דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקליטנים לאירועים 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 1162   [ נצפה 1930 פעמים ]

תקליטנים לאירועים

בין בחירת השמלה לטעימת הארוחות, אחרי קניית הטבעות, לפני קריאת הברכות, בין עיצוב השיער, לאיפור המוגמר, אחד השלבים שעוברים כל זוג בדרך לחופה, כל הורה מאושר של חתן בר המצווה, הורים מאושרים בדרך אל הברית ובעלי עסקים לפני ארוחה חגיגית הוא בחירת התקליטן המושלם לאירוע שלו.

כמו בכל חלק באירוע, ואולי אף יותר, ההקפדה והתכנון של המוזיקה מהווים חלק חשוב ביותר מהצלחת הערב בפועל. המוזיקה נותנת אוירה ויכולה ממש לקבוע את מידת ההנאה של האורחים והמוזמנים לאירוע. על מנת לעזור לכם להתמצא ולהבין בתהליך הבחירה של התקליטן המושלם שיקפיץ את כולם, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים ופרטי מידע חשובים שיש לקחת בחשבון כשבוחרים תקליטן.

תנו למקצוענים לעשות לכם את העבודה!

מתבלבלים בין ים התקליטנים? לא יודעים במי לבחור ולפי איזה קריטריונים? מחפשים את המחיר הטוב ביותר ולא רוצים להתחיל להתקשר לעשרות תקליטנים? תנו לעשות את העבודה! על ידי מילוי הטופס הקצר שמופיע בצד ימין של המסך תוכלו להשאיר את פרטי ההתקשרות שלכם ואת אפיון האירוע, ואנו נפנה אליכם את התקליטנים המקצועיים והמוערכים ביותר בשוק, בהתאמה מלאה לדרישות שלכם.

הסגנון הרווח

בשנים האחרונות האירועים הסטנדרטיים בארצנו קיבלו אופי מוסיקלי די דומה. זה מתחיל במוזיקת רקע שאנטית יחסית, ג'אז או מוסיקת צ'יל אאוט רגועה, עובר למוסיקה הפופולארית אותה שומעים בכל רדיו ובכל פינה, וממשיך אחרי המנה השנייה לשלב הטראנסים והמוסיקה לצעירים. אם אתם רוצים לגוון ולשנות את הסגנון המוסיקלי הרווח של האירועים חשוב מאוד לבחור את התקליטן הייחודי שמסוגל לספק את הסחורה. כדאי למסור לתקליטן את הדרישות המוסיקליות שלכם במידה ויש לכם כאלה, ואם לא, פשוט לסמוך על הטעם הטוב של איש המקצוע שמרקיד עשרות אנשים בכל ערב.

סגנונות מוזיקליים

מגוון הסגנונות השונים, האמנים, השירים והאלבומים הוא פשוט עצום. בכדי לאפיין את הסגנון המוזיקלי הרצוי של הערב כדאי להיעזר בתקליטן שמכיר מאות של שירים ויודע להתאים את האווירה הייחודית של הערב לשיר המתאים. ברוב המקרים, מכיוון שמדובר בקהל מעורב, מומלץ לגוון את הסגנונות המושמעים במהלך האירוע. לאותו האירוע יכולים להגיע הסבים והסבתות, חובבי הנוסטלגיה, צעירים שאוהבים לרקוד עד השעות הקטנות של הלילה, וילדים ונוער שאוהבים את מה שהכי מקובל. מומלץ לשנות במהלך הערב את הסגנונות השונים המושמעים במטרה לתת מענה הולם לכל קבוצה באוכלוסיית המוזמנים.

להתאים את התקליטן לאופי האירוע

כמו בכל מקצוע, לכל תקליטן יש את ההעדפה המוזיקלית שלו, שבהכרח משפיעה על ההתמחות המקצועית שלו בתחום. יש תקליטנים שמכירים את כל סוגי הטראנסים, המוסיקה המזרחית והפופ. יש כאלה שיעדיפו את הנוסטלגיה, שירי הצ'יל אאוט והג'אז והריקודים האיטיים והרגועים. חלק מהתקליטנים ינגנו קצת מהכל, אבל מתוך רשימה מוגדרת מראש בוודאי חוזרת על עצמה בכל אירוע ואירוע. חשוב מאוד לאפיין את האירוע מבחינה מוסיקלית ולהתאים את התקליטן שמכיר את הסגנונות המבוקשים ברמה טובה. מצד שני חשוב לוודא שהתקליטן שלכם יוכל לגוון את המוזיקה המושמעת במהלך הערב ולספק לאורחים שעות של הנאה.

מוסיקת רקע

אחד הדברים היותר חשובים והפחות מורגשים בערב הוא מוסיקת הרקע. מוסיקת הרקע ממלאת את החללים המתים, מונעת שתיקות מביכות, וקובעת את מצב הרוח הכללי באולם או בגן האירועים. למעשה, רוב הערב העבודה של התקליטן היא לדאוג למוסיקת הרקע שתאפשר את האווירה הנינוחה והקולחת ביותר. כשבוחרים תקליטן לאירוע מומלץ לשים דגש על תכנון מוסיקת הרקע בצורה שתאפשר לשיחות לקלוח, לאווירה לזרום, ולאורחים להתרווח ופשוט להינות.

ציוד מקצועי

כשמדובר במוסיקה, הציוד שנעשה בו שימוש תמיד נותן את הטון, תרתי משמע. רמקולים מצ'וקמקים ומערכת הגברה מינימאלית פשוט לא יעשו את העבודה באירוע גדול וחגיגי כמו חתונה או בר מצווה. תקליטן שלא משתמש היום במחשב אחד, אם לא בכמה, ובתוכנות החדישות ביותר, סביר להניח שיתקל במצב של קפיצות ושריטות בדיסק, או של מערכת מחשוב תקועה. חשוב לוודא שהתקליטן שלכם מביא עימו את הציוד הטוב ביותר שרק אפשר, כי כל חריקה קטנה מהזרימה המוסיקלית של הערב יכולה להיחרט בלבבות האנשים.

זכויות יוצרים

על פי חוק זכויות היוצרים, כל השמעה בפומבי של יצירה מוסיקלית מחויבת בתשלום של תמלוגים לאמן. החוק תקף גם על אירועים, קטנים כגדולים, ולכן מומלץ לוודא שהתקליטן שלכם מודע להשלכות המשפטיות של ההפרה של החוק. נכון להיום, על כל אירוע שתקליטן מנגן בו מוזיקה, הוא נדרש להעביר תשלום של 208 ש"ח לאקו"ם, שזה מתחלק בין האמנים השונים. אמנם לא כל התקליטנים משלמים את האגרה, ואף מודעים לחוק, אך בשביל הראש השקט של בעלי האירוע מומלץ לשלם את הסכום המזערי ולהימנע מתביעות וסיבוכים משפטיים.

גימיקים

בחלק מהמקרים תקליטנים לאירועים נוהגים להציע מגוון אטרקציות משלימות להעשרת האווירה של הערב. מעגלי מתופפים, רקדניות, להקה וזמרים – אלו רק חלק משלל האטרקציות והפעילויות שמציעים התקליטנים וחברות התקליטנות השונות. כשבוחרים תקליטן, מומלץ לבחור אדם שהוא באמת תקליטן, ולא עסקן. אדם שמתחיל להרעיף עליכם שלל הצעות ורעיונות עסוק יותר בניהול האטרקציות מאשר בהתפתחות מוסיקלית ובתכנון של הערב, והתקליטנות אצלו בדרך כלל נעשית כלאחר יד.

הקלטת שיר

חלק מהתקליטנים המקצועיים מציעים שירותי הקלטת שירים בתור הפתעה או מתנה לאירוע עצמו. הקלטת השיר נעשית בליווי של מפיק מוזיקלי, טכנאי סאונד ומפיק, שיכולים להפוך גם את המשפחה הכי קרקרנית ללהקה הכי אמנותית. הקלטת שיר משותף, במיוחד אם מדובר בהפתעה, מוסיפה פאן חיובי ומרגש לערב, ותפתיע את האורחים והמוזמנים, את בעלי השמחה, ואפילו את המקליטים. מומלץ לאחד את הקלטת השיר שנעשית לפני האירוע עם התקליטן של האירוע ולא לפצל את שני השירותים. התקליטן שמנגן באירוע לומד להכיר את האופי המוסיקלי של המשפחה, וידי לנגן את השירים הנכונים בזמן הנכון, ובמיוחד מתי לשלוף את מסמר הערב – שיר בהפתעה.

אין חכם כבעל הניסיון

איך בוחרים את התקליטן הטוב ביותר לערב? לשאלה הזו אין פתרון קסם, אך מה שבטוח הוא שעל טעם וריח אין להתווכח. אם יצא לכם להיות באירוע וממש נהניתם מהמוזיקה, או אם יצא לכם לשמוע המלצה חמה מחברים, משפחה או מכרים שאתם יכולים לסמוך עליהם, מומלץ ללכת על המוכר. במידה ואין לכם בראש תקליטן טוב, כדאי לבוא לאירוע אחר בו הוא מנגן ולהתרשם מהאיכות המוזיקלית, ממגוון השירים, מההפעלה של הקהל, ומהאופי והאישיות של התקליטן כשהוא על הבמה.

עד הפרטים הקטנים

כשחותמים עם תקליטן על חוזה מומלץ לבדוק מספר דברים חשובים. ראשית, יש לבדוק שהוא לא מגביל אתכם בזמן. חלק מהתקליטנים אוהבים ללכת לישון מוקדם, וכבר כחצי שעה אחרי המנה האחרונה מתחילים לעשות תנועות של קיפול ולגרום לאווירה לדעוך. בנוסף, מומלץ לסכם את הסכום ואופן התשלום כבר במעמד חתימת החוזה ולוודא שכל השירותים אותם התקליטן הציע כשהציג את עצמו במטרה לעשות רושם אכן כלולים בחוזה. דבר נוסף שיש לבדוק או החלופות שעומדות בפניכם במקרה של מחלה או מגבלה אחרת שמונעת מהתקליטן להגיע לערב. זהו למעשה אחד הסעיפים החשובים שיכולים להציל את הערב שלכם מכישלון מוזיקלי במקרה שהתקליטן מבריז.

לתת לתקליטן לתקלט

לקהל הישראלי יש נטייה להתערב ולשנות כל דבר. גם הקהל וגם בעלי האירוע אוהבים לגשת לתקליטן במהלך האירוע ולבקש ממנו את הבקשות האישיות שלהם לשיר שהם הכי אוהבים. תקליטן מיומן דואג להרקיד את הקהל גם בלי שיגידו לו, ובדרך כלל כל ההערות וההתערבויות רק מפריעות לאווירה ולמצב הרוח. מומלץ לא להתערב בעבודה של התקליטן, אפילו שנראה לכם שאתם יודעים הכי טוב. אם כבר בחרתם את התקליטן שנראה לכם הכי מקצועי והוגן, תנו לו לעשות את מה שהוא הכי טוב בו.

רוצים לא לטבוע בים התקליטנים, האטרקציות, חברות ההגברה והדי ג'יים? תנו לנו לבצע עבורכם את עבודת המחקר!
אנו נתאים עבורכם את התקליטנים שיתנו את המענה ההולם ביותר לצרכי האירוע הייחודיים שלכם. אנו נתאים את אזור המגורים, את טווח המחירים הרצוי, ואת הסגנונות המוסיקליים המבוקשים ונפנה אליכם הצעות מחיר מהתקליטנים המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום.

מזל טוב!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב