דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיילים משוחררים - האם לעשות עבודה מועדפת 

מאת    [ 13/01/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3902 פעמים ]

חיילים משוחררים רבים נתקלים בבעיה הזו. האם לעסוק בעבודה שנחשבת עבודה מועדפת, או לחילופין ללכת על עבודה שאינה עבודה מועדפת.

במאמר זה ננסה לעזור לחיילים משוחררים להחליט בסוגיה שעומדת בפניהם.

חיילים משוחררים רבים, מתחילים בעבודות רבות שהשכר בהן מוגדר כשכר מינימום, כך שהמעסיק לוקח בחשבון שהעובד ייקח על עצמו את העבודה, הודות לעובדה שזו עבודה מועדפת. מה שהמעסיק לא לוקח בחשבון הוא, שלחיילים משוחררים רבים יש את האפשרות לעבוד בעבודות שאינן מוגדרות עבודה מועדפת, תמורת סכומים הרבה יותר גבוהים.

 

כמובן שאיננו אומרים שיש להתעלם ממענק עבודה מועדפת. מדובר על מענק גבוה שמאוד עוזר לחיילים משוחררים, בין אם לחסוך לטיול או לכל מטרה אחרת, אך כמו שנקרא בדוגמאות הקרובות, חיילים משוחררים לא מעטים מעדיפים לוותר על עבודה מועדפת מראש, או לחילופין לנסות וליהנות מכל העולמות:

  • אבטחה ושמירה - חלק מחברות האבטחה והשמירה מציעות סכומים גבוהים, מקצתן בסביבות 30 ש"ח ומעלה לשעה. כידוע, עבודות אבטחה ושמירה אינן נחשבות עבודה מועדפת, לכן חיילים משוחררים רבים, בעיקר קרביים הולכים להיות מאבטחים ושומרים ומעדיפים מראש לוותר על עבודה מועדפת, למרות אגב ששמירה ואבטחה נתפסת תדמיתי אצלנו כעבודה לחיילים משוחררים.

עם זאת, אסור לנו לשכוח כי קב"ט בבתי מלון עונה על שני הרצונות שלנו יחדיו. ראשית, מדובר על תפקיד שהשכר בו גבוה יותר מרוב התפקידים הזוטרים במלון, ומצד שני היא מוכרת עבודה מועדפת. לכן, אין להתפלא שחיילים משוחררים רבים מעדיפים את האופציה, ואם נודה על האמת, מדובר על אחד התפקידים היותר קלים והנחשבים בבית מלון.

  • פועלי ייצור ועבודות במפעל - דווקא עבודה יצרנית במפעלים, לא זוכה לעדנה מצד ציבור החיילים המשוחררים, למרות שמדובר על עבודה מועדפת. מפעלים רבים מציעים תנאים ממש טובים לחיילים משוחררים. השכר גבוה, התנאים הסוציאליים טובים, לרוב לא עובדים שבתות, מוכר עבודה מועדפת...אך זאת, עבודה במפעלים היא הפייבוריט אצל חיילים משוחררים. מדוע? כנראה בגלל העבודה הקשה יחסית.
  • מלצרים - אולי העבודה המזוהה ביותר עם אוכלוסיית חיילים משוחררים. אך אליה וקוץ בה, דווקא העבודה שמזוהה יותר מכל עם חיילים משוחררים, אינה נחשבת עבודה מועדפת. אכן?! בואו נעשה סדר בבלגן. עבודת מלצרות בבתי קפה, מסעדות, אולמות אירועים, אינה נחשבת עבודה מועדפת. נכון שיש בה טיפים, אך לא בכל מקום ולא תמיד זה גבוה, מה עוד שלעיתים שכר הבסיס נמוך מאוד והשאר מכוסה מטיפים. לעומת זאת, אם אתם חיילים משוחררים שהולכים לעבוד במלצרות בבית מלון, אתם יכולים ליהנות מכל העולמות, גם לעבוד במסעדות במלון, בלובי, באירועים, מקומות שבהם מקבלים טיפים, וגם לקבל מענק עבודה מועדפת מהמדינה. לא סתם, רוב רובם של החיילים המשוחררים שעושים עבודה באילת, עובדים כמלצרים.

 

אז מה עדיף לחיילים משוחררים, עבודה מועדפת עם שכר מינימום, או עבודה שאינה עבודה מועדפת אך עם שכר גבוה יותר?

כמו תמיד בחיים, התשובה נמצאת אי שם באמצע. ללכת לאבטחה בלבד, מבלי ליהנות ממענק עבודה מועדפת, זה אולי בסדר, אבל לא מושלם. בדיוק כמו ללכת לעבוד במלצרות במסעדה. אך אם תשכילו "לרקוד על שתי החתונות", כלומר גם למצוא עבודה טובה וגם ליהנות מעבודה מועדפת, זה הנתיב המומלץ אם מחפשים עבודה לחיילים משוחררים.

 


"עובדים באילת" ו"מועדפת בעיר" מוצאות עבודה לחיילים משוחררים ולחבר'ה צעירים ברחבי הארץ. חלק גדול מהעבודות מוגדרות עבודה מועדפת.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב