דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקת ערב גיבוש בלתי נשכח - המדריך השלם 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 901   [ נצפה 3692 פעמים ]

לאמן קבוצת כדורגל כמו ברצלונה או בוקה ג'וניורס זאת משימה לא פשוטה בלשון המעטה.

קלאודיו בורג'י היה מאמן של בוקה עד שהחליט להתפטר. הוא טען כי לאמן את בוקה זה לעשות אהבה רק עם חלון פתוח כך שכולם יכולים לראות אותך בכל רגע נתון. אם הוא היה חיי בישראל יכול להיות שהוא היה משווה את אימון קבוצתו ל"אח הגדול".

פפ גווארדיולה הוא מאמן של קבוצת ברצלונה. חלק גדול משחקני הקבוצה הם גם משחקים בנבחרת ספרד שהיא אלופת העולם הכדורגל לשנת 2010.

גם פפ גווארדיולה נבחן בזכוכית מגדלת אולם הוא לא התפטר מתפקידו למרות שקבוצתו שנה שעברה לא עלתה לשלב הגמר בצ'מפיוניג ליג. יכולתו של מאמן לעמוד בלחצים מבפנים ומבחוץ תוך גיוס מיטב משאביו הפנימים לטובת הקבוצה הוא נדבך חשוב בהצלחה שלו, כמו גם העצמת השחקנים והתמיכה בהם ברגעי משבר.

חלק משחקני ברצלונה גדלו באקדמיה של הקבוצה, לשם מביאים ילדים ובני נוער שהם בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר להצליח גם בקבוצה הבוגרת. כאשר אלה עולים לבוגרים הם מכירים את הקבוצה, האוהדים, את המטרות, הנהלים. עצם זה שהם לא גדלים מחוץ לבית שלהם הדבר מקל עליהם בשלבים מאוחרים של הקריירה בנסיעות של משחקי חוץ שלא פעם הן ארוכות במיוחד.

העוצמה של קבוצות אלה אשר מידי שנה מתמודדות וגם לוקחות אליפויות הוא בכך שהשחקנים מצליחים לוותר על האגו במגרש לטובת הקבוצה תוך הפגנת מקצועיות ומיומנויות משלימות כך שהשלם גדול מסך חלקיו.

משל החבלים ועבודת צוות מנצחת

משל החבלים יכול להסביר יותר מהכול את המושג של וויתור למען ההצלחה.

שני חבלים רצו להקשר זה לזה, כורח המציאות מאפשר להם לעשות זאת רק בתנאי שכל אחד מהם יוותר על חלק מאורכו, אם לא ייוצר קשר אף פעם. וראו איזה פלא היכן שנוצר הקשר, נוצר הוויתור, משמע שסוד הקשר הוא הוויתור. הדבר תקף לזוגיות וליחסים בעבודה.

אחת מהדרכים לגרום לעובדים לוותר למען הכלל ולפתח קשרים בין אישיים הוא דרך ערבי גיבוש. כאשר מארגנים ערב גיבוש המטרה היא לגרום לעובדים לצחוק וליהנות ולעסוק "בדברים החשובים באמת".

כיצד ניתן לארגן ערב גיבוש בלתי נשכח כזה שהעובדים יעריכו, ילמדו ויפיקו ממנו את המיטב - במקורות נכתב כי "סוף מעשה במחשבה תחילה" לפניכם עשרה רעיונות שיעזרו לכם להפיק ערב גיבוש שלא ישכח.  

1.כתבת יעדים ומטרות - ראשית יש לכתוב מהם המטרות הסופיות מהאירוע וכיצד ניתן ליישם אותם. יש כאלה שיתמקדו במשחקי הכרות עם העובדים, יש כאלה שיזמינו גרפולוג, סטנדפיסט. ברגע שתכתבו את המטרות יהיה לכם הרבה יותר קל להפיק את האירוע. 

2.בירור התקציב - לתקציב יש משמעות מאוד חשובה על ארגון האירוע. על פיו תדעו האם תוכלו לקיים את ערב גיבוש בבית של אחד העובדים, מסעדה, מועדון, יאכטה. האם ניתן להזמין אומן וכן את מרכיבי האוכל.

3.בחירת מקום. אם יש לכם תקציב לערוך את האירוע במסעדה, מועדון כדאי לבדוק האם יש חדר פרטי ועד כמה הוא יכול להכיל.

מסעדה -  יש לבדוק האם המקום כשר או שיש לו תעודת הכשר של גלאט כושר (בהתאם לעובדים). איזה תפריט מציעים.

מועדון - כדאי לבדוק כמה אנשים יהיו באותו יום ומה הפעילות שהם מציעים. ערב קריוקי למשל יכול להתאים מאוד לערב גיבוש.

בית פרטי - מתאים מאוד לאירוע כיוון שאז גם העובדים יעריכו יותר את העובדה שמישהו / מישהי תרמו את הבית ותוכלו לרתום אותם לטובת העניין בכך שכל אחד יביא דבר מה לאכול או לשתות בהתאם לרשימה שתעשו.

לחגוג בטבע - גינה, חצר, חורשה, פארק כל אלה יתנו לעובדים תחושת חופש. החיסרון שהרבה פעמים יהיו לידכם  "שכנים" נוספים שחוגגים. אם יש לכם מקום שאתם יודעים שהזמן והמקום הם שקטים אפשר בהחלט לערוך שם ערב גיבוש כולל ברביקיו , י ש לקחת בחשבון שבערב יש יתושים וגם מעט קריר. (להביא משהוא ארוך בהתאם לעונות השנה).

4.קביעת תאריך - יש לבדוק טוב טוב שאין חג, צום באותו יום. רצוי לעשות זאת ביום שאתם יודעים שהלחץ בעבודה או מועדי "הפיקים" נמוכים. רצוי לשים לב אם באותו יום לאחד מהעובדים יש יום הולדת.

5.סגנון האוכל - במידה והתקציב לא מאפשר לכם מסעדה או מועדון, בית מלון, יאכטה, כל עובד/ת יצטרכו לתת ולהביא דבר מה. כדאי להתייעץ עם חברים אשר מורגלים בלארגן אירועים בכדי שהכמויות יהיו מדויקות ככל שניתן. חישבו מה העובדים שלכם אוהבים לאכול (אין טעם להזמין סושי אם שני שליש מהעובדים אוהבים לאכול בשר).

6.סוג פעילות חברתית - בהתאם לגיל, מין, ומהגזר שעליו הצוות שלכם משתייך וכן למטרות של ערב גיבוש אשר הגדרתן תזמינו את האומן.

פעילות בטבע - אם החלטתם לארגן את האירוע בפארק ניתן להזמין מנחה יוגה צחוק, מדיטציה, טאי צי, שיתאים את עצמו למקום.

פעילות בבית - גרפולוג/ית , מספר/ת סיפורים, סטנדפיסט, מפעיל/ה, בהתאם לרמת ההכרות של העובדים. ניתן לשאול את העובדים גם מה הם היו רוצים. הרבה פעמים זה יפתור דילמות.

פעילות במסעדה - אפשר להזמין מרצה או מפעיל בהתאם למגבלות של המקום.

7. בחירת האומן/ית - יש לבדוק היכן גר האומן ביחס לאירוע (הדבר מוזיל בעלויות), תרגישו עם נוצרה כימיה איתו, תשאלו האם ניתן לקבל המלצות. תזכרו תמיד יש מקום למשא ומתן. אם אינכם טובים בזה תנו לחבר/ה שלכם לעשות זאת במקומכם.

8.עדכון העובדים - יש לקבץ את העובדים ולספר להם על התאריך שנבחר ובמידה וכל אחד צריך להביא דבר מה אז באותו יום כבר צריך להחליט מה להביא בהתאם לרשימה שהוכנה מראש. יש לעדכן גם במיילים

9. עריכת רשימה - ביום של האירוע יש לעבור על כל הרשימות, ניתן לשלוח לעובדים הודעה בsms, אפשר להביא בלונים או שוקולד ולהניח על כל שולחן עם משפט ( היום בערב הולך להיות הרבה יותר מתוק). ניתן להביא בלונים.

10. הכי הכי חשוב.. כמו בחתונה הערב עובר כל כך מהר, תיהנו ממנו ו.. ב-ה-צ-ל-ח-ה

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב