דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבים ניידים ללימודים 

מאת    [ 15/01/2011 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2733 פעמים ]

בתור סטודנטים טיפוסיים סביר להניח שתמצאו מחשבים ניידים שילוו אתכם במהלך הלימודים כיתרון בולט ולפעמים גם חיוניים במהלך תקופה זו, בין אם הכוונה למחשב נייד שאתם נעזרים בו במהלך השיעורים לתיעוד החומר המועבר או מחשב שמלווה אתכם בהפסקות או בכל הזדמנות אחרת לצורכי פנאי או איתור מידע. בעזרת מחשב נייד תוכלו להקליד במהירות סיכומי שיעורים, שנשארים שמורים ולא הולכים לאיבוד כמו דפי נייר.
כדי לעשות סדר בעניינים, להלן פירוט סוגי המחשבים הניידים השונים לבחירתכם בהתאם לצרכים שלכם:
מחשב נייד רגיל
מחשבים ניידים רגילים הם בעלי ביצועים טובים, המאפשרים הפעלת תוכנות במקביל, חיפוש מידע, כתיבת מסמכים, צריבת דיסקים וצפייה בסרטי DVD. הם בעל משקל גבוה באופן יחסי (בין 2.5 ק"ג ל- 3.5 ק"ג), מצוידים במסך בגודל בין 14 ל- 15.6 אינץ' ודיסק קשיח שנע בין 60GB ל- 100GB. בשל גודלם הם נוחים פחות לניידות אך יתאימו במידה ותזדקקו לכוח עיבוד נייד.
מחשב אולטרה נייד
מחשב אולטה נייד משמש כמחשב לשימוש יום יומי. הוא קומפקטי וקל (פחות מ-2 ק"ג) ומסיבה זו אידיאלי במידה ואתם לוקחים איתכם את המחשב ללימודים. כל חלקיו קטני מימדים- גודל המסך קטן מ- 14 אינץ' והמקלדת ומשטח העכבר בהתאם. המעבד יחסית חלש והדיסק הקשיח בין 60GB ל-120GB.
מחשב מיני נייד
מחשב זה הינו זמין ונוח לנשיאה. מימדיו קטנים יותר מהמחשב האולטרה נייד וביצועיו חלשים ממנו. שימושיו העיקריים כוללים גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכי אופיס, שמיעת מוזיקה וצפייה בסרטים. משקלו פחות מ- 1.5 ק"ג, גודל המסך הוא לבחירה בין 7,9 ו-10 אינץ' והדיסק הקשיח שלו הוא בין 60GB ל- 160GB.
מחשב נייד דק וקל
מחשב נייד דק וקל מאפשר שילוב של ביצועים, ניידות ומחיר סביר. המסך שלו גדול יחסית, משקלו נע בין 1.5 ל- 2.5 ק"ג והדיסק הקשיח שלו בין 80GB ל- 120GB. המעבד שלו חסכוני ומאפשר זמן סוללה של מעל חמש שעות. יתרונותיו הם במשקלו הנמוך שמאפשר זמן סוללה ממושך וניידות נוחה.
מחשב נייד תחליף שולחני
מחשב נייד תחליף שולחני הוא המאסיבי ביותר מבין כל סוגי המחשבים הניידים, כאשר מטרתו היא  להעביר את האפשרויות הקיימות במחשב שולחני. משקלו הוא 3.5 ק"ג ומעלה וגודל המסך שלו בין 17 ל- 20 אינץ'. המעבד שלו מהיר הדיסק הקשיח שלו הוא בין 80GB ל- 240GB.
מחשב לוח
משקלו של מחשב לוח קטן מ-1.5 ק"ג, הוא מגיע ללא מקלדת ובעל מסך מגע המסתובב על ציר המאפשר לערוך מסמכים, לגלוש באינטרנט באמצעות עט ייחודי ועוד. מדובר במחשב נוח ונייד, בעל זמן סוללה ממושך.

כדי לבחור מחשב נייד שיתאים לצרכים שלכם וישמש את המטרה לשמה נרכש, מומלץ לקחת  בחשבון מספר גורמים.
בחירת זמן סוללה ממושך
במידה וימי הלימודים שלכם ארוכים ואתם מוצאים עצמכם בפקולטה במשך שעות לא מבוטלות, כדאי לבחור מחשב נייד בעל סוללה חזקה או להצטייד בסוללה חלופית כדי שלא ייווצר מצב בו תמצאו עצמכם לאחר מתחילים קורס עם מחשב דומם ונאלצים לסכם ידנית את החומר. בכל מקרה אל תסתמכו על כך שבאולם ההרצאות תמצאו שקעי חשמל פנויים ולכן קחו בחשבון שהמחשב נדרש לשרת אתכם נאמנה במשך חצי יום לימודים לכל הפחות.
מחשב קומפקטי וקל
כדאי לבחור מחשב נייד קומפקטי וקל ככל הניתן, מאחר והוא מיועד לסחיבה במקביל ליתר הציוד של הלימודים ויתכן שאתם מגיעים ללימודים בתחבורה ציבורית כך שהמטרה היא להקל עליכם כמה שאפשר.
על מה להתפשר ועל מה לא
מאחר וסביר להניח שתרצו לחסוך כמה שאפשר מבחינת העלויות, ישנם פרטים שאפשר וכדאי לוותר עליהם בעוד שלגבי אחרים עדיף להשקיע כדי ליהנות מהשימוש במחשב נייד לאורך זמן. וותרו מראש על הגימיקים ורמקולים מיוחדים אבל על תתפשרו על מחשב נייד שלא מאפשר ביצועים מינימאליים נדרשים, זיכרון ומעבד סבירים. כשאתם בוחרים את המחשב הנייד מבין הסוגים השונים בשוק, חשוב , כפי שכבר נאמר, לא להתפשר על משקל המחשב ולהעדיף מחשב נייד שמשקלו למטה מ-3 ק"ג (לרבות הציוד הנלווה). בנוסף, בחרו מסך מחשב בגודל סביר ככל האפשר כדי לא לאמץ את העיניים ושהכתב עדיין יהיה קריא, מקשים גדולים ובולטים ותיק נשיאה קל המצויד בידית ורצועות לכתף.

 

ציפי ברמן-קרופרו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב