דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמכרות להישגים מובילה לא רק ללחצים אלא להתמכרויות נוספות 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 2362 פעמים ]

התמכרות להישגים מובילה לא רק ללחצים אלא להתמכרויות נוספות / מאת יואב ברנזון

 

 

מהי התמכרות להישגים?

 

התמכרות להישגים היא מצב בו אדם אינו מסתפק בהצלחה אלא נשאב לתוך מערבולת של הצלחה אינסופית וחסרת גבול. מרבית האנשים בונים את ההצלחה שלהם ובסופו של דבר מגיעים אליה.

 

אולם יש אנשים שההצלחה מטריפה את דעתם, והם נשאבים למערבולת של יעדים, הישגים, מטרות ושאיפות שחזקה מהם ושלמעשה שולטת בהם. הם נשלטים על ידי הצורך שלהם להצליח יותר ויותר, ללא גבול, ללא תכלית או צורך אמיתי. כתוצאה מכך, כל חייהם מוקדשים למירוץ מטורף ותזזיתי שמטרתו לספק את התיאבון הבלתי נגמר של "מפלצת ההצלחה וההישגים".

 

 

 

חיים במירוץ מטורף

 

להצלחה כמותית אין גבולות. אין סוף להישגים שניתן להשיג בעולם הזה. המכורים להישגים מנסים בכל זאת לגעת בקצה, בגבול, בשמיים. הם מגדירים לעצמם יעדים גבוהים יותר ויותר ואז הם מאלצים את עצמם לגעת בהישגים אלה מתוך מחשבה מעוותת וחולנית שהשגת היעדים תביא אותם למנוחה, לאושר, לסיפוק, לשלמות ולשמחה.

 

למעשה, התהליך עובד בדיוק הפוך. ככל שרמת ההישגים גדלה יותר ורמת ההצלחה היא אדירה יותר כך גם רמת התסכול גדלה ורמת הלחצים עולה. אנשים שמכורים להישגים הולכים ונעשים עצובים ומדוכאים יותר מבחינה נפשית ורוחנית דווקא ככל שהם משיגים את היעדים שלהם, כי למרבה האירוניה, הישגים כמעט ואינם תורמים דבר למפלס האושר של האדם. אושר אינו תלוי בהישגים אלא במצב רגשי מסויים.

  

 

 

חוסר סיפוק כרוני בגלל הפער בין המצוי לרצוי

 

מכורים להישגים הם אף פעם לא אנשים מסופקים או מאושרים. הפער הנצחי בין המצוי לרצוי הוא זה שמניע אותם בחיים ורק אותו הם מכירים כי הם מכורים אליו. לכן, כל מה שמצוי בידם ברגע נתון אינו יכול ואינו מסוגל לספק אותם כי הם תמיד מתבוננים הלאה, לעתיד, לאופק, למה שעוד ניתן להשיג ולא הושג.

 

מכור להישגים הוא אדם שאינו יודע מהו אושר, סיפוק, שלמות, רוגע והנאה. הוא נמצא במרדף מתמיד אחרי כל מה שלא ניתן להשיג והוא עסוק בצורה כפייתית במה שאין לו ולא במה שיש לו. למכור להישגים אין את היכולת להתבונן מקרוב במה שיש לו ולהינות מכך, כי הוא מכור לחלוטין לצורך הכפייתי והחולני שלו להתבונן במה שאין לו ולנסות להשיג את זה בכל מחיר. 

 

 

 

התמכרויות לגורמי משנה כדי להקל על הסבל

 

רבים מהמכורים להישגים מפתחים עם הזמן התמכרויות משנה. אלה אנשים מתוסכלים ועצובים עמוק בתוכם בגלל שהם נמצאים במירוץ חסר התכלית שעליו הם אינם שולטים. בגלל המצוקה שלהם הם נוטים לפתח התמכרויות נוספות בעלות אופי אובדני שמטרתם להפיג את הכאב הפנימי והמתחים המטורפים בהם הם נמצאים, כמו למשל התמכרות לאלכוהול, לסמים, למין, לקניות ולהימורים. במקרים קיצוניים, אנשים שמכורים להישגים פשוט מתאבדים.

 

מכורים להישגים הם בדרך כלל אנשים שהצליחו מאוד, אנשים שהצליחו בצורה מטאורית ומהירה מדי, אנשים שאינם רגילים להצלחה ופתאום ההצלחה נחתה עליהם או אנשים בעלי דימוי נמוך ומעורער שלפתע מצאו את עצמם בפסגת ההצלחה. הם נוטים לפתח אובססיה לכבוש פסגות נוספות ונוספות, כאשר מה שבאמת חסר להם אינה הצלחה אלא דווקא קבלה, פשטות, אנושיות, מנוחה, אהבה, יחסים ורוגע. 

 

 

וטיפ לסיום: התמכרות להישגים אופיינית מאוד דווקא בקרב האוכלוסיה המצליחה. האוכלוסיה הרגילה שאינה נוגעת בהצלחה ואינה רגילה להשיג דברים גדולים במהירות אינה נגועה גם בהתמכרות להישגים. דווקא אנשים שהצליחו מאוד והתחילו להתקדם במהירות הבזק "פותחים את התיאבון" ונשאבים להתמכרות להישגים אינסופיים. למידע נוסף בנושא גמילה מהישגיות יתר לחצו כאן.

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב