דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקת ערב גיבוש - לפנק את העובדים 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 842   [ נצפה 2821 פעמים ]

רוברט אינגרסול כתב "צדק הוא הפולחן היחיד. אהבה היא הכהן היחיד. בערות היא העבדות היחידה. אושר הוא הטוב היחיד. שעת האושר היא עתה. מקום האושר הוא כאן. הדרך לאושר הא בהענקת אושר לזולת." אין כמו ערב גיבוש בכדי להעניק תחושה של אושר, סיפוק וכיף לעובדים.

כאשר העובדים נפגשים יחד ומקיימים פעילות חברתית משותפת אם בטיול, או ביום כיף החברה מעניקה רגעי אושר לעובדים אשר יכולים להיות מתורגמים לסיפוק אישי וקבוצתי.

ערב גיבוש נועד בדיוק למטרה הזאת בעלות כספית יותר נמוכה. לעיתים מבלבלים בין ערב גיבוש לסדנת גיבוש, לפניכם ההבדלים :

ערב גיבוש מתמקד בצורך חברתי של העובדים להיפגש מחוץ לכותלי המשרד והישיבות. זהו המקום שבו ההכרות האישית מחליפה את הנהלים והכללים הפורמאליים בארגון. ערב גיבוש נותן מענה חלקי גם לשחיקה וללחצים שיש בעבודה. לכן ערב צוות כזה צריך להתמקד באווירה משוחררת ופתוחה, כאשר הפעילות החברתית היא דרך משחקים, צפייה במופע סטנדאפ, קריוקי, לצד גרפולוגיה, שפת גוף, סדנת משחק, יוגה צחוק ועד לימוד ריקודי בטן.

סדנת גיבוש נותנת מענה לאותם מקרים שבהם יש בעיה אשר פוגמת בפריון העבודה וכן במערכת היחסים שבין העובדים לראש הצוות, בין העובדים לבין עצמם או בין העובדים להנהלה. במקרה כזה יועץ ארגוני או מנחה קבוצות יבדוק יחד עם ההנהלה על איזה דברים כדאי להתמקד. כך ניתן לקבל סדנה שתתמודד עם עבודת צוות לקויה, או סדנה בתקשורת בין אישית. סדנה כזאת יכולה להתפרס על פני מספר מפגשים, כאשר התוצאה הסופית היא שינוי דפוסי עבודה ותקשורת, התלכדות או עזיבה של חלק מהעובדים.

הפקת ערב גיבוש - כך תפנקו אותם

1.בירור צרכים ורצונות - כתבו על דף מה התוצאות שאתם רוצים שיופקו בסיום ערב גיבוש כלפי העובדים וגם כלפי עצמכם, ומה הצרכים של העובדים בערב הגיבוש.

2.התקציב - בררו מהו התקציב העומד לרשותכם, על פיו תוכלו לדעת עד כמה תוכלו לפנק את העובדים.

במידה ולא עומד תקציב לרשותכם שתפו את העובדים וקבעו סכום שכל אחד יוכל לעמוד בו.

3.קיבעו תאריך רק לאחר שבחנתם ביומן עברי כי אין חג, צום, לכלל המגזרים שעובדים אצלכם. חישבו על היום שבו הלחץ בעבודה חלש משאר הימים.

4.עדכון העובדים - כנסו את העובדים ועדכנו אותם אישית על התאריך.

5.מיקום - בהתאם לתקציב תוכלו לדעת היכן לערוך את האירוע, בבית, במסעדה,במועדון, או בטבע. להלן יוצגו היתרונות והחסרונות :

בית - היתרון כי ערב גיבוש יערך בבית/דירה זה שהעובדים יעריכו יותר את העובדה שמישהו "מנדב" את הבית שלו למענם. אם כל אחד צריך להביא דבר מה לאכול או לשתות זה ייתן לעובדים את התחושה שהם חלק מההצלחה של האירוע. אפשר לבקש ממי שאוהב להיות "במרכז הבמה החברתית" לארגן פעילות חברתית. יתרון נוסף שעד השעה שתיים עשרה אין הגבלה של רעש. דבר בעייתי בהפעלה חברתית במסעדה.

מסעדה - היתרון שאין צורך לארגן אוכל ויש צורך לבדוק איזה תפריט מתאים לתקציב. יש לברר האם המסעדה כשרה, גלאט כושר. חדר פרטי (פרייוט רום) תמיד עדיף בתנאי שהוא יכול לאכלס את כל הצוות. (דרשו לדעת במדויק כמה עובדים יכולים להיכנס סביב השולחן).

החיסרון הוא באקוסטיקה ולא כל פעילות חברתית יכולה להיות מתאימה לדוגמה יוגה צחוק.

שיט על יאכטה - אם תקציב יכול לממן שיט ביאכטה ואתם קרובים מבחינה גיאוגרפית לים זה יכול להיות חוויה אדירה, יש לבדוק למי מבין העובדים יש בטן רגישה, האם השיט על היאכטה כוללת גם פעילות חברתית כדוגמת ריקודים או קריוקי ואוכל.

פארק בטבע - היתרון הוא שאין צורך "לנדב" בית של אחד מהעובדים, הגינה או הפארק משרים תחושה של חופש שזה דבר מצוין. חיסרון יתושים, חגיגות נוספות שיהיו לידכם, וסתם סקרנים שיציצו.

6.אוכל - לרגע תהפכו ליועצים ארגונים, כאשר אתם יורדים למטה לאכול עם העובדים תבדקו מה הם אוהבים, זה יקל עליכם בבחירת התפריט במסעדה ( אם כי התקציב הוא שקובע בעיקר). במידה וכל אחד ואחת צריכים להביא דבר מה חשוב להכין רשימה מראש, תתייעצו עם אנשים שאוהבים לארח.

7.הכנת רשימה - הכינו רשימה עם כל מה שצריך לארגן ולהביא כפי שקבעתם עם העובדים. שבוע לפני יש לשלוח באי מייל תזכורת לכל אחד ואחת ואף לתזכר באופן אישי כאלה שאתם יודעים שהם עסוקים וסביר שישכחו פרט זה או אחר.

8.ארגון פעילות חברתית - בהתאם למטרות ולצרכים ניתן להזמין מרצה/מנחה עבור פעילות חברתית

פעילות חברתית בישיבה - אפשר להזמין גרפולוג/ית, נומרולוגיה, כירולוגיה, שפת גוף, סטאנאפיסט, הרצאה מרתקת. משחקים בישיבה.

פעילות חברתית בעמידה - יוגה צחוק, סדנת משחק, ריקודי בטן, קריוקי.

חשוב לבדוק האם המנחה / מרצה גר בקרבת מקום לאירוע הדבר יוזיל את העלויות. בנוסף הרגישו האם יש לכם כימיה עם האומן/נית, ככל שתגדירו מה אתם רוצים כך הם יהיו יותר ממוקדים. ניתן לשתף את העובדים אם אתם מתלבטים בין מספר אופציות, תנו להם לבחור ולהיות שותפים.

9.בבוקר האירוע - ניתן להגיע עם קוביות שוקולד ולהניח על כל שולחן בצירוף משפט כמו " שהבוקר יתחיל מתוק אבל המנה האחרונה תגיע בערב, אז לא לפספס !!". ניתן להביא בלונים. רצוי לשלוח sms בצירוף שם המקום, הכותבת, ונקודת ציון מרכזית הדבר ימנע מספר רב של טלפונים בערב האירוע

10.הכנת רשימת משימות לערב - חזרו על הרשימה, בדקו מה אתם צריכים לארגן, התקשרו לאומן, ותצטיידו בהרבה אופטימיות. אם נתתם את "הנשמה" למען האירוע העובדים ישימו לב לכך ויוקירו זאת. והכי הכי חשוב  ב-ה-צ-ל-ח-ה.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב