על ידי אחד מבתי הספר המקצועיים לכך בישראל ראויים לטפל טיפול זוגי ובעיקר סביר להניח שיוכלו לסייע ולא יגרמו לכם נזקים. 

 

 

 

יעל כוכבא, פסיכולוגית מומחית ומטפלת מעל 20 שנה. במהלך השנים התמחתה יעל בתחומי טיפול רבים  והיא משלבת אותם בהתאם לצורך. יעל בוגרת תואר B.A במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. בוגרת תואר M.A בפסיכולוגיה קלינית שיקומית מאוניברסיטת בר אילן. סיימה התמחות ומומחיות בבתי החולים איכילוב ותל השומר (מספר מומחה 4350). בוגרת לימודי טיפול זוגי ומשפחתי בתל"ם. בעלת התמחות קלינית צבאית במרפאת חיל האוויר. התמחות בטיפול בבעיות של קצינים וחיילים במהלך שירותם הצבאי בצה"ל.


www.tipul.co.il


yael@tipul.co.il


050-3375123




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב