דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לקמבודיה - בעומק מקדשי אנגקור 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2734 פעמים ]

 

קמבודיה

קמבודיה היא ארצו-מולדתו של העם הקמרי. בירתה של קמבודיה היא אנגקור, שהייתה עיר תרבות ואמנות מרכזית בין המאות 9-13 לספירה. בשנים שלאחר מכן שקעה קמבודיה והתקיימה תחת חסותן של שכנותיה, תאילנד ווייטנאם. במאה ה-19 הגיעו אל קמבודיה צרפתים שהפכו את קמבודיה למושבה צרפתית. במהלך מלחמת העולם השניה, נכבשה קמבודיה על ידי היפנים, ולאחר שאלה הובסו חזרה קמבודיה לידי הצרפתים. קמבודיה קיבלה את עצמאותה בשנת 1954.

בשנת 1976 התרחשה בקמבודיה אחת הטרגדיות והפשעים הגדולים של עת המודרנית. בקמבודיה התחוללה מלחמת אחים עקובה מדם שהסתיימה בהרעבה וברצח של כחמישית מהעם הקמבודי. מי שמגיע לטיול בקמבודיה בימים אלה, יכול לראות עדויות לרצח המזעזע  במוזיאון ששימש באותו זמן ככלא המרכזי. כיום השלטון בקמבודיה הוא מונרכיה חוקתית.

שטחה של קמבודיה משתרע על 180 אלף קמ"ר. קמבודיה מישורית ברובה. קמבודיה מתחלקת לשלושה אזורים הרריים – הגבול הצפוני  הגובל בתאילנד, דרום מערב קמבודיה וצפון מזרח קמבודיה. התרבות וההיסטוריה הקמבודית הושפעו רבות מהגישה לנהרות ומקורות המים האחרים באזור.

קמבודיה נשענת על חקלאות ברובה. ותושביה מתפרנסים בעיקר מאורז ומדיג. התעשייה מפגרת משכנותיה מכיוון שעד 1989 קמבודיה נשלטה בידי וויאטנם שלא פיתחה בקמבודיה תעשייה. כיום, רוב התעשייה הוא ענף הגומי הגולמי. בשנים האחרונות, גם התיירות בקמבודיה החלה לתפוס נתח ניכר מהתוצר הלאומי.

טיול לקמבודיה חייב לכלול את המקדשים העתיקים בסיאם ריפ, מקדשי אנגקור המפורסמים. המקדשים העתיקים של קמבודיה מחולקים לשני אזורים – באזור אחד המקדשים של אנגקור פזורים ביערות הגשם, ואילו באזור השני מרוכזים מקדשי אנגקור בשטח מצומצם יחסית.

מומלץ ביותר לשלב במהלך טיול לקמבודיה גם ביקור בעיר הבירה של קמבודיה, פנום פן. טיול בעיר הבירה של קמבודיה יחשוף בפני המטיילים בקמבודיה את המתח בין הישן והחדש, ואף את ההבדל העצום בין עוני לעושר הקיים בקמבודיה. אפשר לשלב בטיול זה גם גיחה לעיר הבירה הראשונה של קמבודיה, כ-40 ק"מ צפונית לעיר הבירה הנוכחית. אם אתם מעוניינים לראות כפרי דייגים קטנים, תוכלו לראות זאת מדרום לעיר הבירה של קמבודיה.

אם היסטוריה מודרנית מעניינת אתכם, מומלץ ביותר לשלב במהלך טיול לקמבודיה גם ביקור במוזיאון, המציג את מאורעות התקופה המזעזעת של המאה ה-20. לאנשים עם לב לב חלש מומלץ לדלג על הביקור ב"מוזיאון השואה" של קמבודיה.

תחילת נובמבר היא תקופה נפלאה לטיול בקמבודיה בעת פסטיבל בון אום טוק. זו חוויה צבעונית וססגונית המומלצת מאין כמוה לכל מי שרוצה לערוך טיול בקמבודיה.

 

 

מרום תעופה מציעה ללקוחותיה המתכננים חופשות ונסיעות לחו"ל את החופשה המושלמת: מגוון טיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים ליעדים ומדינות רבות מסביב לעולם: טיולים פרטיים, טיולים מאורגנים, טיולי משפחות, כרטיסי טיסה, דילים מבצעים ועוד כי מי לא רוצה קצת חופש לפעמים?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב