דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך זה שכולם מסכימים שזו השיטה הכי טובה - ולא משתמשים בה? 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2783 פעמים ]

הרי לכם חידה –

 מהי האסטרטגיה השיווקית שניתן להפעיל בכל עסק, ובכל זמן, היא יעילה יותר בהשגת לקוחות חדשים מכל שיטת שיווק אחרת, הלקוחות שהיא משיגה הם הלקוחות הטובים ביותר שהעסק יכול להשיג, ניתן להשתמש בה בהשקעה אפסית או בלי השקעה כספית בכלל, לא נדרשים שום אמצעים מיוחדים כדי להפעיל אותה, כולם מכירים אותה, כולם מסכימים שהיא האסטרטגיה הטובה ביותר  –

ובכל זאת כמעט אף אחד לא משתמש בה, כמעט אף אחד לא מדבר עליה, ואלו שעושים או מדברים עושים זאת באופן חלקי ולא יעיל?

 

התשובה היא שיווק מפה לאוזן. הפניות. השיווק שמתרחש כאשר מישהו (לרוב לקוח שלך) אומר למישהו אחר – "אני מכיר אותו, כדאי לך".

יש הרבה סיבות מדוע זו האסטרטגיה הטובה ביותר, ואלו הן רק כמה:

 

-          כשמפנים אלינו, זה בדרך כלל לא עולה לנו כלום ולא דורש עבודה.

-          לקוח שהגיע אלינו בעקבות הפניה עקף את רוב מכשולי האמון שמקשים על מכירה ללקוח חדש. האמון שהוא רוכש לזה שהפנה אותו מועבר גם אלינו, וכל מה שצריך כדי להצליח למכור זה לא לקלקל.

-          בהפניה יש אלמנט של הצהרת אמון ולקיחת אחריות, ולכן המחויבות אלינו מצד הלקוח שהפנה מתחזקת. יוצא שלא רק הישגנו לקוחות חדשים, גם שיפרנו את מצבנו מול לקוחות קיימים.

-          אם מפנים אלינו, זה בדרך כלל מעיד על כך שהלקוחות שכבר עובדים איתנו מרגישים שלעבוד איתנו זו עסקה טובה, וזה אומר משהו טוב על ההתנהלות העסקית שלנו.

 

ובכל זאת, נסו לפשפש בזכרונכם ולחשוב על כל האינטראקציות שהיו לכם בשבועות האחרונים עם עסקים בכלל, ועם עצמאים, פרילנסרים ובעלי מקצועות חופשיים בפרט. מתי בפעם האחרונה מישהו מאלו ביקש מכם להפנות אליו לקוחות?

לא בשבועות האחרונים? אז נסו להיזכר עוד אחורה. אולי לפני שלושה חודשים? חצי שנה? שנה? עדיין לא?

אני לא מופתע. שאלתי אנשים רבים, והתשובה היא כמעט תמיד אותה התשובה. אף אחד, אף פעם ככל שהם מסוגלים לזכור, לא ביקש מהם הפניה. וזו החמצה קשה של אותם בעלי עסקים, וזו החמצה קשה מצדכם אם גם אתם חוטאים באותו כשל ולא מבקשים הפניות מהלקוחות שלכם.

רוצה לדעת איך ליצור ולהפעיל מערך הפניות בעסק שלך עוד היום, ובלי להשקיע שקל? לחץ על הקישור וקבל באינטרנט, ללא תשלום, קורס וידיאו וכלים ליצירת מערך הפניות מהמאמן העסקי שמעיה דוד. שמעיה הוא מאמן בכיר ומשמש כסמנכ"ל תפעול באיק"א - האיגוד הישראלי לקואצ'ינג ולייעוץ ממוקד תוצאות. מחבר הספר "קואצ'ינג ניהולי מהיר" (אופוס 2009) ובעל ניסיון רב שנים באימון והכשרת מאמנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב