דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ה-IT מאיץ חדשנות 

מאת    [ 04/07/2007 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 3927 פעמים ]

המסר העיקרי הוא - שילוב בין יצירתיות וטכנולוגיה יכול לשפר את רווחי הארגון ולהאיץ אותו להגיע לפסגות חדשות.


בעולם גלובאלי ושטוח, שבו כולם מחוברים לכולם, החדשנות הופכת למרכיב הנסתר, שיוצר את ההבדל בין ארגון מצליח לארגון שנכחד ונעלם. עולם המחשוב הפך למאיץ צמיחה ארגוני והוא מהווה תשתית שעליה ניתן להלביש רעיונות יצירתיים חדשנים, בדרך להצלחות עסקיות.

"ההכרח הוא אבי ההמצאה" - משפט זה שנכתב לפני שנים רבות, על ידי אפלטון, תקף בעולם העסקי התחרותי של היום, יותר מתמיד. מי זוכר את העולם ללא המייל, ה-SMS או הגלישה באינטרנט (קח רגע לאתנחתא ונסה להיזכר).

יתרה מזאת, נסה לדמיין עסק שאינו משתמש כיום במחשוב? דוגמאות אלה, על קצה המזלג, ממחישות את תרומת המחשוב לחיינו, שמתבססת רובה ככולה על חדשנות.

טכנולוגיות המידע מאפשרות כיום להציע שירותים חדשים, לתת יותר ערך לשירותים קיימים ולספק שירותים בדרכים יעילות יותר, ובכך להגדיל את שולי הרווח של הארגון.

לשחק באבני הבניין

הטכנולוגיות גם מאפשרות להציע שירותים בכל מקום וזמן, להציע שירותים בזמן מסוים (למשל, מבצע שמאפשר לחייג שעה ביום בחינם), להציע שירותים במקום מסוים (כהצעת קופון הנחה שמופץ ב-SMS ללקוחות שנמצאים בקניון מסוים) ובאופן רחב יותר, להתאים הצעות "תפורות" למאפיינים ספציפיים של קבוצות אוכלוסיה או לקוחות מסוימים.

כאשר מסתכלים כיום על הקשת הרחבה של הטכנולוגיות החדשות כמו: פס רחב שמאפשר העברת טכנולוגיה מגוונת למספר רחב של יחידות קצה, IP כתשתית אחידה להעברת מסרים מכל מקום לכל מקום, RFID שמאפשר לתייג ולזהות כל פריט, SMS קצר ותכליתי ככלי זריזי להעברת הודעות, שימוש ב-GIS או בתאים הסלולאריים שמאפשרים לזהות מיקום, נראה שלכל בעל דמיון, יש אין סוף אבני משחק, לקדם חדשנות.

השילוב של יצירתיות עם טכנולוגיה, יכול להיות "נוסחת הזהב" שתחלץ ארגון מקשייו או שתעצים ותאיץ ארגונים לפסגות חדשות. לאנשי המחשוב שאמונים על האפשרויות וההזדמנויות שטמונות בטכנולוגיה, יש יתרון של ממש בקידום החדשנות בארגון.

תרומת הטכנולוגיות

כך יכול המחשוב לשמש כבסיס לחדשנות בתחומים רבים ולהוסיף לארגון ערך עסקי. שימוש נבון במחשוב יעזור לארגון בכל תחום (ייצור, שיווק, קמעונאות, סיטונאות, מסחר, שירותים). במספר תחומיים תרומתו בולטת במיוחד: ייעול שירות הלקוחות, הצעת מוצרים ושירותים בדרכים חדשות ופרסום יעיל וזול. המעבר הצפוי ל-SOA בשנים הבאות, יאפשר לארגונים לקדם חדשנות בזמן אמיתי ולשתף בתרומת הטכנולוגיה את כלל אנשי הארגון.

מסקר מנמ"רים שערך מגאזין CIO, ניתן ללמוד, שב-56% מהארגונים קיים צוות האחראי (בין השאר) על ריכוז רעיונות חדשניים. 59% מהמנמ"רים סבורים שמציאת רעיונות עסקיים המשלבים חדשנות מחשוב, מהווה חלק ניכר מתפקידם בארגון. 70% מהמנמ"רים אמרו, שהתחום העיקרי הנהנה מחדשנות טכנולוגית בארגונם, הוא תחום שירות הלקוחות.


סיכום

חדשנות טכנולוגית היא דרך לזכות ביתרונות עסקיים, כאשר למנהלי המידע צריך להיות בכך חלק מרכזי ופעיל. מי שיפנים ויישם זאת, עשוי לגלות שמדובר בהזדמנות מיוחדת להראות תרומה ותוצאות, ובכך לקדם את הארגון, כמו גם להתקדם בעקבות זאת, באופן אישי.


מה הכי מעניין בתחומי החדשנות ב-IT?

1. מה הם הכיוונים המבטיחים למינוף חדשנות במחשוב, לייעול עסקי?
2. כיצד משקיעות ספקיות המחשוב הגדולות בחדשנות?
3. איך מציגים את התרומה לחדשנות של ה-IT להנהלה?
4. כיצד לקדם יצירתיות בארגון כמפתח לקידום חדשנות?
5. כמה כדאי להשקיע בחדשנות ומהן ההשלכות הכלכליות של השקעות אלה?


התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם ה-IT מאיץ חדשנות.

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=800

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944

תגיות: IT ,pCon, מחשבים, ניהול, עסקים
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.

www.pCon.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב