דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכירות לעומת קנייה - היפוך מגמה בשוק הדיור האמריקני ב- 2011? אפיק הירדן 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 3044 פעמים ]

אמריקנים רבים מרוצים מרעיון השכרת הדירה לאחר שצפו בשוק הדיור מתפורר בשנים האחרונות. אך כאשר דמי השכירות עולים ומחירי הדירות ממשיכים ליפול, היפוך המגמה נראה באופק.

בשנת 2010, באזורים עירוניים רבים ברחבי ארה"ב, דמי השכירות זינקו כאשר מחירי הבתים נפלו, מה שהוביל ספקנים רבים לטעות לגבי החלום האמריקני, של בעלות בית.

אולי לא במפתיע, הגיוני יותר לשכור דירה בערים רבות בארה"ב מאשר לקנות אותן, על פי הנתונים האחרונים של "מודי'ס אנליטיקס". לאחר ירידת מחירי השכירות במהלך המיתון האחרון, מחירי השכירות ברחבי ארה"ב עלו בשנת 2010 בכ- 3% צנועים. עלייה זו מונעת בחלקה על ידי מספר שיא של בעלי בתים אשר חיפשו מגורים חדשים לאחר שבוצעו עיקולים על בתיהם. ברשימה העדכנית של "מודי'ס", של יחסי השכירות (המהווה את המחיר של בית טיפוסי מחולק בעלות השנתית של שכירת הבית), מתוך 54 אזורי מטרופולין בארה"ב, 39 נפלו לתוך קטגוריית "עדיף לשכור" - בערך באותה רמה שבה היו במשך השנה האחרונה.

מצב זה עלול להשתנות. הכלכלן הראשי של "מודי'ס", מארק זנדי, מצפה לשינוי המגמה בערים מרכזיות רבות בשנה הקרובה. זו תהיה התפתחות חיובית, מכיוון ששוק דיור בריא בדרך כלל מעביר את השכרת הבית לעומת בעלותו לבסיס מאוזן יותר.

"עד אמצע 2011, ובוודאי עד סוף שנת 2011, קניית בית תהא עדיפה משמעותית על השכרתו, ברוב חלקי ארה"ב", אומר זנדי.

מספר גורמים משמעותיים יהוו חלק ממשחק זה. האחד, מחירי הבתים צפויים לרדת עוד יותר, כאשר מספר כלכלנים צופים ירידה של 15% עד30%  השנה. תהליך זה עשוי להוות חדשות רעות עבור בעלי משקי הבית הנוכחיים, מחשש כי הנכס היקר ביותר שלהם עומד להפסיד מערכו עוד יותר. מצד שני, נוצר מצב בו קניית בתים הינה משתלמת יותר ולבסוף אף תגדיל את מכירת הבתים, במיוחד כאשר קצב בניית הבתים החדשים הוא הנמוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

רק בשבוע שעבר, "S&P/Case-Shiller", אינדקס למחירי נדל"ן, דיווח על ירידה של 0.8% במחירי הנדל"ן מאוקטובר 2009 – הירידה השנתית הגדולה ביותר מאז דצמבר 2009. ב- 18 מתוך 20 ערים ברחבי ארה"ב נרשמה ירידת מחירים בחודש אוקטובר. הירידה החלה בירידה של 2.1% באטלנטה, ואחריה ירידה של 1.8% בשיקגו ומיניאפוליס. בנוסף, שישה שווקים; כולל אטלנטה, מיאמי, טמפה פורטלנד ואורגון, הגיעו לרף המחירים הנמוך ביותר מאז אוקטובר, בו המחירים החלו לסגת.

ואכן, שוק הדיור ממשיך לסבול מהיצע עודף. למרות שמחירי השכירות צפויים להמשיך ולעלות בצניעות השנה, כנראה שהעלייה לא תהא חדה מדי. "צפו לירידות נוספות במחירי הבתים ויציבות במחירי השכירות", אומר זנדי.

בכל זאת, משוואת העלויות, בין השכרת וקניית בית בארה"ב, תהא תלויה, במידה רבה, בתנאי השוק הפרטי. למשל, בערים בפלורידה ואריזונה, אשר ממשיכות לחוות שיעורי עיקול גבוהים, נפילת מחירי הבתים והאבטלה הנרחבת, יגרמו לכך שקניית בתים תהא כלכלית יותר משכירתם, אומרת דייזי קונג, מטרוליה נדל"ן, ספקית נתונים מסן פרנסיסקו. בינתיים, השכרת בית תמשיך להיות משתלמת יותר מבחינה כלכלית באזורים בהם ישנה פעילות כלכלית ענפה, כגון; ניו יורק, אומהה וסיאטל.

בעוד שיתכן כי קנייה הינה אטרקטיבית יותר מהשכרה בשנה הנוכחית, האם ניתן להעריך מתי היצע הבתים העודף ידלדל? כלכלות משק הבית ישתפרו במעט השנה, אך המצב עדיין אינו יציב. כמו כן, תקנות ההלוואות, על משכנתאות חדשות, הודקו משמעותית וכלכלנים רבים טוענים כי ריבאונד בשוק הדיור צפוי ליפול לחסדי שיעור האבטלה, אשר צפוי להשתפר מעט, אך עדיין ירחף מעל 9%.

 

אפיק הירדן

http://www.citygarden.co.il/

אפיק הירדן


http://www.citygarden.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב