דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ומידע חשוב למחפשי דירה ולמוכרי נדלן - חלק שני 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2368 פעמים ]

מטרת הנכס בעת החתימה על חוזה שכירות יש לציין את מטרת הנכס. נכס שמיועד למגורים בלבד, אסור שישמש למטרות עסקיות, ולהיפך. תשלום המיסים על שני השימושים שונה, והרישום במשרדי הממשלה השונים גם כן. הפרה של מטרת הנכס שנחתמה בחוזה עשויה להיות עילה לתביעה משפטית ולגרור חובות ותשלומים כבדים מצד השוכר לממשלה ולבעל הנכס. אופציה להארכה סעיף חשוב לשני הצדדים הוא הסעיף הקובע מבעוד מועד את תנאי הארכת החוזה במקרה ותוקפו פג. במקרה של ירידה משמעותית בערך הדירה, סעיף זה משאיר בידי המשכיר את האופציה להשכיר לאותו הדייר את הנכס במחיר גבוה קצת יותר מערכו הנוכחי. במקרה של עליית מחירים קיצונית, האופציה משאירה בידי השוכר את הזכות להמשיך ולהשכיר את אותו נכס במחיר נמוך יותר מהמחיר הנקוב. מצב הדירה ותיקונים אחת מנקודות המריבה העיקריות בין שוכרי בתים לבעלי הבתים היא מצב הדירה. שוכרים רבים מקבלים את הדירה ללא רישום דקדקני של מצב הדירה, ונתקלים בתיקונים מינוריים שיש לבצע בדירה שלא נכללים בחובותיו הבסיסיות של בעל הבית. על מנת למנוע מצב של ויכוחים בהמשך אודות מצב הדירה, יש לרשום בדיוק רב את מצב הדירה לפרטי פרטים. מצב הדירה כולל את מצב הצנרת, הקירות, הרצפה והחלונות. בנוסף, מצב הדירה כולל את הרהיטים ומצבם(במידה וישנם),ואת החצר.
על פי החוק, בעל הבית חייב לבצע תיקון מידי של כל פגם שנובע כתוצאה מצנרת רעועה, יסודות חלשים, וממבנה חלש. ניתן לקבוע בחוזה סעיפי תיקון נוספים במקרה של תיקונים שיש לבצע בבית שאינם כלולים בחוק ובחובות הבסיס של בעל הבית.
פינוי והפרת חוזה יש לקבוע את תנאי הפרת החוזה ואת תנאי הפינוי למען הסר הספק של שני הצדדים. במידה והמשכיר מעוניין לפנות את השוכר מהבית, עליו להמציא את הסיבה המתאימה לכך הקבועה בחוזה והמעוגנת בחוק. לדוגמא, במידה והדייר שכר את הבית למטרות מגורים בלבד, ומפעיל בנכס בית עסק שלא כחוק, רשאי המשכיר לפנות את השוכר מדירתו בפרק זמן הקבוע בחוזה והמעוגן בחוק. במקרה כזה הזמן המקובל הוא שבועיים.
מצד שני, במידה והשוכר מעוניין לפנות את הבית ולהפר את החוזה, עליו לעשות זאת על פי הסעיף הרלונטי לכך כפי שנחתם בחוזה המקורי. ברוב המקרים, התנאי לעזיבה מוקדמת של השוכר את הנכס הוא מציאת אלטרנטיבה להשכרה. כלומר, במידה והשוכר מעוניין לפנות את הנכס לפני תום תקופת השכירות שנקבעה על ידי שני הצדדים, עליו למצוא שוכר אחר שיהיה מוכן להיכנס לבית בתנאי החתימה התקפים, וזאת בתנאי שהשוכר החדש מוסכם על המשכיר. במידה והמשכיר לא רואה לנכון להכניס את השוכר החדש, עליו להמציא סיבה מוצדקת ומעוגנת לכך.
שותפים במידה והדירה נועדה למגורים משותפים, כדאי לציין זאת בחוזה, על מנת למנוע מצב של תביעה בגין הפרת חוזה. לעתים מגורים עם שותפים חוסכים את עלויות ההשכרה הגבוהות, ולעתים המגורים המשותפים עלולים לסכן את המשכיר במידה ולא סוכם על מספר הדיירים שאמורים להתגורר בדירה מבעוד מועד עם בעל הדירה.   גודל הדירה יש לכלול בחוזה השכירות את גודל הדירה המדויק כפי שמופיע ברישומי העירייה. סעיף זה נועד לקבוע מראש את גודל הדירה במטרים לצורך תשלומי הארנונה של המשכיר. סעיף זה נועד למנוע מקרים של תשלום ארנונה מופרז כתוצאה מאי רישום של יחידת דיור צמודה, או רישום כוזב של גודל הדירה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב