דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איביי (eBay) הדור הבא 

מאת    [ 07/07/2007 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 3205 פעמים ]

את מהפיכת האינטרנט בכלל והמסחר האלקטרוני בפרט ניתן להשוות למהפכה התעשייתית, כשם שעיסוקים וצורות חיים השתנו כתוצאה מהתיעוש כך גם חברות, ארגונים ויזמים שלא יעמדו בקצב השינוי עשויים להיעלם מן העולם. כל חברה העוסקת במסחר וטרם עדכנה את עסקיה ברשת, צריכה להזדרז לעשות זאת, שכן עשויים לצוץ עד מהרה מתחרים חדשים ומעודכנים שיעשו זאת יעיל יותר, זול יותר ובאפס זמן.

מסחר אלקטרוני הינו תהליך בו שני צדדים מבצעים טרנסקציה עסקית דרך האינטרנט או כל סוג אחר של רשת מחשבים. כלומר אם העסקה נעשתה באמצעות מחשב ומוסכם בין הצדדים להחליף כסף תמורת סחורה (ולא משנה אם הטרנסקציה היא בין חברה לחברה או בין בית עסק ליחיד או בין יחיד ליחיד), נמדדת כתהליך אשר נקרא מסחר אלקטרוני. (גם אם הוחלפו מוצרי מידע דיגיטאליים או ווירטואליים).

תהליך זה כולל את כל הצעדים של מסחר רגיל, כגון שיווק ופרסום, ניהול הזמנות, מכירות קמעוניות, שירות לקוחות, גבייה וכו'. בגלל שלמות התהליך דרך האינטרנט משתמשים היום במושג e-Business דהיינו - עסק אלקטרוני, במקום e-Commerce שהוא סחר אלקטרוני.

היתרונות לקיום מסחר אלקטרוני על פני מסחר מסורתי הלכו וצברו תאוצה ממשית עם השנים, כמו: חיסכון אדיר בשיווק ופרסום, זמינות ונגישות מכל מקום, גישור על פערים גיאוגרפיים, עלויות החזקה ותפעול נמוכות יותר, הצגת מגוון מוצרים מבלי להחזיק מלאים, חיבורים עסקיים עם שותפים פוטנציאלים, חווית קניה ומכירה, שרות לקוחות מהיר, נאמנות לקוחות ויחסי גומלין. החשיפה דרך ערוץ האינטרנט מאפשרת בניית אסטרטגיית שיווק טובה יותר וממוקדת, שיווק מהיר, העברת מידע או מוצרים דיגיטאליים בזמן אמת ומניעת אובדן פלח שוק למתחרים.

נכון להיום הקניון הגדול ביותר בעולם עם מחזור אדיר של 41 מיליארד $ - הינו זירת המסחר eBay. בארה"ב לדוגמא, האתר eBay כבר מזמן לא עוד אתר מכירות. האמריקאי הממוצע יודע שכל מה שחפץ הוא ואף נדיר למצוא הוא ימצא בשניות ובזול. eBay הוא קודם כל מקום מעולה כדי לקנות בו. הקנייה בטוחה, מערכת הפידבקים מציגה את המוניטין וההיסטוריה של כל מוכר ובשני קליקים המוצר בדרך אליך.

נתון מעניין הוא; נכון לספטמבר 2006 קיימים למעלה מ- 800,000 סוחרים אשר מתפרנסים מהאתר, אותם הסוחרים מוכרים ליותר מ- 320 מיליון צרכנים רשומים באתר ואת זה אי אפשר לקחת ל-eBay. לחברות החזקות בעולם האינטרנט כמו Google, Yahoo, Microsoft אין את מאות המיליונים שמגיעים מדי חודש לבצע רכישה אחת או יותר באתר eBay, זהו חלומם הרטוב של כל תאגידי האינטרנט.

כמו בכל תחום, התופעה מגיעה לישראל באיחור, לצערנו ישנן לא מעט מכשלות עבור המשתמש הישראלי אם והוא חשק לסחור באתר, לדוגמה: PayPal - חברת הסליקה של eBay עדיין לא עובדת עם בנקים ישראלים, מה שמצריך כל מוכר ישראלי שצבר כספים ב- PayPal לפתוח חשבון בנק שעובד איתו (בנק אמריקאי) ולהעביר דרכו את הכסף לארץ. אם לא נמצא פתרון שכזה תמיד ניתן לממש את הכסף שנצבר ב- PayPal ברכישת מוצרים ב- eBay. את כל המכשלות ניתן לפתור ולעקוף אם לומדים את הנושא בצורה מסודרת ע"י מדריך מוסמך.

בגלל מורכבות האתר והמידע האין סופי שנמצא בו, מגוון דרכי המכירה והאסטרטגיות, ריבוי הזירות שניתן לבצע בהן מכירות והסכנות הרבות הטמונות למשתמש הישראלי - על המשתמש הישראלי ללמוד בחוכמה את טכניקות הסחר היעילות ביותר עבורו באתר אי ביי.

אם פעם אמרו "אם אין לך אתר אינטרנט אזי - אתה לא קיים" אז היום כבר אפשר לומר "אם אתה יצרן, אומן, אספן או יזם ואין לך חנות ב-eBay - פשוט חבל לך על הזמן" .

החשיפה בערוצי השיווק של eBay תביא למאות אלפי צפיות בעמודי המכירה, עם מעט טכניקות וטריקים (שהישראלי תמיד אוהב) ניתן לפגוע בקשת רחבה של חיפושים, להתבלט על פני המתחרים, להופיע בשעות השיא ולהגביר אמניות ומכירה ובכך למקסם המכירות ואף להתחרות במוכרים הוותיקים. כיום בישראל המודעות הולכת ותופסת תאוצה ולכן כבר ניתן לראות (דרך החיפוש המתקדם) כמה ישראלים שאפשר להתגאות בהם ע"פ כמות המכירות שלהם.

המוח היהודי אולי קצת איחר להגיע לזירת המסחר מספר 1 בעולם, אבל אין ספק שהישראלי עוד יעשה חייל וישאיר חותמו היכן שמיליוני אמריקאים רק יחלמו... מי ייתן ומדינת ישראל תעודד מסחר באינטרנט ובכך ימצא פתרון לאלפי המובטלים במשק ופתרונות תעסוקה לתושבי הפריפריות. המסחר ב-eBay לפעמים נראה כל כך קל שאולי בגלל זה הומצא המשפט : "It's too good to be through

אסי הוא בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י (מרכז טיפוח יזמות).
קורס אי ביי



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב