דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות ביטוח רכב 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2450 פעמים ]

ישנם שלושה סוגי ביטוחי רכב עיקריים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח החובה חייב להתבצע על כל רכב הנוסע על הכביש. זהו ביטוח המכסה נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונה. הביטוח יכסה לא רק את נזקיו של הנהג, אלא גם של הנוסעים ששהו עימו ברכב בזמן התאונה וגם את מי שנפגעו מהתאונה ולא שהו ברכב. שני הביטוחים הנוספים, כאמור לעיל, אין כל חובה לעשותם, אולם, כפי שיפורט לעיל, חשוב מאד לרכוש אף את הביטוחים הללו. להבדיל מביטוח החובה, תביעות ביטוח רכב המסתמכות על פוליסות ביטוח מקיף וצד ג', יוגשו בגין נזקים שנגרמו לרכוש. כך, ביטוח מקיף מכסה את בעליו בגין נזק שייגרם לרכבו בתאונה עם רכב אחר וביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שייגרמו לרכבו של אדם אחר על ידי בעל הביטוח, כתוצאה מתאונה שאירעה ביניהם.

        

ניתן לומר כי למרות שביטוח החובה הוא ביטוח הרכב היחיד שחובה לעשותו, חשיבות רכישת שאר ביטוחי הרכב הינה רבה גם כן, שכן רוב התאונות בהן מעורבים כלי רכב, מובילים לנזקים ברכוש, אשר עלות כיסויים הינה גדולה ועלולה להותיר "חור" בכיסו של אדם שלא ביטח את ריכבו בביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

          

על פי ההגדרה של כל סוגי הביטוחים, יתקבלו תביעות ביטוח רכב ובעקבות כך יינתן הכיסוי הביטוחי, רק במקרה שארעה תאונה. לכאורה, ההגדרה של המונח תאונה הינה פשוטה וברורה. חוק  פיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי על מנת שתאונה תוכר ככזאת נדרש כי יתקיימו מספר תנאים: בין היתר צריך להוכיח את התקיימותו של אירוע תאונתי שגרם לניזוק נזק גוף או נזק נפשי, עקב שימוש ברכב מנועי שנעשה למטרות תחבורה. הפסיקה עסקה רבות בשאלות מהו שימוש, מהו רכב מנועי ומהן מטרות תחבורה. לפי כך, כאשר רוצה הנזיוק לדרוש פיצוי בגין הנזק הגופני או הנפשי שנגרם לו עליו להוכיח את התקיימותן של כל הנסיבות האמורות. הוכחת הנסיבות, על פרשנותן ההלכתיות השונות, חייבת להיעשות באמצעות עורך דין המתמחה בסוג תביעות ביטוח רכב בכלל, ובסוג תביעות על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בפרט.

           

יתר על כן, עורך דין המתמצה בסוג התביעות הנזכר לעיל, יבהיר ללקוחו כי אף אם לא מתקיימות כל הנסיבות המקיימות את ההגדרה של תאונה בחוק, הרי שקיימות חזקות בחוק, לפיהן יראו את הניזוק כמי שנפגע בתאונת דרכים.

           

על אדם אשר חווה תאונת דרכים, על פי הגדרתה בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לתעד את נזקי הגוף והרכוש שנגרמו כתוצאה מהתאונה, זאת על מנת שבהגשת תביעות ביטוח רכב יהיו הנזקים נהירים וברורים. יתר על כן, על המעורב בתאונה לקחת פרטים אישיים של כל מי שהיה מעורב בתאונה (כגון: שם מלא, מספר פוליסת הביטוח, מספר רישיון), כך שהגשת תביעות ביטוח רכב תיעשה בצורה היעילה ביותר וחברות הביטוח לא יעקבו את מתן הפיצוי. יובהר כי במקרה שבו הנהג צריך להפעיל ביטוח צד ג' (כאשר ריכבו גרם נזק לרכושו של צד ג', למשל) אין למסור דבר מלבד פרטים אישיים, וודאי שלא להודות בעובדות הקשורות לאירוע ו/או להסכים לתשלום כלשהו.

האמור לעיל נועד לשם קבלת מידע משפטי ראשוני ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני אצל עורך דין פרטי לשם בחינת נסיבות המקרה ועיון במלוא המסמכים. 


לקבלת ייעוץ משפטי פרטני באפשרותכם ליצור קשר בטל' 03-5117722




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב