דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זו רק אלרגיה 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 1418   [ נצפה 3793 פעמים ]

  לא פעם אני שומעת את המשפט שבכותרת. אצל חלק רחב בציבור גם היום עדין רווחת הדעה כי אלרגיה היא סוג של מכה משמיים, תופעה לא נעימה, לפעמים מאד מטרידה, שצריך ללמוד לחיות איתה.

חלק מהסובלים מהתופעות האלרגיות יודעים ממה הן נגרמות ומה מעורר אותן, אך רוב הסובלים "אינם יודעים מה נפל עליהם" ובעצם מתמודדים עם התופעות כשהן מגיעות. "כאשר יש לי אלרגיה אני הולך לרופא, לוקח אנטי היסטמין או משהו אחר.....  ובסוף זה עובר עד הפעם הבאה".

כמעט אותה התייחסות קיימת אצל הורים רבים גם לגבי תופעות אלרגיות אצל תינוקות וילדים. מידי יום אני שומעת משפטים כמו: "הילד מכוסה בפריחה מעצבנת ומגרדת ושום משחה לא עוזרת", "הילד כל הזמן מנוזל והרופא אמר שזו אלרגיה", "הילד חולני הוא נדבק מכל וירוס שמסתובב בשטח", "הילד כל הזמן משלשל  ומקיא", "הילד הזה ממש לא רוצה לאכול כלום", "הילד משגע אותנו ולא ישן בלילות", "הילד לא מסוגל לשבת רגע בשקט" ועוד עשרות סיפורים שונים ומשונים.

לגבי רוב התלונות האלה קיים גורם עיקרי אחד והוא התגובה האלרגית לרגישויות  שונות של הילד היקר, הפרטי שלנו.

 אז מהי בעצם התגובה האלרגית?

התגובה האלרגית הינה תגובה קיצונית וחריפה של המערכת החיסונית של כל אחד מאיתנו למגרים שונים (אלרגנים) אשר אליהם נחשף הגוף. החשיפה יכולה להיות בכל סוג של מגע. מגע פיסי חיצוני, כימי-תזונתי באכילה ובשתייה או במגע עם חומרים הנשאפים במהלך הנשימה. מהניסיון האישי שלי ושל אחרים העוסקים בתחום האלרגיה, אני יכול לדווח כי בני האדם, בכל גיל ומצב, עלולים להיות רגישים לכל חומר איתו הם באים במגע.

חלק מהעוסקים ברפואה על גווניה השונים מודעים כבר היום לכך שהאלרגיה על סיבוכיה הם בעצם "המחלה של שנות ה-2000".

 בעיות אלרגיה והטיפול בהן הולכות ומחריפות מעשור לעשור בעיקר בגלל חשיפה הולכת וגוברת לאלרגנים ולמגרים חדשים. מגרים ישנים וחדשים המצויים במזון ובמים אותם אנו צורכים, כמו אלה המפוזרים באוויר אותו אנחנו נושמים. אלרגנים אשר בחלקם הם תוצרים של הרס מערכות סביבתיות, תוצאות של פגיעות אקולוגיות קשות על ידי חומרים כימיים רבים אשר הינם חלק מההתפתחות הטכנולוגית האנושית בת זמננו.   

 

 

 

הייתי מאד שמחה לתקן את כל הדורש תיקון במערכות השונות ובעולם בו כולנו חיים היום.

מאחר ואני מודעת לבעייתיות הרבה של התמודדות מול כל העולם ולמגבלותיי כיחידה החלטתי לפעול, לסייע בהקלה ובריפוי אנשים,  במסגרת התחום הרפואי בו אני עוסקת.

בתפיסת האלרגיה שלי ושל שיטת NAET בה אני עוסקת בטיפוליי ברגישויות ובאלרגיות

( NAET-Nambudripad Allergy Elimination Techniques)

קיים הסבר הגיוני ופשוט לתופעות שתוארו.

 

לכל אחד מאיתנו, בכל גיל, ישנה סביבה אנרגטית, אלקטרו מגנטית, האופיינית לו.

הדבר נכון גם לגבי כל חומר אשר בא איתנו במגע. גם לחומר יש סביבה אנרגטית משלו.

כאשר הסביבות מתאימות זו לזו אנו יכולים לקלוט את החומר החיצוני וליהנות ממנו ומיתרונותיו. אך כאשר האנרגיה של החומר מנוגדת ומפריעה לסביבה האנרגטית של גופנו אז מתרחש משבר ונוצרת פעולת דחייה. מערכת החיסון שלנו פועלת באופן ישיר ובדרך כלל באופן מיידי, על מנת לדחות ולסלק את החומר המזוהה כמסוכן וכמפריע.

   כדוגמה לכך ניתן לתאר אכילת ביצה. אם גופנו מזהה את הביצה כחומר טוב ומועיל אזי ההרכב התזונתי של הביצה יוכל לתרום לגופנו את יתרונותיו כאשר נאכל אותה ובכך גופנו יתחזק. אך כאשר הגוף מזהה את הביצה כגורם מפריע,כאלרגן,אזי מה שיקרה הוא שאכילת הביצה תפעיל את מערכת החיסון על מנת להתנגד לביצה.

מה שיקרה בדרך כלל הוא שנפתח תופעות שונות הקשורות ברגישות לביצה ולרכיביה: לחלבון,לחלמון,לעוף,לנוצותיו ואפילו לתרופות שאותו עוף קיבל. למשל לתרופה האנטיביוטית טטרציקלין.

מגוון התופעות שנגלה בעקבות רגישות לביצה אצל ילדים הוא רב. חוסר רצון לאכול ביצים ומאכלים המכילים ביצים, כאבי בטן, שלשול והקאה ועד לרגישות גבוהה המתבטאת בתגובה אלרגית קשה לחיסונים אותם מקבל הילד כבר בשנת חייו הראשונה.

 

כאשר אנו מדברים על הפרעות הנגרמות בגלל סביבות אנרגטיות בלתי מתאימות, אנו מדברים על הפרעה בזרימת אנרגיה בגוף. תפיסה זו היא תפיסת החיים של הרפואה המזרחית המתרכזת בזרימת האנרגיה במסלולים (12 המרידיאנים) המרושתים לאורך ולרוחב הגוף ומאפשרים מערך זרימת אנרגיה שוטפת ורציפה לאיברים.

כאשר אין הפרעה בזרימה לאורך המרידיאנים אנו חיים ללא מחלות ומכאובים.

הצרות מתחילות כאשר נגרמת הפרעה ברצף הזרימה או בעוצמתה במסלול אחד או יותר.  

כמו בכל פקק תנועה גדול , נוצר לחץ רב השואף להשתחרר באזור החסימה. עומס יתר זה מתבטא בשלב ראשון בתחושת כאב. באם לא תשחרר החסימה במהירות וזרימת האנרגיה

לא תחודש או תהיה איטית , תהפוך התופעה לכרונית ובחלק מן המקרים גם למחלה המתרחשת לאורך אותו מסלול אנרגיה פגוע. מחלה אשר תכלול גם פגיעה במערכת האיברים אשר מקבלים אספקת אנרגיה מאותו מסלול. 

 

כאשר אנחנו מתעלמים מגורמי הרגישות אנו מאפשרים קיומה של התגובה האלרגית.

תגובה חריפה זו של מערכת החיסון, באם תתקיים לעיתים קרובות או לאורך זמן רב,

תגרום למספר תופעות. הראשונה שבהן היא כמובן אי הנוחות והסבל הרב הנגרם לאיכות החיים בזמן התגובות האלרגיות. השנייה , החלשות של המערכת החיסונית על רקע גרויי יתר .

השלישית היא התפתחות מצב שבו מערכת החיסון האישית, הפרטית  שלנו מתחילה לזהות גם אותנו כגורם זר, גורם אותו צריך לתקוף. אז מדברים ברפואה על קבוצת המחלות האוטואימוניות. מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת ופוגעת במערכות הגוף הנושא אותה.

 

תופעות הרגישות והתגובות האלרגיות גורמות אי נוחות וסבל רב ללוקים בהן, אך מעבר לכך צריך להיות מודעים לעובדה שחוסר טיפול נאות בגורמי הרגישות והאלרגיה גורם למחלות שונות.

 

הרפואה הקונבנציונאלית מאבחנת תגובות אלרגיות בכמה דרכים וברמות דיוק שונות.

ברוב המקרים, לאחר שלב האבחון,הטיפול עצמו כולל הימנעות ממגע ומשימוש בחומר

אשר נמצא כגורם לרגישות. גישה זו טוענת ובצדק  שעל ידי הימנעות ממגע או משימוש באלרגנים נוכל למנוע את הגירוי המזיק. נכון הדבר אך קשה מאד לביצוע.

לא אחת אני פוגש אנשים שעברו סוגים שונים של אבחוני אלרגיה, אשר בעקבותיהם קיבלו רשימה בלתי אפשרית של חומרים ומזונות שמהם עליהם להימנע.

החל ממזונות אשר הימנעות מלאה מהם מהווה פגיעה קשה בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים וכלה במזהמים סביבתיים מהם בעצם כמעט ובלתי ניתן להימנע.

 

שיטת NAET לאבחון ולטיפול באלרגיה הינה שיטה הוליסטית ובלתי חודרנית

לאבחון מדויק ולטיפול ברגישויות ובאלרגיות. תוך שימוש בשיטת NAET ניתן לאבחן ולטפל בכל גיל וברוב המצבים הבריאותיים. כל זאת בלבוש מלא וללא שימוש בתרופות.

שיטת הבדיקה כוללת בדיקת שינוי בהתנגדות שרירית (MRT) תוך חשיפת הגוף לקבוצות שונות של אלרגנים בבקבוקוני זכוכית. בדיקה זו היא מתחום הקינסיולוגיה היישומית.

לאחר שלב האבחון מבוצע טיפול הכולל שני שלבים. השלב הראשון במרפאה : טיפול בלחיצות (אקופרסורה) משני צידי עמוד השדרה תוך כדי חשיפת הגוף לחומר גורם הרגישות. מטרת הלחיצות היא לפזר הפרעות וחסימות  במסלולי האנרגיה ובכך לאפשר זרימת אנרגיה תקינה ורציפה בגוף. לאחר כ-20 דקות המתנה עם חומר הטיפול וביקורת  משוחרר המטופל לביתו עם דף הוראות.

הוראות אלה הן השלב השני של הטיפול. שלב שהוא בעצם דיאטת הימנעות משימוש וממגע עם החומר לגביו בוצע הטיפול למשך 25 שעות.

בכל מפגש נעשית ביקורת לטיפול האחרון שבוצע, נערכות מספר בדיקות נוספות

ומתבצע טיפול לקבוצת חומרים רגישים נוספת על פי סדר חשיבותה לבריאות המטופל.

על ידי סדרת טיפולים כאלה מופחתות רגישויות קיימות גם לחומרי מזון וגם לגורמים סביבתיים, משתפרת הבריאות הכללית של המטופל וברוב המקרים גם נעלמות התופעות והתלונות בגללן הגיע לטיפול. מגוון תחומי הטיפול בילדים ובמבוגרים הוא עצום.

דוקטור לרפואת שיניים.
ילידת ירושלים 1975, נשואה ואם לשתי בנות. תושבת הוד השרון.
לאחר שהוסמכה כרופאת שיניים עסקה בתחום תקופה מסוימת, אך מצאה עצמה נמשכת יותר ויותר לתחום העיסוק החדש של אביה, ד"ר איל טורפז.
עם לידת בתה הבכורה, החליטה להקדיש את זמנה לטיפול באמצעות שיטת NAET.
משנת 2005 עוסקת בטיפול בשיטת NAET בישראל, לאחר שהוסמכה לטיפול בשיטה אצל דר' נמבודריפד בלוס אנג'לס, ארה"ב.
מתמחה בטיפול ברגישויות ואלרגיות בילדים ותינוקות.
www.allergia.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב