דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזיות אבטחת מידע לשנת 2011 

מאת    [ 28/12/2010 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 2583 פעמים ]

סמארטפונים, iphone ו- ipad יהפכו למטרות עיקריות להאקרים ופושעים אינטרנטיים:

סמארטפונים ומכשירים ניידים חכמים אחרים הם מכרה זהב של מידע אישי ופיננסי. פושעים אינטרנטיים יפתחו התקפות חדשות רבות שרובן ישתמשו בדפדפן כדי להוריד למשתמש קבצים זדוניים ללא ידיעתו.

מספר האפליקציות המתחזות יגדל, ויתרכז בעיקר באפליקציות פיננסיות ומשחקים חינמיים.

 

ערכות פריצה ישלבו בתוכן התקפות zero-day במהירות גדולה יותר:

ככל שערכות הפריצה הופכות לפופולריות וריווחיות יותר עבור משפחות הפשע שמפתחות אותן, מושקעים משאבים גדולים יותר במחקר של פרצות חדשות למערכות ההפעלה הנפוצות, דפדפנים, ולאפליקציות שמשמשות לגלישה.

התקפות ה zero-day שישולבו בערכות הפריצה במרווח גדול יותר לפני שיוציאו להן עדכון אבטחה יאפשרו אחוזי הצלחה גבוהים יותר בהתקפה של גולשים פרטיים וחברות.

 

ההתקפות דרך רשתות חברתיות ימשיכו להשתכלל, ויסכנו מידע של גולשים פרטיים, חברות וארגונים:

הקפצה של תוצאות חיפוש בגוגל הפכה כבר לשיטה נפוצה במהלך השנתיים האחרונות כדי לגרום לגולשים להכנס לאתרים מזויפים שתוקפים אוטומטית כל מי שנכנס אליהם. השיטה הזו תעבור גם בהדרגה לפייסבוק, כך שחיפוש של דפים של חברות וסלבריטאים יפנה לדפים מזויפים שדרכם יותקפו הגולשים באמצעות אפליקציות מתחזות או קישורים לאתרים מזויפים.

עובדי חברות שמתכתבים בתמימות על נושאים שקשורים לעבודה דרך אתרי רשתות חברתיות יהיו נתונים להתקפות פישינג שדרכן יגנבו פרטי הכניסה לחשבונות שלהם, וכך גם מידע סודי של החברה.

 

התקפות של אתרים עם תעבורת גולשים גבוהה יהפכו למדויקות יותר, וכך יפגעו בגולשים רבים יותר:

אחרי ההצלחה בשימוש בהקפצה של תוצאות חיפוש כדי לקדם אתרים מזויפים שתוקפים אוטומטית גולשים, האקרים ופושעים אינטרנטיים יעברו בהדרגה לתוכנות שיודעות לאתר כמות גבוהה של טוקבקים, פוסטים ובלוגים כדי למצוא במהירות אתרים שעוסקים בנושאים חמים ולתקוף אותם בזמנים שבהם יש תעבורת גולשים גבוהה.

בדרך כלל התקפות על אתרים גדולים מתגלות ומתוקנות תוך כמה שעות. התקפה על אתר גדול בזמן של תעבורה גבוהה הופכת ליעילה יותר, ומאפשרת להשתמש בערכות פריצה כדי לתקוף מספר גדול של גולשים.

 

התקפות מדויקות במימון מדינות יהפכו לנפוצות יותר, ויסכנו מידע ותשתיות:

ההצלחה של התולעת stuxnet שתקפה את הכורים האטומיים באיראן השנה, ושימשה להתקפה מדויקת נגד ציוד פיזי של Siemens ששולט בצנטריפוגות, תביא לשימוש נרחב יותר ויותר בהתקפות מהסוג הזה ע"י מדינות כנגד מדינות אחרות.

התולעת Aurora באה עוד קודם לכן, והשתמשה בטכניקות זהות כדי לתקוף את גוגל. האשמות ורמיזות רבות כוונו אל סין שהתעמתה עם גוגל בנושא הצנזורה שהיא אוכפת על האזרחים שלה.

שתי ההתקפות המדויקות שהגיעו השנה שכוונו ספציפית כנגד מטרות מוגדרות מראש לא תקפו ישירות את חומות האש של אותן מטרות כמו שהתרגלנו לראות תמיד בסרטים, אלא השתמשו בשיטות זהות לאלה של עברייני אינטרנט בשימוש בהתקפות zero-day דרך אתרים מתחזים ורשתות חברתיות.

 

תתגבר התופעה של הדלפות של מידע סודי מחברות וממשלות:

 

בעקבות ההדים העצומים שיצרו ההדלפות של מסמכים סודיים של הממשל האמריקאי בוויקיליקס, העניין באתרי ההדלפות יגבר וכך גם המוטיווציה של עובדים ממורמרים או חדורי תחושת שליחות להדליף מסמכים נוספים.

נפתח כבר אתר נוסף של הדלפות של "יוצאי וויקיליקס" שלא הסכימו עם המייסד שלו, ג'וליאן אסאנג', על מספר נושאים, ובנוסף לו עוד שורה של אתרי הדלפות – דבר שיקשה עוד יותר על ממשלות וחברות לנסות ולהפיל את אותם אתרים או לתפוס את המדליפים לפני הפרסום.

הכותב הוא אמיר כרמי, ראש צוות התמיכה הטכנית בחברת קומסקיור, הנציגה הבלעדית בישראל של חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס ESET NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security. קומסקיור מפעילה בארץ מוקד תמיכה ופתרונות טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב