דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה של האיפור 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3511 פעמים ]

האיפור שכמעט כל אישה מורחת על עצמה בטבעיות לפני שהיא יוצאת מהבית בכל בוקר הוא חלק ממסורת ארוכה של תרבות איפור שמלווה את המין האנושי מזה אלפי שנים, מסורת שידעה תהפוכות והשפעות תקופתיות שונות עד שהגיע למראת האיפור של רבים מאיתנו.

 השימוש באיפור היה נפוץ עוד בתרבויות אנושיות ותיקות מלפני אלפי שנים ויש לכך עדויות רבות מתרבויות המזרח הקרוב (בבל, מצרים, יוון, רומא) והרחוק (יפן וסין). העדויות הראשונות נוגעות לרוב לאיפור למטרות פולחן, אותו מרח כוהן הדת על עצמו על מנת להעצים את הפולחן. מאוחר יותר מגיעים גם ממצאים על איפור ליופי לנשים ולגברים. במצריים העתיקה היו האיפור וקעקועי איפור חלק בלתי נפרד מהמראה של נשים וגברים ממעמדות האצולה והמלוכה ויש לכך תיעוד אפילו בהירוגליפים מסויימים שנשתמרו ובקברי החנוטים. גם בתנ"ך יש אזכורים לאיפור ולצבענים שונים ששימש לאיפור נשים. האיפור של העולם העתיק, כך מתברר, היה מורכב יותר משחשבנו וכלל את רוב התכשירים המשמשים אותנו עד היום : אבקות, משחות, בשמים ושמנים מבושמים ששימשו כקרם לחות ובחלק מהמקומות נעשה אפילו שימוש באיפור לעין (Eye Liner).

 האיפור היה כמובן יקר מאוד ונשמר לפולחן דתי ולבני המעמד הגבוה. עם השנים התחום התפתח והתגוון מאוד מבחינת סוגי החומרים ששימשו לאיפור : שמנים צמחיים ושמנים מהחי, דונג ושרף ומינרלים שונים. ממצאים ארכיאולוגית העלו מגוון עצום של כלי איפור עדינים ומדוייקים ומראות עתיקות – ציוד שמזכיר מאוד את מה שאנחנו מכירים היום ומעיד של תרבות שפע בחלק מהתקופות ההיסטוריות.

 איפור המשיך ללוות את ההיסטוריה האנושית במשך השנים, כשהוא תופס מקום מיוחד גם על בימות התיאטרון. בחלק מתרבויות המזרח הרחוק התפתח סגנון איפור ייחודי על בימות האומנות ובטקסים רשמיים של האצולה. מיותר לציין שמלכי התקופה העסיקו מאפרת צמודה.

 במחצית השניה של המאה ה-18 חוקקה בבריטניה תקנות נגד מריחת שפתון – בטענה שנשים מפתות גברים ונוהגות באופן מופקר באמצעות איפור. הייתה זו יריית הפתיחה בקרב על תדמית האיפור באי הבריטי, שהמתנגדים לו טענו שהוא ראוי רק לשחקניות ולפרוצות.

 כמה מאות שנים אחר כך, היום, האיפור ממשיך להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו, כשכמובן שיש הבחנה בין איפור המוני וזול לאיפור מעודן ואסתטי. מקצוע המאפרת הוא היום מקצוע מכובד ופעמים רבות משתלם ובארץ אפשר לבחור בית ספר לאיפור מתוך כמה בתי ספר מובילים וללמוד את המקצוע באופן רציני ובהמשך להשתלב כמאפרת ויועצת יופי, כמאפרת בהפקות קולנוע וטלוויזיה או בתיאטרון או כמאפרת אומנותית.

                                                                                                             

עבור נטשה דנונה - איפור מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב