דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדורגל בברצלונה, חוויה בלתי נשכחת 

מאת    [ 05/01/2011 ]

מילים במאמר: 978   [ נצפה 3535 פעמים ]

כל חובב כדורגל יודע שכדורגל באירופה הוא לא רק משחק ספורט, אלא ממש סוג של אירוע תרבותי. קחו לדוגמא את הכדורגל באנגליה עם ליגת הפרמייר ליג המצוינת, הקבוצות המוכרות של לונדון (צ'לסי, ארסנל ו טוטנהאם הוטספר), את מנצ'סטר יונייטד כמובן ואת האצטדיונים המפורסמים. קחו לדוגמא את הכדורגל באיטליה והקבוצות המצוינות שבה, אם זה ברומא, בנאפולי או ביובנטוס. וקחו לדוגמא אפילו את הליגה הגרמנית עם קבוצות חזקות כמו דורטמונט, הרטה ברלין ובאיירן מינכן או הליגה ההולנדית עם הקבוצה המפוארת של אייאקס אמסטרדם. בכל הליגות האלו, וגם בעוד נוספות, החגיגה מתחילה כבר בדרך לאצטדיון ביום המשחק ונמשכת הרבה אחרי שריקת הסיום (אצל הצד המנצח כמובן) בפאבים השונים שבכל עיר.

 

בלי לזלזל באף אחת מהליגות הבכירות באירופה ובלי לזלזל באף אחת מקבוצות הפאר האירופאיות שבהן, נדמה שבשנים האחרונות שכשמדברים על כדורגל אירופאי ובפרט על קבוצה אירופאית מצטיינת, עולה שמה של קבוצת הכדורגל פ.צ ברצלונה כקבוצה הבולטת מעל כולן.

 

בזכות הקבוצה ושחקניה ובזכות הכדורגל האיכותי והמהנה שהיא מציגה, צפייה במשחק כדורגל בברצלונה היא חוויה אמיתית, ובין אם אתה אוהד הקבוצה ובין אם אתה ממש לא אוהב כדורגל, צפייה במשחק נחשבת כבילוי לכל דבר.

 

אז כאמור, כשאומרים כדורגל בברצלונה, בעצם מתכוונים למועדון כדורגל ברצלונה (FC Barcelona). המועדון שנוסד כבר ב-1899 הפך במשך השנים למוסד קטלוני כה ידוע ולכן המוטו שלו הוא "יותר ממועדון".

הקבוצה, אשר משחקת באצטדיון קאמפ נואו (Camp Nou) המפורסם, אחד ממקדשי הכדורגל הידועים בעולם, היא אחד מסמלי הספורט וסמליה של העיר ברצלונה בכלל.

 

כדי לא להפלות ולא לקפח אף אחד מאוהדי הכדורגל, חייבים להזכיר שבעיר ישנה גם קבוצת כדורגל נוספת, הלא היא קבוצת אספניול (Espanyol), המשחקת באצטדיון האולימפי שבעיר, אסטדי אולימפיק דה מונז'ואיק (Estadi Olimpic de Montjuic).

אך עם כל הכבוד לקבוצת אספניול, אין מה להשוות בכלל ולכולם ברור מי היא הקבוצה המזוהה עם העיר.

זוהי קבוצת ברצלונה, הקבוצה הכל כך ידועה בשמה המקוצר בארסה, שלה קהל אוהדים עצום בכל העולם ושהיא בעלת תארים כה רבים והישגים אדירים.

 

כל חובב כדורגל ממוצע, ובוודאי כל אוהד מושבע של הקבוצה, יוכל לכתוב ולספר לא מעט על הקבוצה: על שחקנים ומאמנים מפורסמים רבים שעברו במשך השנים במועדון, על משחקים היסטוריים, משחקי דרבי, היריבות הגדולה עם ריאל מדריד, על תארים והישגים, על האצטדיון ועל המוזיאון שבו ועוד.

 

כמי  שמגדיר את עצמו כחובב ספורט וכדורגל, אך אינו אוהד מושבע של הקבוצה, אני סבור שהליכה למשחק כדורגל בעת ביקור בברצלונה היא כמעט חובה. זוהי אחת מאפשרויות הבילוי היותר טובות ומלהיבות שיש לעיר הנפלאה הזו להציע. זוהי אפשרות בילוי מצוינת לאחד הערבים וגם מי שאינו ממש מתעניין חייב לראות כדי להאמין למראה הסדר המופתי והאווירה באצטדיון קאמפ נואו המדהים.

 

קשה לתאר את ההרגשה כשאתה אחד מ- 100,000 איש, הממלאים את האצטדיון. מרביתם הם אוהדים "שרופים" של הקבוצה, המגיעים בקביעות למשחקיה ומעודדים ללא הפסקה, בשירים את אליליהם על כר הדשא. אין דברים כאלו בארץ!!!

 

אצטדיון קאמפ נואו  הוא אחד האצטדיונים הגדולים בעולם והחוויה בו עצומה, נוכח הקסם, הגודל והאווירה שמשרה הקומפלקס המדהים הזה. ההגעה אליו והפיזור ממנו לאחר משחק נוחה למדי, הודות למערכת התחבורה הציבורית המצוינת שבעיר.

 

יש גם אפשרות לערוך סיור (בתשלום) באצטדיון. הסיור כולל ביקור במקומות הישיבה, ביציע הכבוד, במלתחה, בחדר התפילה, שמיועד לתפילה לפני המשחקים, וכן ביקור במוזיאון הקבוצה. המוזיאון מציג את נקודות השיא והזוהר בדברי ימי המועדון כמו גם את שלל המדליות, הגביעים והפרסים.

 

למרות שמחיר הכרטיס אינו זול ולמרות שקרוב לוודאי שתשבו במרומי אחד היציעים ותראו את כר הדשא רק מרחוק (יש מסכי ענק בצדי המגרש), צפייה במשחק כדורגל בקאמפ נואו היא חוויה אדירה.

אל תחמיצו, בדקו את לוח המשחקים בטרם תגיעו לעיר ונסו לשלב אותם כבילוי בטיולכם.

שימו לב, כרטיסים למשחקיה של קבוצת ברצלונה רצוי מאד לקנות מראש (אפשר דרך האינטרנט), שכן רב רובם של המושבים הם מנויים.

המדריך למטייל בעולם - פורטל תיירות המרכז מידע רב, טיפים והמלצות למבקרים במגוון יעדים פופולאריים ברחבי העולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב